SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 15/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 15/1 2015

Inlägg av AlltidDIF »

Känns lite som jävelskap???

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Daniel942 skrev:Ang publiksiffran - 7753+341 = 8094 :lol:
Dagens bästa:)))
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

dutti skrev:@Godnoken, @Magnutz: Humor, you should try it.

sm910: Främst tycker jag det är fruktansvärt skönt att kunna skratta till lite när jag är inne på forumet. I de allra flesta fall hittar jag bara inlägg som direkt eller indirekt försöker lyfta sin egen sida och sänka den andra. Det är otroligt splittrat, och inte direkt mycket glädje att hitta här inne nu... Samtidigt är vi nere i en svacka sportsligt, som gör mig fruktansvärt oroad inför säsongsavslutningen.

SirDIFalot tar ju veckans mest uttjatade tagline, främst använd av de allra mest enkelspåriga och onyanserade ja-sägarna här, och överdriver den något så fruktansvärt. Det är kul, jag blir glad. Vi behöver lite mer sarkasm och låg humor på det här domedagsforumet nu.

I övrigt ska jag säga att jag ändå är jävligt lättad för gårdagens match, rent läktarmässigt. Jag är en av de här inne som verkligen målat fan på väggen (och fortfarande gör, till viss del). Jag är glad att jag spådde fel och att kaoset uteblev. Nåja, internbox skedde... Men det kunde varit så mycket värre.
Jag om någon har stor humor. Nu är det VÄLDIGT uppenbart att många av "Alltid oavsett" sarkasm folket ser ner på bönder i allmänhet. Den enda gången jag skrattat än så länge är när Android skrivit det.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Axel_K skrev:
Daniel942 skrev:Ang publiksiffran - 7753+341 = 8094 :lol:
Hahaha wow... Det där är lite läskigt nästan!
Väldigt lustigt sammanträffande.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Då vet vi alltså att det är precis 341 personer som klippt sina säsongskort eftersom det egentligen var fullsatt igår. 8)
Staten

Inlägg av Staten »

Helt enligt Kareels plan än så länge då.
Användarvisningsbild
sm910
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sm910 »

dutti skrev:@Godnoken, @Magnutz: Humor, you should try it.

sm910: Främst tycker jag det är fruktansvärt skönt att kunna skratta till lite när jag är inne på forumet. I de allra flesta fall hittar jag bara inlägg som direkt eller indirekt försöker lyfta sin egen sida och sänka den andra. Det är otroligt splittrat, och inte direkt mycket glädje att hitta här inne nu... Samtidigt är vi nere i en svacka sportsligt, som gör mig fruktansvärt oroad inför säsongsavslutningen.

SirDIFalot tar ju veckans mest uttjatade tagline, främst använd av de allra mest enkelspåriga och onyanserade ja-sägarna här, och överdriver den något så fruktansvärt. Det är kul, jag blir glad. Vi behöver lite mer sarkasm och låg humor på det här domedagsforumet nu.

I övrigt ska jag säga att jag ändå är jävligt lättad för gårdagens match, rent läktarmässigt. Jag är en av de här inne som verkligen målat fan på väggen (och fortfarande gör, till viss del). Jag är glad att jag spådde fel och att kaoset uteblev. Nåja, internbox skedde... Men det kunde varit så mycket värre.
Ja vad som är humor eller inte är ju en smaksak, och mina inlägg går dessvärre sällan i humorns tecken. Det är alltid bra om vi finner sätt att roa oss i dystra tider, men månar man så mycket om förbrödring av familjen så stärks ens trovärdighet i det knappast när ens skämt mest är förlöjliganden av de som man är oeniga med. Oavsett om man tycker deras inställning faktiskt är löjeväckande och dum. SirDIFalot är knappast ensam med sitt ironiska "alltid oavsett"-ande, flertalet framstående supporterprofiler skriver ju likadant, och det enda det spär på är ju föreställningen hos vissa om att det finns en "tyckarelit/etablissemang på twitter" och "vanliga djurgårdare". En föreställning som blockerar all förbrödring, och som påminner om andra starkt splittrade delar av samhället.

Det är lite samma sak som alla de som i ena stunden pratar om hur det här splittrar Djurgårdsfamiljen, för att i nästa stund elda på med en klart onödigt hätsk retorik. Oavsett om man tycker raljerandet eller hetsandet är befogat och rättfärdigat utifrån hur "motståndarsidan" agerat, så måste man ju förstå att all ens trovärdighet när man uttrycker en oro för splittring försvinner. Man kan inte kräva att alla ska kunna lägga band på sin frustration över att i sitt tycke blivit felbehandlade, men är man inte redo att ha disciplin nog att hålla inne sin värsta hets eller sin impuls att plumpt raljera över andra så framstår inte oron över splittring som allt för stark. Man kan inte själv elda på och skapa splittring, för att sen lasta över ansvaret på styrelsen. Och tyvärr överlappar allt för ofta (inte alltid såklart!) gruppen de oroade med gruppen de som använder onödigt frän retorik och/eller plumpt raljerar. Ha gärna kul, men man kan ha anständigheten att göra det med lite finess och utan udden riktad mot "dom andra".

Nåväl, ny match, ny tråd! Jag är också glad över att det höll sig relativt bra förra matchen och glädjande med alla de som var mogna nog att hålla inne med vad som kunde varit mycket värre saker riktade mot styrelse/MN.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

pulverapa skrev:Då vet vi alltså att det är precis 341 personer som klippt sina säsongskort eftersom det egentligen var fullsatt igår. 8)
Menar du att siffran var en efterhandskonstruktion? Officiella publiksiffran menar jag, 341st hade väl Kaarel gått ut med innan nedsläpp.

Jäkligt skumt att han på pricken satte just den där sista platsen som såldes i luckan.

Men helt ok för mig om han är "clairvoyant", då borde ju Mackan blomma ut och göra sin bästa sässe ever och att vi går till slutspel utan att kvala så lugn som han verkar att vi löser detta med befintligt lag, bara vi breddar lite inför slutspurten.
Senast redigerad av Henke_F den 2015-01-17 16:27:03, redigerad totalt 1 gånger.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Säsongskort, klippta eller inte, räknas väl alltid in i publiksiffran, oavsett om innehavaren kommer eller inte?
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Túrin Turambar skrev:Säsongskort, klippta eller inte, räknas väl alltid in i publiksiffran, oavsett om innehavaren kommer eller inte?
Jo, sålda plåtar som räknas i SHL inte hur många som verkligen går på matchen.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Túrin Turambar skrev:Säsongskort, klippta eller inte, räknas väl alltid in i publiksiffran, oavsett om innehavaren kommer eller inte?
Man redovisar alltid sålda biljetter och inte antal åskådare.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Tyckte dock inte att det gapade särskilt tomt på läktaren mot Linköping. Så sålda vs faktisk publik siffra var nog inte så diffande.
Skriv svar