KorrektIsabo skrev:tre mål sista två, stämmer det?diftobbe89 skrev:Det bara hände liksom...Isabo skrev:Kan nån sammanfatta sista minuterna lite kort? Missade hela upphämtningen, bytte kanal vid 1-4. (Ångest över det!!!)
SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014
Re: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014
3x20 är detta lags signum. Sen ser det knotigt ut och svagt ut och vilset ut ibland eller ofta, men vi ger oss aldrig. Det är min analys.
Matchtrådsanalysen lyder: Samtliga vulgära, könsordsfyllda, vidriga, påhopp etc-inlägg tas bort direkt. Undrar nån varför så skicka ett PM så ska jag rita en bild åt personen i fråga. Blir det för mycket modererande pga låg/obefintlig impulskontroll får vi göra lite mer ingrepp.
Matchtrådsanalysen lyder: Samtliga vulgära, könsordsfyllda, vidriga, påhopp etc-inlägg tas bort direkt. Undrar nån varför så skicka ett PM så ska jag rita en bild åt personen i fråga. Blir det för mycket modererande pga låg/obefintlig impulskontroll får vi göra lite mer ingrepp.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Oavgjort och straffar varje gång innebär ju minst 47 poäng till. Det borde man väl klara sig kvar på? Är det någon som vet hur många man brukar behöva?mb81 skrev:Tycker vi ska satsa på straffar varje gång. Med Sörensen, Samuelsson och Guter och framförallt Tellan så kommer vi inte förlora mnga straffläggningar!minalman skrev:Vi gick för extrapinnen i förlängningen fast vi vet att vi har trumfkortet Tellan på straffarna. Någon annan kanske sagt att det var dumt. Det var hedersamt tycker jag.

Har sett reprisen av målen, antar att det kändes ungefär lika kort emellan som i sammanfattningen. Ofattbart, men skönt! Behövdes!Donkels skrev:KorrektIsabo skrev:tre mål sista två, stämmer det?diftobbe89 skrev:Det bara hände liksom...Isabo skrev:Kan nån sammanfatta sista minuterna lite kort? Missade hela upphämtningen, bytte kanal vid 1-4. (Ångest över det!!!)
HV torsdag!!!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Otroligt starkt att inte ge upp, Örebro verkade dock trötta i sista.
Det här ger en boost för framtiden !
FORZA DIF
Det här ger en boost för framtiden !
FORZA DIF
Jävligt trött på att vi släpper på 40 skott .... fyfan vad deppigt... yay 1p, i längden är vi döda om detta ska fortsätta.. kan verkligen inte vara glad en dag som denna! 

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Vadå får man inte ens säga längre att domaren är en touma för det var han...Magnutz skrev:3x20 är detta lags signum. Sen ser det knotigt ut och svagt ut och vilset ut ibland eller ofta, men vi ger oss aldrig. Det är min analys.
55 poäng? Det kommer garanterat räcka till en solklar sistaplats.Isabo skrev:Oavgjort och straffar varje gång innebär ju minst 47 poäng till. Det borde man väl klara sig kvar på? Är det någon som vet hur många man brukar behöva?mb81 skrev:Tycker vi ska satsa på straffar varje gång. Med Sörensen, Samuelsson och Guter och framförallt Tellan så kommer vi inte förlora mnga straffläggningar!minalman skrev:Vi gick för extrapinnen i förlängningen fast vi vet att vi har trumfkortet Tellan på straffarna. Någon annan kanske sagt att det var dumt. Det var hedersamt tycker jag.
Avgå Jocke.
