Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av sthlm19 »

Åberg hade sju skott på mål i matchen. Kul att se honom jobba så hårt och att han får utdelning.
+ också till Lidström som gjorde en bra match...

Fan till er som drog i tredje.
Användarvisningsbild
Malto

Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Malto »

MIF i medgång är ett bra lag. Då får man se till att de inte får det. Även om de flesta av målen bakåt är juniormisstag gör Malmö det bra också med riktigt bra avslut.

Andra och femte målet får däremot fan inte hända. Insatsen på tvåan är de fyra (eller hur många gånger han nu petade/viftade/knuffade eller vad fan han gjorde) sämsta ingripanden av en back jag sett nånsin. Sista är om möjligt ännu sämre.

Viktigast med vändningen är att andra kliver fram när Otto plockas bort och tar tag i taktpinnen, vilket dessutom spreds ut på många händer (och även jag gillar vad jag sett av Guter).
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bohman och Ljunghs (?) agerande vid 2-5 är så jävla valpigt att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

HAhaha det här kan mycket väl vara ett av de roligaste hockeyklippen jag sett (åtminstone ikväll ;) ):
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... video/2382

Kolla Kalus (?) bakom mål när kvitteringen går in. Vad fan gör karln? Den flygande svanen mot plexit fast han står 2 meter ifrån.
Manijock

Inlägg av Manijock »

När fan kan man se höjdpunkterna från Viasat?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:När fan kan man se höjdpunkterna från Viasat?
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... video/2385
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:HAhaha det här kan mycket väl vara ett av de roligaste hockeyklippen jag sett (åtminstone ikväll ;) ):
http://www.viasatsport.se/hockey/hockey ... video/2382

Kolla Kalus (?) bakom mål när kvitteringen går in. Vad fan gör karln? Den flygande svanen mot plexit fast han står 2 meter ifrån.
Han är så fantastiskt skön! Vilken glädjespridare och järnkamin!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Bra att Zabel sågar lagets pojklagsfasoner främst i första perioden visst vi ska vara nöjda med 2 poäng big time som matchen gestaltade sig men agerandet vid Malmös samtliga mål ska rendera en överkorsad geting vilket jag även tyckte Zabel framförde
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Måljublet vid 5-5 är nog det skönaste på bra länge.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Trots allt som gick imot idag, försvarare som betedde sig som clowner, malmös anfall där dom var två-tre, mot en ensam DIF-spelare, i vissa fall så kom det 3-4 spelare och anföll, då hade DIF laget åkt och bytt osv..

Skitmatch, men sedan visar DIF på moral & styrka när dom vänder på hela skiten, en sådan vändning kan laget bära med sig till kommande matcher.

Men Zabel har en hel del att prata med spelara om, det spelades en oacceptabel hockey från DIF-sida på Malmös första 4 mål.

Åberg är helt dominant, var det efter jul som han började varva upp, imponerande.

Vad blev skotten: 67-21
Senast redigerad av Caveman den 2013-02-11 23:48:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MartinDIF51

Inlägg av MartinDIF51 »

Manijock skrev:Var tvungen att lämna inför tredje perioden då jag hade en innebandyträning att delta i. Var fantastiskt skönt att slippa se skiten och ta ut det på mina lagkramrater för så arg som jag var efter halva matchen har jag nog aldrig varit på ett Djurgårdslag NÅGONSIN. Skojar inte, inte ens efter degraderingen som jag hade en jävla massa månader på mig att smälta, var jag så in i helvete, näven i bordet, förbannad. Kulmen var naturligtvis 1-3 målet som kan vara det allra sämsta jag sett i hela mitt liv. Satt som en fågelholk när fyra gamla kärringar åker och byter samtidigt i en andra period? Undrade förvirrat om de ens övat bollsport under uppehållet, eller om de med tre pass om dagen menade tre fester hos Ölvestad.

Bohman, Hari och Lennhammer är tre jävla skämt på skridskor. Aldrig sett på maken så jävla tafatta och nonchalanta att jag fan i helvete hade satt kört upp Järlan i arslet på dem om jag var tränare. Chet gör ingen dålig match men kan tycka att ett lag som ska spela i kvalserien måste ha en keeper som åtminstone tar ett av de där målen. Välplacerade skott i bra lägen men jaa, åtminstone en riktigt bra räddning måste han kunna kräma ur sig när det verkligen gäller.

Men när jag sedan under träningspasset fick höra att det stod 5-5 så satte jag mig ner på knä och vrålade ut en euforisk glädje. Som minuterna senare byttes ut mot en konstig tomhet. Vi fick bara två poäng? Två poäng mot ett bedrövligt Malmö? Västerås viker inte ner sig i sin match, Karlskoga kommer inte vika ner sig i sin det kan undertecknad garantera. Weners gossar i Mora är bland allsvenskans absolut sämsta lag. Inte så konstigt med tanke på den där inavlade gåsen till coach.

Nu blir det 5 poäng upp. En svårintaglig jakt blir om än ännu mera svårintaglig. Mm, åker upp till Hovet på onsdag med en tudelad känsla. Å ena sidan genomför vi en makalös vändning mot Malmö, men å andra sidan så tappar vi en poäng mot MALMÖ...
Malmö kontrar, Chet sover, deras keeper har flax i 50min. Där har du matchen idag!
Karlskoga kommer inte tappa poäng. Deras tapp lär komma i matchen mot oss, och deras kommande matcher som följer.

Här är båda lagens kommande matcher:

Djurgårdens IF 82p_______________ 84p BIK Karlskoga

-Västerås, H __________________ -Mora, H
-BIK Skogen, B __________________ -Oskarshamn, B
-LillBajen, H __________________ -Sthlms Stolthet, H
-Gnällebro, B __________________ -Västerås, B
-Tingsryd, H __________________ -Danmark Redhawks, H
-Karlskrona, H __________________ -Karlskrona, B
-Nordpolen, B __________________ -LillBajen, H
xxxxxxxxxx __________________ -Gnällebro, B

Som man kan se så lär Karlskoga börja tappa poäng EFTER vi har mött dem.
Senast redigerad av MartinDIF51 den 2013-02-11 23:52:39, redigerad totalt 1 gånger.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Åberg - så jävla alfa.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vilken härlig vändning det blev idag! Men det kändes hela tiden som att chansen fanns, Malmö hade tamejfan ingenting förutom - målskyttar.

Riktigt kul sistaperre och klacken var charmig. Gillade det öronbedövande busvisslandet när Malmö hade timeout.

Lennhammers agerande vid Malmös andra (?) mål är det sämsta jag någonsin bevittnat av en DIF-back.

Kalus skön. Hank jobbade bra. Otto kung. Och tänk vilken otroligt stor roll Åberg har numera - roligt!
Estranged

Inlägg av Estranged »

tragiskt med alla kappvändare här inne, typ skrattretande
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Estranged skrev:tragiskt med alla kappvändare här inne, typ skrattretande
Är det kappvänderi att vara glad efter en seger?

Eller vad syftar du på?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar