Isabo skrev:Önskade verkligen att KHK hade klarat att knipa åtminstone en poäng, men tyvärr.
Det gjorde dom. Karlskrona blev rånade där ute i dansbandsträsket.
Har nu sett bikbok-matchen och vilken vidrigt bedrövlig ursäkt till hockeymatch det var. I USA hade Janne stämt domaren och motståndarlaget....och vunnit. Skit, vad jag avskyr att det lönar sig för Karlskoga-möglet.
Var inne på Lindab Arenas webbokning för tisdagsmatchen. Vilken sektion är vår i det där plåtskjulet?
Ja jag har inte sett hur matchen i nobelhallen var igår, men jag kan tänka mig hur det var. De har ju hållt på så hela säsongen (förra också) och oftast kommit undan med det; fult spel, filmningar, kalgomål och pladder med domaren i tid och otid om vartenda domslut. Därför var det så förbannat skönt när vi mötte dem senast och de verkligen fick sota för sitt äckliga beteende.
Jag är vansinning på att de ska få hålla på så. Har förresten klubban upp i publiken på Hovet renderat i något seriöst straff? Hade det varit Nisse Ekman som gjort det hade han blivit avstängd en miljon matcher och fått böta tre miljoner...
Isabo skrev:Önskade verkligen att KHK hade klarat att knipa åtminstone en poäng, men tyvärr.
Det gjorde dom. Karlskrona blev rånade där ute i dansbandsträsket.
Har nu sett bikbok-matchen och vilken vidrigt bedrövlig ursäkt till hockeymatch det var. I USA hade Janne stämt domaren och motståndarlaget....och vunnit. Skit, vad jag avskyr att det lönar sig för Karlskoga-möglet.
Var inne på Lindab Arenas webbokning för tisdagsmatchen. Vilken sektion är vår i det där plåtskjulet?
Ja jag har inte sett hur matchen i nobelhallen var igår, men jag kan tänka mig hur det var. De har ju hållt på så hela säsongen (förra också) och oftast kommit undan med det; fult spel, filmningar, kalgomål och pladder med domaren i tid och otid om vartenda domslut. Därför var det så förbannat skönt när vi mötte dem senast och de verkligen fick sota för sitt äckliga beteende.
Jag är vansinning på att de ska få hålla på så. Har förresten klubban upp i publiken på Hovet renderat i något seriöst straff? Hade det varit Nisse Ekman som gjort det hade han blivit avstängd en miljon matcher och fått böta tre miljoner...
Det som är mest tragiskt är att i det här läget behöver man inte ens ha sett matchen för att veta. Bara att titta på PIM, KHK 14 och BIK 4 säger liksom något om domarkvaliteten. Pallar man inte stå emot "trycket" i Nobelhallen vet jag inte om man inte ska söka sig till en annan yrkeskarriär.
YNWA skrev:Om jag inte är ute och cyklar nu så var den senaste matchen som vi gick poänglösa ifrån Karlskrona hemma, 14 januari (!)
Sörensen och Ljungh var tyvärr inte bra igår. Kan dock varit bra för Sörensen att få en sån här match innan Rögle borta. Nerverna på isen gick verkligen att ta på igår. Blir läskigt ända in i kaklet detta.
Sam har höjt sig rejält. Högström verkade lite tagen av stundens allvar. Kan kanske vara positivt att vi avslutar på bortaplan...
Jag har märkt av att många här inne klagade på Sören och Ahlén's spel igår.
Men det ni verkar ha glömt är att båda var tillbaka just igår efter flera matchers skada. Dessutom var dem inte jättemycket sämre än alla andra (det här med pressen och lite nerver) så dem är inte värda mer klagomål än nån annan. Tycker jag iaf!
Ljungh har inte varit bra sedan han fick flytta på sig från Dustin och Steve kedjan. Ljungh får nu med kidsen ta större defensivt ansvar och kommer inte till framåt. Klaga bäst ni vill på Dustin eller Steve men backchecka snabbt kan dem.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Ljungh har inte varit bra sedan han fick flytta på sig från Dustin och Steve kedjan. Ljungh får nu med kidsen ta större defensivt ansvar och kommer inte till framåt. Klaga bäst ni vill på Dustin eller Steve men backchecka snabbt kan dem.
Steve kanske inte gör lika mycket poäng som de flesta här inne (inkl mig) trodde.
Men han är nog den som jobbar mest sett till över hela banan.
Det enda man kan önska är kanske att han sätter några till av sina alla chanser han får.
seppuko skrev:Ljungh har inte varit bra sedan han fick flytta på sig från Dustin och Steve kedjan. Ljungh får nu med kidsen ta större defensivt ansvar och kommer inte till framåt. Klaga bäst ni vill på Dustin eller Steve men backchecka snabbt kan dem.
Steve kanske inte gör lika mycket poäng som de flesta här inne (inkl mig) trodde.
Men han är nog den som jobbar mest sett till över hela banan.
Det enda man kan önska är kanske att han sätter några till av sina alla chanser han får.
Precis, men han har ju sagt det själv att han inte är där han hoppats att han skulle vara. Men de båda (Savvy & Johner) bidrar enormt i spelet i helhet. Och jag kan tycka att de har levererat efter mina förväntningar. Det går inte att kräva 1p per match av allt och alla, även fast kapaciteten kanske finns där. Hade vi haft de huvuden vi har idag från början så hade flera spelare levererat mer och bättre.
Jag tyckte det var alldeles för sent och än har jag inte fått äta upp mina ord!
Skulle ett tränarbyte ske så tycker jag personligen det skulle hänt i november.
Tänk om vi vunnit matchen vi tappade i Umeå, vi hade varit klara för kvalserien isåfall!
Axel_K skrev:Jag tyckte det var alldeles för sent och än har jag inte fått äta upp mina ord!
Skulle ett tränarbyte ske så tycker jag personligen det skulle hänt i november.
Tänk om vi vunnit matchen vi tappade i Umeå, vi hade varit klara för kvalserien isåfall!
Man ska inte förlita sig helt och hållet åt ren statistik. Hade vi vunnit där hade vi kanske bara haft en 4 matcher streak nu, och således legat på samma poäng och samma plats som nu, med samma förutsättningar inför morgondagen. Däremot håller jag med om att tränarbytet skulle skett tidigare, för den här boosten vi fått är inte av att vi spelar bättre, utan att huvudena på spelarna reagerar och agerar bättre i alla situationer. Vi har ju hela tiden sagt att laget i två års tid haft potentialen att vara ruggigt bra, men vikit ner sig flera gånger. Nu har vi inte gjort det.
Ja dom flesta var ju inne på att skulle vi byta tränare så kom det försent. Borde skett tidigare. Och det kan jag fortfarande stå fast vid. Det är ju "omöjligt" att ta åtta raka trepoängare egentligen. Det kunde ingen förutspå.