Är det så pass? Aj då. Då säger jag att vi vinner alla straffläggninagrna också. 94 poäng. Lite bättreB.I.B.A skrev:55 poäng? Det kommer garanterat räcka till en solklar sistaplats.Isabo skrev:Oavgjort och straffar varje gång innebär ju minst 47 poäng till. Det borde man väl klara sig kvar på? Är det någon som vet hur många man brukar behöva?mb81 skrev:Tycker vi ska satsa på straffar varje gång. Med Sörensen, Samuelsson och Guter och framförallt Tellan så kommer vi inte förlora mnga straffläggningar!minalman skrev:Vi gick för extrapinnen i förlängningen fast vi vet att vi har trumfkortet Tellan på straffarna. Någon annan kanske sagt att det var dumt. Det var hedersamt tycker jag.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Djurgården hamnade i kvalserien på 72 poäng under 11/12. Så vi har en bit kvar om man säger så.B.I.B.A skrev:55 poäng? Det kommer garanterat räcka till en solklar sistaplats.Isabo skrev:Oavgjort och straffar varje gång innebär ju minst 47 poäng till. Det borde man väl klara sig kvar på? Är det någon som vet hur många man brukar behöva?mb81 skrev:Tycker vi ska satsa på straffar varje gång. Med Sörensen, Samuelsson och Guter och framförallt Tellan så kommer vi inte förlora mnga straffläggningar!minalman skrev:Vi gick för extrapinnen i förlängningen fast vi vet att vi har trumfkortet Tellan på straffarna. Någon annan kanske sagt att det var dumt. Det var hedersamt tycker jag.
Expert.
Re: Sv: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014
Vi kommer vara svårslagna hemma.Isabo skrev:Är det så pass? Aj då. Då säger jag att vi vinner alla straffläggninagrna också. 94 poäng. Lite bättreB.I.B.A skrev:55 poäng? Det kommer garanterat räcka till en solklar sistaplats.Isabo skrev:Oavgjort och straffar varje gång innebär ju minst 47 poäng till. Det borde man väl klara sig kvar på? Är det någon som vet hur många man brukar behöva?mb81 skrev:Tycker vi ska satsa på straffar varje gång. Med Sörensen, Samuelsson och Guter och framförallt Tellan så kommer vi inte förlora mnga straffläggningar!minalman skrev:Vi gick för extrapinnen i förlängningen fast vi vet att vi har trumfkortet Tellan på straffarna. Någon annan kanske sagt att det var dumt. Det var hedersamt tycker jag.
71
64
72
73
74
71
66
76
Det är vad som behövts för att komma på plats tio. Från förra året ner tills 06/07.
64
72
73
74
71
66
76
Det är vad som behövts för att komma på plats tio. Från förra året ner tills 06/07.
Fortsätter vi i samma takt som vi börjat så hamnar vi på 73 poäng. Det borde verkligen räcka!SirDIFalot skrev:Djurgården hamnade i kvalserien på 72 poäng under 11/12. Så vi har en bit kvar om man säger så.B.I.B.A skrev:55 poäng? Det kommer garanterat räcka till en solklar sistaplats.Isabo skrev:Oavgjort och straffar varje gång innebär ju minst 47 poäng till. Det borde man väl klara sig kvar på? Är det någon som vet hur många man brukar behöva?mb81 skrev:Tycker vi ska satsa på straffar varje gång. Med Sörensen, Samuelsson och Guter och framförallt Tellan så kommer vi inte förlora mnga straffläggningar!minalman skrev:Vi gick för extrapinnen i förlängningen fast vi vet att vi har trumfkortet Tellan på straffarna. Någon annan kanske sagt att det var dumt. Det var hedersamt tycker jag.
Är det vad som behövts? Eller vad som tian haft? Låter högt nämligen.Enbom skrev:71
64
72
73
74
71
66
76
Re: Sv: SHL: Örebro Hockey - Djurgårdens IF 27/9 2014
Ja, jag räknar helt uppåt väggarna nu, klart vi bara ska gå till förlängning borta då såklart och vinna hemmaPeterPan skrev:Vi kommer vara svårslagna hemma.Isabo skrev:Är det så pass? Aj då. Då säger jag att vi vinner alla straffläggninagrna också. 94 poäng. Lite bättreB.I.B.A skrev:55 poäng? Det kommer garanterat räcka till en solklar sistaplats.Isabo skrev:
Oavgjort och straffar varje gång innebär ju minst 47 poäng till. Det borde man väl klara sig kvar på? Är det någon som vet hur många man brukar behöva?