Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
furan85

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av furan85 »

South_Exil skrev:
klintan85 skrev:Tänk om DIF hade satsat på Linus Söderström istället för Reideborn. Då hade nog DIF vunnit mot Färjestad och kanske till och med kommit högre upp i tabellen. Ett riktigt tjänstefel av Jocke. Sen är det väldigt tråkigt att Anderson lämnar den ända som producerade i DIF. Konstigt att de inte har råd med honom för jag tycker inte att DIF har så många dyra spelare.
Anderson var ju riktigt dominant när det verkligen gällde i bäst av tre matcher mot Färjestad. Han klev fram som välbetald, erfaren ledare och drev laget!

Nej. Bra att vi inte förlänger. Inte en spelare som tar oss till nästa nivå.
Matt vinner interna skytteligan 2 år i rad, säger kanske inte så mycket men det är åtminstone en spelare som vi vet om att han levererar. 0.73/ppg. Det är bra säg inget annat.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

furan85 skrev:
South_Exil skrev:
klintan85 skrev:Tänk om DIF hade satsat på Linus Söderström istället för Reideborn. Då hade nog DIF vunnit mot Färjestad och kanske till och med kommit högre upp i tabellen. Ett riktigt tjänstefel av Jocke. Sen är det väldigt tråkigt att Anderson lämnar den ända som producerade i DIF. Konstigt att de inte har råd med honom för jag tycker inte att DIF har så många dyra spelare.
Anderson var ju riktigt dominant när det verkligen gällde i bäst av tre matcher mot Färjestad. Han klev fram som välbetald, erfaren ledare och drev laget!

Nej. Bra att vi inte förlänger. Inte en spelare som tar oss till nästa nivå.
Matt vinner interna skytteligan 2 år i rad, säger kanske inte så mycket men det är åtminstone en spelare som vi vet om att han levererar. 0.73/ppg. Det är bra säg inget annat.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är klart att det är bra siffror. Men karln är född 82 (va?) innebär 36 år när nästa sässe avslutas.
Han blir inte yngre direkt och eftersom han inte trivs och levererar i tung trafik så tycker jag att vi ska ha en annan förstecenter och potentiell poängligavinnare.
I "mitt lag" ska poängligavinnare och förstecenter/försteback osv vara bäst när det gäller som mest och det har inte Matt Anderson varit tyvärr.
Däremot har han varit bra under säsongen, men vi har inte råd med det. Växjö eller Linköping kanske har det, men så ser inte verkligheten ut för oss.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Enligt rykten så dumpas Adam Almqvist av HV. Kan väl vara något för oss. Kan kanske vara lite dr men borde inte kosta lika mycket som Hultström iaf.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -av-hv-71/
EspenK

Inlägg av EspenK »

Så här ser jag det.
Vi riskerar att tappa/tappar:
Brodin: Ersätts troligtvis med Cehlin
Anderson: Engqvist eller Zachrisson
Varakas:Jesper vad han nu hette
Emil Johansson: ??
Linus Hultström: ??
Urbom:??
Tellqvist: Lindbäck eller Svedberg

Känns som det stora jobbet blir att hitta backar. Vill inte stå med Falk som en viktig back inför nästa.

Om inget under händer med laguppställningen så ser jag en säsong med plats 9-14 i sikte. Utan Brodin tappar vi mycket av det vi har offensivt. Katastrof!
Tycker inte de rykten som nämns på väg in ger mer spets utan mindre.
Är ekonomin så kass? Lovar att det kommer bli ännu ödsligare på Hovet om vi gör en säsong som denna igen. Känns väldigt osäkert...
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:Enligt rykten så dumpas Adam Almqvist av HV. Kan väl vara något för oss. Kan kanske vara lite dr men borde inte kosta lika mycket som Hultström iaf.

Nej tack. Oerhört begränsad back som ibland är direkt dålig i egen zon.
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:
mb81 skrev:Enligt rykten så dumpas Adam Almqvist av HV. Kan väl vara något för oss. Kan kanske vara lite dr men borde inte kosta lika mycket som Hultström iaf.

Nej tack. Oerhört begränsad back som ibland är direkt dålig i egen zon.
Ja tycker han är rätt bra till rätt pris såklart. Men han har nog haft en rätt hög lön i HV.

