Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av Fiskmaesen »

Mindrocker skrev:Tålamod.
Känns stabilt iaf att det om 4 år när vi lirar om 11:e platsen mot Troja att det finns nån som manar om tålamod. Sov gott!
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tibbe »

Allt kan hända även om det ser riktigt nattsvart ut just nu. Tror helt ärligt att vi skulle kunna bli farliga om vi tog oss till KS. Men däremot tror jag inte vi kommer klara av play-offen innan. Men det här kladdandet vid sargerna måste bort asap. Driv på mål!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

gäsp
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Tibbe skrev:Allt kan hända även om det ser riktigt nattsvart ut just nu. Tror helt ärligt att vi skulle kunna bli farliga om vi tog oss till KS. Men däremot tror jag inte vi kommer klara av play-offen innan. Men det här kladdandet vid sargerna måste bort asap. Driv på mål!
Vi värvar medvetet spelare som inte gillar att vara där det gör ont, och saknar kraft att ta sig in dit.

Challes småbygge bär oss aldrig tillbaka till toppen.

Byt ut både tränare och sportchef till nästa säsong.
Spela fult
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Zabel måste få en chans att spela ihop laget. Nu kööör vi!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Enda positiva var väl Heinerö som jag iaf tyckte var bästa spelaren idag och sen att Ljungh återigen gör ett sjukt viktigt mål! Hur många sådana har han egentligen gjort i år?
Användarvisningsbild
JohanPez

Södertälje SK - Djurgårdens IF 16/1 2014

Inlägg av JohanPez »

För andra eller tredje gången somnade jag under match. Det är inte bara uddlöst, häften av spelarna måste redan vara på väg bort då närvaronivån på sin höjd är att man dyker upp.

Gnaget trillar ner nästa år och då får vi en till "stockholms"-konkurrent som rycker i samma spelare när vi återigen ska försöka få in 10-12 nya killar. Arbetsron försvinner då media drar igång sina derbyskandaler och kommunen bestämmer sig äntligen för att ta tag i renoveringen (arbetet beräknas vara klart 2021-ish)
Med vårt än mer haltande spetälska lag glider vi sakta in i träda och när dödsdomen befriar både oss och gnaget lagom till avtäckandet av det nya glänsande hovet har kommunen inget annat val än att starta minalmans Stockholm vikings.

Tänk om man i grund och botten vore en fotbollskille... Ack

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skidlöparn skrev:Enda positiva var väl Heinerö som jag iaf tyckte var bästa spelaren idag och sen att Ljungh återigen gör ett sjukt viktigt mål! Hur många sådana har han egentligen gjort i år?
Heinerö var riktigt bra igår. Kan han bara få mer styrka längs sargerna till nästa år blir han en tillgång.

SSK i deras första riktiga formtopp för året visste man skulle bli svåra att tampas med.
De stänger mitten av banan effektivt och är täta och tuffa framför eget mål.

Bättre skärpa i passningarna igår, men uppspelen mot ensam kille i mittzon är meningslöst. Det behöver DIF rätta till snarast.

Sedan kan ju inte Nisse bära upp 2 min PP match efter match nu när Sam hamnat i kylan. Där behöver någon kliva fram och avlasta.

En sak kvar att hoppas på så här i slutet av serien, och det är att Mif lyckas passera Vik i tabellen. Jag vill absolut inte möta Mif i en playoff serie.

Kämpa DIF!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:
Tibbe skrev:Allt kan hända även om det ser riktigt nattsvart ut just nu. Tror helt ärligt att vi skulle kunna bli farliga om vi tog oss till KS. Men däremot tror jag inte vi kommer klara av play-offen innan. Men det här kladdandet vid sargerna måste bort asap. Driv på mål!
Vi värvar medvetet spelare som inte gillar att vara där det gör ont, och saknar kraft att ta sig in dit.

Laget är så trött och intetsägande att det är mycket svårt att hålla sig vaken under matcherna. Det finns liksom inget för fansen att identifiera sig med. En beige massa av svaga viljor och till synes svag sammahållning. Ingen karaktär, inget att älska (eller ens hata, för våra motståndare).

