förevigtdjurgården skrev:
En match är en sak. Två matcher är en sak. Åtta matcher i rad är inga jävla tillfälligheter.
Varje match är i och för sig tillfälligheter. Jag håller med om att det skulle sett annorlunda ut om Jeff fått in den där men det är vad som händer när han INTE får det som är genomgående över de senaste åtta matcherna. Laget har noll och inget självförtroende och en tränare som uppenbarligen saknar förmågan att ingjuta det eller lägga fram ett alternativ att luta sig mot.
Vi har haft en förening med en groende loosermentalitet och tränare som agerat ryggrad (i Säcken) men nu är det idel syltryggar hos majoriteten (Brodin, Hank och bröderna Davidsson som undantag men det räcker inte).
Jag köper ditt resonemang till viss del, men åtta raka matcher går man inte förlorande ur och skyller på tillfälligheter. Då ringer varningsklockorna överallt. Det är ungefär samma sannolikhet som att köpa EN trisslott i hela sitt liv och helt plötsligt vara mångmiljardär. Det är klart att det KAN vara så eller att det KAN hända, men sätter man sin tillit till chans inom elitidrotten så har man riktigt stora problem.
Gissningsvis håller vi någorlunda liknande ton i ett omklädningsrum som enligt Robert Ohlsson direkt efter 0-4 hemma mot Rögle hävdar är en bra miljö. Antingen så fostrar vi losers, eller så köper vi spelare och gör dem till genomkomplett losermaterial.
Det är inte en tillfällighet att vi ligger där vi ligger. Det är inte en tillfällighet att vi torskar åtta raka matcher. Det är inte en tillfällighet att tilltänkta toppspelare inte kan träffa mål på fyra meters avstånd, att passningarna ALDRIG konsekvent sitter på tejpen. Det är någonting som är kapitalfel i den här föreningen - den enda frågan är hur mycket det ska kosta oss innan någon som har en position i föreningen inser det och gör någonting åt det här.
Vi har sett det förut. 2011/2012 hade vi onödigt bra backar. Det dåvarande laget skulle vända skeppet. Det var ingen tid för panik utan det här skulle vi fixa.
SNÄLLA.
Vakna innan det är för sent.
Ett landslagsuppehåll nu. Kommer vi ur det på andra sidan med samma trupp, samma människor utanför isen och samma lågt ställda kravbild visar det till punkt och pricka hur lågt den här föreningen har kommit.
Jag är helt seriös när jag säger att jag som tränare till ett innebandylag för herrjuniorer på breddnivå har högre ställd kravbild på mina spelare än vad Robert Ohlsson har. I DIF idag kostar det INGENTING att begå misstag eller att hänga med huvudet. Ingenting.
Men lägg ner Ohlsson bänkar spelare hela tiden, Tambellini t ex. Kousa var bänkad nästan hela tredje. Press är ju inte ens ombytt. Vi har till och med en kapten som inte ens spelar tre minuter vissa matcher, så att Ohlsson inte ställer krav stämmer ju inte alls..
Varför har vi spelare i truppen som Robin Press, Mikko Kousa, Jeff Tambellini, Henrik Eriksson och Matt Anderson? Vem värvade dom? Jo Joakim Eriksson. Han ska sparkas om någon.
Benjamin L. Willard skrev:Hur orolig ska man vara att motståndarna verkar ha otroligt lätt att täcka skott mot oss, är ju stor skillnad på antal täckta skott i dagens match..
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Idag hade motståndarna inte ens behövt att täcka skott, varje skott gick utanför ändå. Helt otroligt hur man kan vara så dåliga på att träffa inom målramen som fallet var idag.
Skidlöparn skrev:Kicka Musse, in med Pigg eller vem fan som helst och kör 10h PP-nötning/dag under uppehållet
Då vill jag f-n se Bubba inne i båset också, så kan han stå och se hotfull ut med sin klubba ifall spelarna inte gör som dom är tillsagda. Och när dom gör allt för många misstag så är det bara för Bubba att ropa på Oakim. Tragiskt är bara förnamnet på denna usla situation. Bubba skulle förövrigt platsa i vår första kedja utan problem.
Skeppet är sönderskjutet, det ligger nedgrävd under havets botten. Den som simmar ner och gräver upp det, spikar ihop det och fraktar upp det igen ska ha en hedersmedalj. Frågan är vem fan som kan göra det? Gunde säger att ingenting är omöjligt! Men den här gången tror jag minsann att det är så.
Vart har Maniac och Mäklaren tagit vägen med sina härliga analyser? Ett par väl valda ord om årets DIF från dessa herrar och en kopp varm choklad hade gjort min höst en aning ljusare
Ändra i tränarstaben. Robert kan få va kvar. Finns ändå ingen vettig coach att ta in.
Fråga Ragnarsson, och/eller micke johansson.
Byt kapten omgående. Ända sen Henrik fick C på bröstet har det låst sig för han. Året innan var han med och bidrog framåt och gjorde några mål. Känns som han fått Ölvestad-syndromet. (från när han var kapten ett tag.)
Jag skulle vilja se Ljung som kapten. Eller annars Urbom.