Nu har jag inte sett honom alls mycket denna säsong men inget speciellt minne att han skulle vara så dålig i egen zon även fast han kanske har sin styrka i offensiven.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vi har juniorer som jag hellre ser får chansen än att plocka in backar utifrån. Forwardssidan är jobbigare och gör skulle en frisk (med betoning på frisk) fläkt vara att föredra.
Vi har duktiga junisar men inte direkt någon på forwardssidan som kan plockas in och leverera redan nästa säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Praetori skrev:Vi har juniorer som jag hellre ser får chansen än att plocka in backar utifrån. Forwardssidan är jobbigare och gör skulle en frisk (med betoning på frisk) fläkt vara att föredra.
Vi har duktiga junisar men inte direkt någon på forwardssidan som kan plockas in och leverera redan nästa säsong.
Bortsett från att David Bernhardt borde kliva in som ordinarie så vet jag inte om det finns någon som är särskilt nära. Inget större fan av Röykås. Tjommes grabb är väl bland det bästa som är på uppgång.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Örnen skrev:
Praetori skrev:Vi har juniorer som jag hellre ser får chansen än att plocka in backar utifrån. Forwardssidan är jobbigare och gör skulle en frisk (med betoning på frisk) fläkt vara att föredra.
Bortsett från att David Bernhardt borde kliva in som ordinarie så vet jag inte om det finns någon som är särskilt nära. Inget större fan av Röykås. Tjommes grabb är väl bland det bästa som är på uppgång.
Ja och Ragges grabb från Almtuna. Inte nu kanske men helt klart någon som föreningen borde knyta till sig. Jösses.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Bernhardt är väl den enda junioren som sagt av Örnen som känns given. Han ser jag gärna gå in som topp-6 back kommande säsong.

Sen är bara Högström och Falk under kontrakt. Normalt har man väl iaf 8 backar. Så givetvis måste några komma utifrån.
Vi har ingen förutom Bernhardt(och han har väl också en bit kvar) som är i närheten av Emil, Hultström och Varakas.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Baserat på antalet redan fyllda forwardspositioner till nästa år och med tanke på att våran backuppsättning kommer att vara sämre, kan vi Max räkna med en 10:e plats igen. Ahlén gjorde en bra säsong men ska han och framförallt Hank lira 2:a och 3:e linan kan vi omöjligt komma högre.

Blir som bäst 10 till nästa år också
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Bengan08 skrev:Baserat på antalet redan fyllda forwardspositioner till nästa år och med tanke på att våran backuppsättning kommer att vara sämre, kan vi Max räkna med en 10:e plats igen. Ahlén gjorde en bra säsong men ska han och framförallt Hank lira 2:a och 3:e linan kan vi omöjligt komma högre.

Blir som bäst 10 till nästa år också

Det kan kännas tungt. Jag ska försöka skjuta in lite optimism.

Målvaktssidan. In med en tydlig etta. Kommer ge bra stabilitet åt laget.

Backsidan.
Tror inte Urbom är körd. Vill han inte spela i SAIK vill väl inte SAIK ha honom heller. Vem vill ha en grinig omotiverad spelare. Jag säger 50/50.
Hultström för 2 säsonger sedan = omöjlig att ersätta. Hultström i år = inga större problem att hitta och med tanke på hur PP såg ut så gör det kanske inte så mycket med nytändning där.
Högström får ännu tydligare förstebacksroll. Det kommer han växa av.
Tre backar (minst) måste in. Men det är inget omöjligt uppdrag.

På FW sidan behövs spets spets spets. Målskytte och spelfördelare.
Det finns 2 högst 3 platser.

I befintlig trupp finns dock sparkapital.
Linus J med bättre fys och SHL erfarenhet kommer vara landslagsmässig (kom ihåg var Ni hörde det först ;-))
Ljungh har potential att studsa tillbaka. Stark avslutning iår trots allt.
Possler finns mer att hämta med en bra försäsong i rygg.
Bröderna Davidsson kommer vara ännu bättre. Mac får det dock tufft i centerkonkurrensen. Jonte kan blomma. 15-20 baljor inte omöjligt.

Så med en vass keeper. Bra ersättare på backsidan och två spetsvärvningar framåt så ser jag ändå topp 6 inom räckhåll
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bra målvaktsspel och normal PP-utdelning kommer ge oss x antal mer vinster och x antal högre placeringar. Tror på top6 nästa säsong. Gäller att träffa rätt på det som kommer in bara, främst på målvaktspositionen och 1c.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2017-03-20 12:32:41, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jim Morrison skrev:Bra målvaktsspel och normal PP-utdelning kommer ge oss x antal mer vinster och x antal högre placeringar. Tror på top6 nästa säsong. Gäller att träffa rätt på det som kommer in bara, främst på målvaktspositionen och 1c.
Det där tror jag också på. Jag gillar på sättet vi spelar, och får vi en kontinutet tillsammans med ett bra PP och en rejäl målvakt så är jag helt säker på att vi kan ta 25-30 mer poäng än denna säsong. Frågan är vad som händer om vi inte lyckas med detta, då blir det nog samma position igen. Ge mig Henrik Karlsson i mål.
Avskaffa tre mot tre.
Captain

Inlägg av Captain »

förevigtdjurgården skrev:Vad tror vi om exempelvis Schira från Luleå? Melart utifall att vi inte får behålla Urbom? Lite samma spelartyp.

Tror Bill Sweatt är alldeles för dyr.

Tjärnqvist lägger av efter i år(?).

Sitter och kollar runt på EP, fan vad besviken jag är att man inte behöll Nils Andersson...
Vill du att DIF värvar Tjärnqvist om han inte ska sluta?
Helst vill jag inte åka ur SHL igen :lol:
Låst