Visst fanns det sådana här matcher förr, men då och då dök det upp en smällkaramell som värmde hjärtat. När hände det senast? Kommer knappt ihåg.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Fiskmaesen skrev:
Mindrocker skrev:Tålamod.
Känns stabilt iaf att det om 4 år när vi lirar om 11:e platsen mot Troja att det finns nån som manar om tålamod. Sov gott!
Well, kommentaren bör väl läsas med ett lastbilsflak ironi. Jag upprepade bara en tidigare predikan här på forumet från i höstas.
Avgå DJ Yes!
Bocas

Inlägg av Bocas »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:

Laget är så trött och intetsägande att det är mycket svårt att hålla sig vaken under matcherna. Det finns liksom inget för fansen att identifiera sig med. En beige massa av svaga viljor och till synes svag sammahållning. Ingen karaktär, inget att älska (eller ens hata, för våra motståndare).

Visst fanns det sådana här matcher förr, men då och då dök det upp en smällkaramell som värmde hjärtat. När hände det senast? Kommer knappt ihåg.
Exakt min åsikt med.

Tycker det saknas den där riktiga offerviljan och inställningen som gör att man får en tilltro och känsla för laget.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Bocas skrev:
sensei skrev:
diftobbe89 skrev:

Exakt min åsikt med.

Tycker det saknas den där riktiga offerviljan och inställningen som gör att man får en tilltro och stark känsla för laget.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vilken gigantisk gäspning gårdagen blev. Sörensen bra, resten ska ha avdrag på lönen. Jakobs verkar gå precis samma väg som alla våra andra lovande nyförvärv. Börjar första två matcherna som en fantastisk injektion, för att sedan falla in i våra lata, feta, tröga glidares skitiga led. Reideborn ser fantastiskt osäker ut exakt hela tiden. Han släpper bara ett mål enbart för att Södertälje bokstavligt talat sög i avslutningslägena. Adam var lika förvirrad som vanligt! Vi kunde på riktigt kört utan målvakt på straffarna. Att William Nylander skulle gå på klubbhandskrysset är ingen bomb, och den andra, njaa bredvid målet räddar du inga puckar. Dags att börja ställa förstamålvakten i buren snart Zabel?

Har faktiskt garvat lite smått åt alla som tjatat hål i öronen angående tränarbyte. Igen! Nu börjar jag sluta upp i era led. Fyfan vilken jävla grov inkompetens att samma match ha TRE(!!!) utvisningar för för många spelare på isen. Det är så jävla in i helvete urbota katastrofalt, att Tony ska få spärrat passerkort på stört. Trodde jag skulle välta halva Scaniarinken vid den tredje förseelsen. Frågan är, hur försvarar han det?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kan ingen bänka Zabel?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Manijock skrev:Vilken gigantisk gäspning gårdagen blev. Sörensen bra, resten ska ha avdrag på lönen. Jakobs verkar gå precis samma väg som alla våra andra lovande nyförvärv. Börjar första två matcherna som en fantastisk injektion, för att sedan falla in i våra lata, feta, tröga glidares skitiga led. Reideborn ser fantastiskt osäker ut exakt hela tiden. Han släpper bara ett mål enbart för att Södertälje bokstavligt talat sög i avslutningslägena. Adam var lika förvirrad som vanligt! Vi kunde på riktigt kört utan målvakt på straffarna. Att William Nylander skulle gå på klubbhandskrysset är ingen bomb, och den andra, njaa bredvid målet räddar du inga puckar. Dags att börja ställa förstamålvakten i buren snart Zabel?

Har faktiskt garvat lite smått åt alla som tjatat hål i öronen angående tränarbyte. Igen! Nu börjar jag sluta upp i era led. Fyfan vilken jävla grov inkompetens att samma match ha TRE(!!!) utvisningar för för många spelare på isen. Det är så jävla in i helvete urbota katastrofalt, att Tony ska få spärrat passerkort på stört. Trodde jag skulle välta halva Scaniarinken vid den tredje förseelsen. Frågan är, hur försvarar han det?
Men HELVETE alltså. Över halva din matchanalys går ut till att såga Reideborn, som höll nollan i vad - 45 minuter? Skit i att varenda utespelare såg ut som särklass 4a på studieresa och mäktade med att spela hockey i hela 4 minuter (detta efter att vi till slut släppt in 0-1)

Perspektiv för helvete. Reideborn är ett icke-problem i det här laget, och det vet du om. Hade vi så haft NHL's bästa jävla målvakt med oss idag hade vi med tur fått med oss 2 poäng (detta efter att vi efter 18e straffen äntligen lyckas göra mål, efter att vår supermålvakt hållt nollan). Eller fan, kanske om Reideborn skulle börja träna lite uppspel och få igång anfallen? Avgå för helvete.

(Angående ditt andra stycke kunde jag dock inte säga det bättre själv).

EDIT: Helvete.
Du är med oss överallt, Stefan.
Skriv svar