Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.
När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
En fråga, tycker du man kan bygga för framtiden med spelare som Åberg, Gustafsson eller Wennberg? Eller gäller det bara den här säsongen?
En av de stora utmaningarna är att knyta spelare till sig som är villiga att satsa på att stanna flera år hos oss. Att bygga laget runt ett par, tre spetsspelare kan vara lurigt eftersom de är mer lättfotade. De drar vidare till andra klubbar. Nu har vi ett gäng som troligtvis kan stanna ett längre tag och istället för att byta 50-60% av laget kanske vi kan få ner den % till 10-15%? Då kan vi bygga och stabilisera. Vet inte om jag svarar på din fråga men.. fråga igen om det är så.
Jag förstår bara inte vad som skulle vara skillnaden om nu Sörensen, Norell och Arnesson lämnar efter denna säsong? Något jag ser som absolut högt troligt. Sedan sitter Johner, Saviano, Guter, Eriksson x2, Ljungh, Nils Andersson, Holm med flera alla på utgående kontrakt denna säsong. Så jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag tycker det är lite slentrian att bara slänga ut sig "vi bygger för framtiden" när det går dåligt.
Jag tror på det Challe har sagt. Laget är ungt och många lirar sina första år som Seniorer. Den nya stommen kommer ta tid att forma.
Jag börjar tro att du är ett troll.. Eller så är du så sjukt positiv över BAJS så man blir mörkrädd.
4.9.5 skrev:
Fast den som kom på idén att göra det med dif är puckad, det går ej i denna förening, vi ska upp,FÖRRA ÅRET egentligen, det finns inget annat, så ser kranen ut
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Vi har varit kassa förr. Vi har haft generationsskiften förr.
Fan halva åttiotalet var bara mörker, tränarkarusell, förluster och feta skulder. Det var med nöd och näppe som det fortfarande spelades Elitseriehockey i föreningen och man blev retad om man visade sig offentligt med halsduken ute. Men tacklas kunde vi!
Föreningen behöver ett stålbad och jag kan gott tycka att det kan rulla lite huvuden men inte bland gubbarna nere på isen utan uppifrån toppen. Tre varianter, enorma mängder tålamod, en tokig investerare utan lika tokiga krav eller en ny juniorstjärna med ett Djurgårdshjärta stort nog att neka stålar från andra klubbar. Jag tror mer på det första som en rimlig väg men jag slutar aldrig hoppas på det sistnämnda.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz skrev:
Jag tror på det Challe har sagt. Laget är ungt och många lirar sina första år som Seniorer. Den nya stommen kommer ta tid att forma.
Den nya stommen lirar då alltså i J20 just nu?
Nej, de lirar i Chicago Blackhawks, vi ska bara värva hit dem först. Tror att Torts står på tur att ta över i båset också.
Jag menar att killar som t ex Heinerö och Falk ska utvecklas mer. Sam och Nils och.. fler ska också utvecklas och bli bättre. Förhoppningsvis arbetas det på att få spelarna att välja att stanna kvar för om vi tappar 50% av laget nästa säsong känns det med ens svårt igen.
Magnutz skrev:
Nej, de lirar i Chicago Blackhawks, vi ska bara värva hit dem först. Tror att Torts står på tur att ta över i båset också.
Jag menar att killar som t ex Heinerö och Falk ska utvecklas mer. Sam och Nils och.. fler ska också utvecklas och bli bättre. Förhoppningsvis arbetas det på att få spelarna att välja att stanna kvar för om vi tappar 50% av laget nästa säsong känns det med ens svårt igen.
Tyvärr ett scenario som känns högst troligt. Går det ens att bygga för framtiden med ett lag som Djurgården? Laget är för mycket under lupp med för höga förväntningar känns det som. Spelare som lyckas här är lättscoutade och försvinner med ens. Det är lättare att sitta och trycka på spelare och trotjänare i små byar runtom i Sverige där ingen riktigt bryr sig eller orkar åka för att kolla. Jag vet inte hur bra idén är med att försöka bygga för framtiden med andra ord. Händer det jag sa att spelarna försvinner så måste vi börja om IGEN. Och sedan igen. Och igen. Antingen försöker vi gå upp varje säsong och hoppas på medflyt, eller så försöker vi få spelare att stanna kvar inför den här publiken och pressen och bita ihop trots att det är motgång...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree skrev:Det känns ju mer som att spelare tyngs ner av skölden och blir något sämre när dem kommer till DIF, så frågan är, vill dem ens spela kvar?
