Vad menar du, vill folk har honom kvar efter 3 poäng mot Almtuna & Mora? Tycker du det händer något på isen som gör att folk helt plötsligt vill ha honom kvar, berätta vad isf.Boeman skrev:Antar att alla fortfarande vill ha Zabels avgång?
Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014
Re: Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014
Caveman skrev:Vad menar du, vill folk har honom kvar efter 3 poäng mot Almtuna & Mora? Tycker du det händer något på isen som gör att folk helt plötsligt vill ha honom kvar, berätta vad isf.Boeman skrev:Antar att alla fortfarande vill ha Zabels avgång?
Nu drog jag lite alla över en kam.
Men faktum är att man ligger endast sex poäng efter vik som har ett på pappret mycket bättre lag samt högre förväntningar och dom är långt ifrån att sparka tränaren vad jag har hört. Hur som helst är det poängen som räknas sen har såklart inte spelet det bästa nu.
Men handen på hjärtat så hade nog ingen förväntat sig en topplacering heller. Det kan bara bli bättre
ja tycker definitivt Djurgården har ett lag som ska ligga topp 3 med det spelarmatrial man har. Tycker man skänkt bort minstg 15 poäng av ren lathet och oangagemang. sen att man har dom poäng man har är rena miraklet igentligen då det inte går att se nån spelide, eller riktigt go i laget för att vinna matcher. Man blixtrar till då och då, men det går inte att bara spela 15-25 minuter varje match.Boeman skrev:Caveman skrev:Vad menar du, vill folk har honom kvar efter 3 poäng mot Almtuna & Mora? Tycker du det händer något på isen som gör att folk helt plötsligt vill ha honom kvar, berätta vad isf.Boeman skrev:Antar att alla fortfarande vill ha Zabels avgång?
Nu drog jag lite alla över en kam.
Men faktum är att man ligger endast sex poäng efter vik som har ett på pappret mycket bättre lag samt högre förväntningar och dom är långt ifrån att sparka tränaren vad jag har hört. Hur som helst är det poängen som räknas sen har såklart inte spelet det bästa nu.
Men handen på hjärtat så hade nog ingen förväntat sig en topplacering heller. Det kan bara bli bättre
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014
Tack tack, ja du var nära men det kommer fler chanser!förevigtdjurgården skrev:Kul att du fick pengar iallafall, det blev ett mål för mycket för båda lagen för min skullSkönaDjurgårn skrev:Jatack gärna. Han misslyckas ju kapitalt med det mentala spelet. Något måste iaf göras där. Varför går man alltid in och försvarar sin poäng vid ställningen 0-0 osv? KÖÖÖÖR BA!Boeman skrev:Antar att alla fortfarande vill ha Zabels avgång?
Tack för degen DIF och väl mött på måndag!

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tänk om den där förlustperioden vi hade med sex raka torskar hade halverats till tre raka torskar. Då hade vi legat topp tre nu. Det är 60 poäng kvar att spela om, vi har alla möjligheter i världen att komma topp tre om vi snittar på 2p/match nu.
Ja, jag är en obotlig optimist.
Avskaffa tre mot tre.
- Lidingö DIF
Jag hör det här argumentet; "på pappret" hela tiden. Jag tvekar inte inte en sekund över Era kunskaper så för att fördjupa mina egna kommer följdaktligen frågan: var på pappret ska vi hamna i år och med anknytning av kvällens match skulle vi ha slagit Mora (3 pinnar).....på pappret?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Bofors som kändes som en maskin rada upp förluster. 3 raka torsk nu. Jag tror om än chansen är minimal att vi kan gå om bofors och vik. Karlskrona och Malmö tror jag blir för svåra.Mattias_87 skrev:Tänk om den där förlustperioden vi hade med sex raka torskar hade halverats till tre raka torskar. Då hade vi legat topp tre nu. Det är 60 poäng kvar att spela om, vi har alla möjligheter i världen att komma topp tre om vi snittar på 2p/match nu.
