SHL 2015-16
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2015-16
Nej jag vill varken ha tidigare eller senare matchstart. Man vill ju inte komma hem mitt i natten efter en match heller om man ska upp och jobba tidigt dagen efter. Senare matchstart på fredagar skulle jag kunna leva med, men inte annars.
Avskaffa tre mot tre.
Jag har en egen variant. Jag vill antingen ha tidigare eller senare matchstart. 19 är en sådan mellanmjölkstid som alltid ligger mitt i något som ska göras. Men givetvis ska det anpassas efter de som är på plats och inte från 30-mil-från-Hovet-snubbar.
3v till hemma premiär var är säsongskorten Jesper
- Mattias_87
Vi fick mail om det för två dagar sedan.TheRegime skrev:3v till hemma premiär var är säsongskorten Jesper
"Hämta säsongskortet – 7 september
Datum för uthämtning av säsongskortet är satt till 7 september kl 10.05.
Uthämtningen sker alltså från vår souvenirbutik inne i Globen centrum."
Avskaffa tre mot tre.
- Mattias_87
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1337928.ab
AB experter tippar SHL. Vi snittar en 8e plats på tipplistan.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror också vi landar i den trakten.Mattias_87 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1337928.ab
Farhågan är att vi tänker flytta fram positionen redan år 2 i Shl (hm Leksand ifjol).
Uppsidan är att årets lag har fler duktiga spelare än förra säsongen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Max Lapierre aktuell för Modo?
Helt ärligt nu. Som Modo-fan. Hur glad på en skala hade du varit av lagbygget?
Visst. Det lär bli kul att se i vinter (om laget klickar). Men känslan man får är att Modo bygger för stunden. Ett Modo som höll på att åka ut så sent som i vår. Är det verkligen rätt sätt att värva massa 30+ spelare som inte lär bli bättre med åren?
Jag hade inte varit jätteexalterad över bygget om Djurgården byggde så. Jag blir mer peppad över att höra Djurgården med KG Stoppel och Jocke E i spetsen berätta hur man vill föra oss tillbaka till toppen. Bygga från grunden, tänka långsiktigt.
Helt ärligt nu. Som Modo-fan. Hur glad på en skala hade du varit av lagbygget?
Visst. Det lär bli kul att se i vinter (om laget klickar). Men känslan man får är att Modo bygger för stunden. Ett Modo som höll på att åka ut så sent som i vår. Är det verkligen rätt sätt att värva massa 30+ spelare som inte lär bli bättre med åren?
Jag hade inte varit jätteexalterad över bygget om Djurgården byggde så. Jag blir mer peppad över att höra Djurgården med KG Stoppel och Jocke E i spetsen berätta hur man vill föra oss tillbaka till toppen. Bygga från grunden, tänka långsiktigt.
Senast redigerad av ciirree den 2015-09-01 17:55:20, redigerad totalt 1 gånger.
Känns som att Modo gör ett tveksamt försök att kopiera Växjös framgångsrecept. Hoppas de floppar.
Avgå Jocke.
- diftobbe89
Grattis Modo, en dålig hockeyspelare och urusel fighter på samma gång, lär knappast sätta skräck i någon eller vad tanken är.
Fan vad ohett Modo bygger sitt lag alltså.
Fan vad ohett Modo bygger sitt lag alltså.
Spela fult
Max Lapierre.. ska man skratta eller garva?
- SirDIFalot
När Magnus Nyström inleder en krönika med "Jag kallar mig expert med gott samvete" så slutar man läsa rätt snabbt.
Inte ens dom som har titeln expert gillar att kalla sig experter. Men en Magnus Nyström som bara är en journalist och ingen expert på något sätt titulerar sig det med gott samvete.
Inte ens dom som har titeln expert gillar att kalla sig experter. Men en Magnus Nyström som bara är en journalist och ingen expert på något sätt titulerar sig det med gott samvete.
Expert.
- -daniel-
Nyström är på näst högsta plats på min shitlist över riktigt praktusla sportjournalister, han är rent ut sagt pinsam. Mats Wennerholm spelar dock i en egen division där floskler, kappvänderi och ett helt inhumant korkat språkbruk blandas med svammel och okunskap. Om kravet på behöriga lärare i vårt land är lågt måste kravet på journalister vara om möjligt än jävla lägre.SirDIFalot skrev:När Magnus Nyström inleder en krönika med "Jag kallar mig expert med gott samvete" så slutar man läsa rätt snabbt.
Se bara på Barbro Jöberger...
Här är en till som har oerhört svårt för Nyström. Gillar väldigt få krönikörer när jag tänker efter, då det verkar komma med automatik att man som hockeykrönikör plötsligt tar sig själv på enormt stort allvar och skriver pretentiösa texter på ett skitnödigt sätt.
Det passar liksom inte rikigt in med sporten som är mer tuta och kör. Sen är i regel hockeykrönikörer inte speciellt jätteintelligenta, så jag tror inte att någon blir lurad direkt.
Jag tror vi behöver en Don Cherry som rör om lite..
Det passar liksom inte rikigt in med sporten som är mer tuta och kör. Sen är i regel hockeykrönikörer inte speciellt jätteintelligenta, så jag tror inte att någon blir lurad direkt.
Jag tror vi behöver en Don Cherry som rör om lite..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ännu en här. Försökte lyssna på hans podcast en gång. Där ska han enligt egen utsago intervjua personer runt ishockeyn. Problemet var bara att han pratade själv 90% av tiden. Så fort det var på väg att bli en intressant utläggning så avbröt han och skulle berätta om hur han hade träffat någon eller gjort något.
Född till sportchef.
Det är ju nästan anmärkningsvärt att Nyström, som väl i bästa hand får klassas som en andra klassens journalist, utger sig för att vara expert.
Här kommer några highlights:
#1. Nyström diskuterar slagsmål i elitserien med Wikegård och Rutger Rundqvist (och det är uppenbart att de inte är överdrivet förtjusta i honom):
#2 Beefen med Fahlman/Nyström utser Schremp, som inte spelat en försäsongsmatch, till hetast i Modo på försäsongen http://bloggar.expressen.se/nystrom/201 ... -kollegor/ och http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Sk ... 16184.aspx
Här kommer några highlights:
#1. Nyström diskuterar slagsmål i elitserien med Wikegård och Rutger Rundqvist (och det är uppenbart att de inte är överdrivet förtjusta i honom):
#2 Beefen med Fahlman/Nyström utser Schremp, som inte spelat en försäsongsmatch, till hetast i Modo på försäsongen http://bloggar.expressen.se/nystrom/201 ... -kollegor/ och http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Sk ... 16184.aspx