Istället för att tro på "DIF-förbannelsen" som svävat över oss de senaste åren så väljer jag att göra det förbjudna här på forumet - kritisera tränaren.
Magnutz skrev:
Tyvärr ett scenario som känns högst troligt. Går det ens att bygga för framtiden med ett lag som Djurgården? Laget är för mycket under lupp med för höga förväntningar känns det som. Spelare som lyckas här är lättscoutade och försvinner med ens. Det är lättare att sitta och trycka på spelare och trotjänare i små byar runtom i Sverige där ingen riktigt bryr sig eller orkar åka för att kolla. Jag vet inte hur bra idén är med att försöka bygga för framtiden med andra ord. Händer det jag sa att spelarna försvinner så måste vi börja om IGEN. Och sedan igen. Och igen. Antingen försöker vi gå upp varje säsong och hoppas på medflyt, eller så försöker vi få spelare att stanna kvar inför den här publiken och pressen och bita ihop trots att det är motgång...
Jo, men siktet måste ju vara ställt på långsiktig verksamhet. Ekonomin tillåter inte en Lyxand-satsning. Vi har inte pengar att storsatsa. Det enda som kan ge en bra chans nu är att de spelare vi har råd att anlita växlar upp hos oss och gör ett helvetes bra jobb inom ett par tre år. Och tar oss upp. Sen önskar jag inget hellre än att vi kan jaga SHL-spelare och få killar som är bättre än alla andra i HA p samtliga punkter men.. det är shitty-pipes dreams. Inget att ha.
Magnutz skrev:
Jag tror att det är naivt att tro att andra lag inte är under lupp. Klart att DIF får mycket större medialt utrymme nationellt sett, men ser man mer regionalt så är det nog lika för alla. FBK har ju garanterat järnkoll på varenda kille som lirar i BIK.
Men det är klart att långsiktigt tänkande och att försöka utveckla egna produkter är vägen att gå, även i en serie som Allsvenskan där vi säsong efter säsong dammsugs på de bästa spelarna. Om vi nu misslyckas att gå upp i år och några lovande killar försvinner så är ju ändå frågan man måste ställa sig vad vi hade kunnat satsa på istället som hade varit mer långsiktigt eller bättre för just den säsongen. Ta en kille som Marcus Sörensen, vem hade vi kunnat värva som hade kunnat prestera på samma nivå som han gör för samma lönekuvert, som jag förutsätter är ett relativt litet sådant. Finns det någon sådan spelare som är sugen på att representera DIF i Allsvenskan? Jag tror inte det.
ciirree skrev:Det känns ju mer som att spelare tyngs ner av skölden och blir något sämre när dem kommer till DIF, så frågan är, vill dem ens spela kvar?
Istället för att tro på "DIF-förbannelsen" som svävat över oss de senaste åren så väljer jag att göra det förbjudna här på forumet - kritisera tränaren.
Nog fan är tränaren viktig men det kryllar inte av mirakelgörare där ute. Det kan lika väl gå åt helvete om man byter.
Folk gnällde som FAN på Hardy men det verkade ju snarare som att mannen var en trollkarl som lyckades hålla igång det fallfärdiga skräpbygge som sedan visade framfötterna och rasade ner i allsvenskan under annan ledning.
Zabels tränarinsatser diskuteras för övrigt i en egen tråd och tittar man på totalen så ligger han inte så illa till totalt sett, speciellt inte i förhållande till förutsättningarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi viger våra liv åt det här laget, och de har inte tagit en trepoängare på en månads tid (17e oktober, 1-0 hemma mot Rögle) trots att det är match var tredje dag. Jag blir äcklad av att många sitter och är halvnöjda med spelare, ledare, resultat osv. Wtf is wrong with you?
Vi är nya Bajen och ni tycker att det är fullt okej. Vi är DIF för fan, jag blir tokig!
Så jävla trist att gå på hockey nuförtiden. Stämningen och spelet suger hästpung och det är så djävulst trist att DIF Hockey inte verkar inse att snart kommer inte en jävel gå på hockey något mer för att allt är så illa jävla skött.
4600 pers på plats idag. Är nöjd om vi kommer över 4000 i nästa hemmamatch.
Avgå Kaarel "Ut och konsumera" Lehiste. Jävla pajas.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
SkönaDjurgårn skrev:Vi viger våra liv åt det här laget, och de har inte tagit en trepoängare på en månads tid (17e oktober, 1-0 hemma mot Rögle) trots att det är match var tredje dag. Jag blir äcklad av att många sitter och är halvnöjda med spelare, ledare, resultat osv. Wtf is wrong with you?
Vi är nya Bajen och ni tycker att det är fullt okej. Vi är DIF för fan, jag blir tokig!
Nej, än har vi inte börjat kopiera Bajens koncept med att värva helt onödiga spelare som inte tillför något och sparka två tränare per säsong i panik bara för att vi inte ligger på uppflyttningsplats.
Men fortsätt du att skrika efter kölhalning så är vi snart där...
Senast redigerad av Edin den 2013-11-18 22:34:20, redigerad totalt 2 gång.
SkönaDjurgårn skrev:Vi viger våra liv åt det här laget, och de har inte tagit en trepoängare på en månads tid (17e oktober, 1-0 hemma mot Rögle). Jag blir äcklad av att många sitter och är halvnöjda med spelare, ledare, resultat osv. Wtf is wrong with you?
Vi är nya Bajen och ni tycker det är fullt okej. Vi är DIF för fan, jag blir tokig!
Skall vi sparka tränare och spelare varje månad som det inte går bra? Finns redan ett klubb i Stockholm som jobbade på det sättet.
Alltid oavsett! Det sista ordet säger mer än alla andra som jag skulle kunna skriva ner innan tangentbordet går sönder.
Magnutz skrev:
Jag tror att det är naivt att tro att andra lag inte är under lupp. Klart att DIF får mycket större medialt utrymme nationellt sett, men ser man mer regionalt så är det nog lika för alla. FBK har ju garanterat järnkoll på varenda kille som lirar i BIK.
Men det är klart att långsiktigt tänkande och att försöka utveckla egna produkter är vägen att gå, även i en serie som Allsvenskan där vi säsong efter säsong dammsugs på de bästa spelarna. Om vi nu misslyckas att gå upp i år och några lovande killar försvinner så är ju ändå frågan man måste ställa sig vad vi hade kunnat satsa på istället som hade varit mer långsiktigt eller bättre för just den säsongen. Ta en kille som Marcus Sörensen, vem hade vi kunnat värva som hade kunnat prestera på samma nivå som han gör för samma lönekuvert, som jag förutsätter är ett relativt litet sådant. Finns det någon sådan spelare som är sugen på att representera DIF i Allsvenskan? Jag tror inte det.
Vad föreslår du själv att vi borde göra?
Jag föreslår ingenting. Jag tycker om debatten bara. Jag tror det har oerhört mycket om att vi är just Djurgården tyvärr. Det sitter i väggarna, på gott och ont. Det är inte samma sak i Örebro eller BikBok. Där kan man ha en dålig månad utan att man får höra eller känna det på samma sätt. Hemligheten är ju att hitta spelare som är precis för dåliga för SHL men bra i Allsvenskan och som trivs med att vara fast i andradivisionen i Sverige i X antal år. Det är inte lätt med unga Stockholmsgrabbar. Det vet vi alla. Kanske finns det en annan sorts ödmjukhet och lättsamhet ute på landet också.
För övrigt älskar jag Marcus Sörensen och tycker han är vår bästa spelare. Skulle inte byta honom mot någon spelare i serien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
pulverapa skrev:Vi måste bort från inavelstänket hos tränarna.
Behåll Nyman.
Finns det några tänkbara namn förutom Harald Lückner eller Niklas Czarnecki (nej tack). Varför inte snegla på den nordamerikanska eller finska marknaden? Verkar fungera helt okej i KHL.
Miroslav Horava?
Ehn kanadensare har jag länge förespråkat, rakt på mål, fysiskt, jäklar anamma
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Ytterst sällan en transatlanttränare har lyckats i svensk hockey, och är det något lag som en sådan INTE skulle lyckas i så är det DIF. Ni behöver inte en tränare som hanterar misslyckanden genom att skälla på spelare. Har en DIF-spelare presterat dåligt, vet han det nog ändå.
Ni behöver en modern tränare som vågar låta spelare misslyckas, och jobbar på att ge spelarna självförtroende när det går tungt. DIF-oket är tungt nog att bära som det är, utan en ettrig tränare som skäller ut en efter ett dåligt byte.