Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Vad händer med hemsidan? Ingenting uppdateras, varken Nästa hemmamatch, inga nyheter eller Dagen i Hammarbybacken, det var ju i torsdags! Ingen avstämning om Printz heller.
Angående nya direktiven och många utvisningare tycker jag det är bra....låt det gå några matcher och spelarna lär sej och förhoppningsvis ger fan i att att rappa och slå....finns ju trots allt en regelbok som även spelarna borde kunna om inte annat borde dom läsa den
"Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. "
Men såg du matchen mot TPS? Deras regel MOT spelförstörande moment BLEV spelförstörande då de kom avblåsningar hela tiden. 38 min är fan inte rimligt!Sills skrev:Angående nya direktiven och många utvisningare tycker jag det är bra....låt det gå några matcher och spelarna lär sej och förhoppningsvis ger fan i att att rappa och slå....finns ju trots allt en regelbok som även spelarna borde kunna om inte annat borde dom läsa den
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror också att spelarna kommer att lära sig och sluta upp med sånt där så det kommer bli bättre så småningom.ciirree skrev:Men såg du matchen mot TPS? Deras regel MOT spelförstörande moment BLEV spelförstörande då de kom avblåsningar hela tiden. 38 min är fan inte rimligt!Sills skrev:Angående nya direktiven och många utvisningare tycker jag det är bra....låt det gå några matcher och spelarna lär sej och förhoppningsvis ger fan i att att rappa och slå....finns ju trots allt en regelbok som även spelarna borde kunna om inte annat borde dom läsa den
Avskaffa tre mot tre.
Aa jag hoppas det verkligen. För den matchen var inte kul att kolla på.Mattias_87 skrev:Jag tror också att spelarna kommer att lära sig och sluta upp med sånt där så det kommer bli bättre så småningom.ciirree skrev:Men såg du matchen mot TPS? Deras regel MOT spelförstörande moment BLEV spelförstörande då de kom avblåsningar hela tiden. 38 min är fan inte rimligt!Sills skrev:Angående nya direktiven och många utvisningare tycker jag det är bra....låt det gå några matcher och spelarna lär sej och förhoppningsvis ger fan i att att rappa och slå....finns ju trots allt en regelbok som även spelarna borde kunna om inte annat borde dom läsa den
Ja jag såg matchen och det är det jag menar att spelarna lär sej vilken nivå man ska lira på men gäller ju även att dommarna lär sej det ocksåciirree skrev:Men såg du matchen mot TPS? Deras regel MOT spelförstörande moment BLEV spelförstörande då de kom avblåsningar hela tiden. 38 min är fan inte rimligt!Sills skrev:Angående nya direktiven och många utvisningare tycker jag det är bra....låt det gå några matcher och spelarna lär sej och förhoppningsvis ger fan i att att rappa och slå....finns ju trots allt en regelbok som även spelarna borde kunna om inte annat borde dom läsa den
"Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. "
Frågan är ju egentligen hur rolig hockeyn kommer att vara om några år om man knappt kan röra varandra.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker personligen det brukar låta precis på samma sätt varenda försäsong, för att efter några omgångar in på den riktiga säsongen återgå till den vanliga nivån. Vi får se om det är samma den här gången.
Det hoppas jag verkligen!-daniel- skrev:Jag tycker personligen det brukar låta precis på samma sätt varenda försäsong, för att efter några omgångar in på den riktiga säsongen återgå till den vanliga nivån. Vi får se om det är samma den här gången.
- SirDIFalot
Alltid order om hårdare direktiv på försäsongen som domarna sedan släpper på när serierna börjar.
Expert.
- BaronVonDif
Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014
Exakt, sen släpper man ännu mer i slutspel/kval.SirDIFalot skrev:Alltid order om hårdare direktiv på försäsongen som domarna sedan släpper på när serierna börjar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Nu är man fan helt brutalt taggad. Kan inte skiten bara starta!?
Tippar oss 2a, efter VIK i år.
25/4-2025
Väldigt optimistisk! Jag tippar oss runt 4-5, kommer till kvalserien via playoff och det knappt! I kvalserien kan vad som helst hända!förevigtdjurgården skrev:Nu är man fan helt brutalt taggad. Kan inte skiten bara starta!?
Från optimist till halvpessimist, förvisso tippas Djurgården t.ex av svenska spel som femma i årets serie men det verkar bli märkligt naturligt att följa den flocken och därför automatiskt tro att det inte kan bli bättre än så. Men hur ofta har dessa odds infriats? Jmfr förra året...Axel_K skrev:Väldigt optimistisk! Jag tippar oss runt 4-5, kommer till kvalserien via playoff och det knappt! I kvalserien kan vad som helst hända!förevigtdjurgården skrev:Nu är man fan helt brutalt taggad. Kan inte skiten bara starta!?
Nej, för första gången på åratal har Djurgården inte den stora pressen på sig eller strul med ledningen i båset plus massor av folk i truppen som kan leverera, "blomma ut" och skapa ett riktigt bra sammanhållet lag. Jag hör definitivt också till optimisterna och tror på en topplacering och given kvalserieplats i år. Satte hundra spänn på DIF som seriesegrare (där en del av pengen från Svenska Spel går till DIF). Den som lever får se.
Och tänk tanken; I kvalserien väntar kanske derby mot gnaget - där Djurgården fulla av energi spöar ett AIK som gått dåligt en hel säsong. Jag tänker mig att derby No 2 säkrar DIF tillbaka till finrummet och Elitserie.. förlåt - S H L!! Vilket ös, jisses. Garanterat skönt bakis efter den dagen!!
Orealistiskt? Tja... Nja... eller inte alls!! Roligare tankegång hur som helst.
Allsvenskan 2013/2014
Ni som sett matcherna, hur har powerplay sett ut? Har noterat att vi har gjort en del mål men tänkte mer på hur spelet ser ut. Förra året var ju PP katastrofalt dåligt.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66