I min mening så mellan plats 1-5. På papper alltså. Tycker inget lag har så mycket bättre trupp. Malmö och Vik möjligen aning bättre.Lidingö DIF skrev:Jag hör det här argumentet; "på pappret" hela tiden. Jag tvekar inte inte en sekund över Era kunskaper så för att fördjupa mina egna kommer följdaktligen frågan: var på pappret ska vi hamna i år och med anknytning av kvällens match skulle vi ha slagit Mora (3 pinnar).....på pappret?
2 pinnar borta är jag i princip nöjd med mot alla lag så det är väl ingen katastrof. Men när man inte klarar ta 3 pinnar hemma mot almtuna tex blir ju behovet större att ta treor borta.
Jag är kär i Nybergs sätt att spela ishockey. Ahlen, Hank, Kalin och Hagelin borde titta och lära.
Nu är den stora frågan: Kommer disciplinnämnden göra sig ännu mer till åtlöje genom att slänga avstängningar på matchstraffen idag?
Re: Sv: Mora IK - Djurgårdens IF 3/1 2014
Gud så pinsamt det hade varit. Hoppas verkligen inte det!Vikas skrev:Nu är den stora frågan: Kommer disciplinnämnden göra sig ännu mer till åtlöje genom att slänga avstängningar på matchstraffen idag?
Tack till samtliga DIF som befann sig i Mora igår. Kul att se att vi var en del på plats, inklusive tjejerna där.
Härliga DIF!
---
Riktigt jävla skönt med seger också, om än bara två poäng. Gjorde hemresan sjuuukt mycket skönare.
Vi ses på måndag!
Härliga DIF!
---
Riktigt jävla skönt med seger också, om än bara två poäng. Gjorde hemresan sjuuukt mycket skönare.
Vi ses på måndag!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- -daniel-
Jag tyckte det var en rejält dålig match från vår sida igår. Två poäng mot Mora borta är definitivt godkänt men vi slarvade mer än betänkligt, och det kändes som ren jävla tur att vi gick upp till 3-3.
Nä, upp nu grabbar. Ni kan bättre. Matchtråd till JK-dagen, please? Skall bli spännande att se seriens formstarkaste lag komma till Hovet och förmodligen förstöra ännu en JK-dag (som för 2 år sen).
Nä, upp nu grabbar. Ni kan bättre. Matchtråd till JK-dagen, please? Skall bli spännande att se seriens formstarkaste lag komma till Hovet och förmodligen förstöra ännu en JK-dag (som för 2 år sen).
- Doyle
Otroligt vi till slut vände på steken och verkligen "snodde" 2 poäng med oss...Men det som gör mig mest konfunderad är att man sätter en huvudansvarig domare från LEKSAND att döma denna match...Verkar lite väl ogenomtänkt..Men, men...finns väl värre saker att bry sitt huvud med...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sedan undrar jag om man verkligen jämför detta papper över dagens DIF med de övriga lagens papper sida vid sida. Dessutom på ett rättmätigt sätt.Lidingö DIF skrev:Jag hör det här argumentet; "på pappret" hela tiden. Jag tvekar inte inte en sekund över Era kunskaper så för att fördjupa mina egna kommer följdaktligen frågan: var på pappret ska vi hamna i år och med anknytning av kvällens match skulle vi ha slagit Mora (3 pinnar).....på pappret?
För handen på hjärtat, hur många kan räkna upp mer än 5 spelare i Karlskrona? Eller varför inte från Karlskoga eller Löven?
Vad är det egentligen man utgår ifrån när man gör jämförelsen.
Självklart respekterar jag att man håller laget högt. Men jag ser inte vår styrka när jag kollar på papperet. Hur många lag byter exempelvis rakt av sin förstafemma mot vår?
Hur många byter förstamålvakt?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm