Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Oavsett om detta är rätt tråd eller inte anser jag att DIF borde etablera ett tajtare samarbete med en division 1 klubb nästa år, som en brygga för våra juniorer att lära sig seniorspelet. Spelare som Bohman som säkert är bra juniorer är ibland helt ställda när de möter mer erfarna lirare. Huddinge, Nacka, Vallentuna, Väsby. Finns säkert någon bra förening att aproacha för detta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Problemet är att Stockholmsserien är för dålig. De övriga division 1-serierna (framförallt i söder) håller otroligt mycket högre nivå. Topplagen i de södra division 1-serierna är väldigt nära de allsvenska lagen sett till kvalité.minalman skrev:Oavsett om detta är rätt tråd eller inte anser jag att DIF borde etablera ett tajtare samarbete med en division 1 klubb nästa år, som en brygga för våra juniorer att lära sig seniorspelet. Spelare som Bohman som säkert är bra juniorer är ibland helt ställda när de möter mer erfarna lirare. Huddinge, Nacka, Vallentuna, Väsby. Finns säkert någon bra förening att aproacha för detta.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Tänkte spekulera lite inför kommande säsong. Tror ni att vi redan nu kan utesluta en förlängning med Tim Eriksson? Han tjänar förmodligen inte asmycket. Men en fjärdelinare i HockeyAllsvenskan ska väl inte tjäna mer än 20-25k i månaden och det tror jag definitivt att Tim gör.
Går man dessutom efter Challes kommentar när han signades...
- Tim ska kunna producera mer än han har gjort de senaste åren. Det bör finnas bra möjligheter för det i allsvenskan. Han visade sina färdigheter under Kvalserien så det gäller för oss ledare att komponera laget på bästa möjliga sätt för att få ut max av Tim. Vi får para ihop honom med någon som kan näta, säger Berglund.
Så låter det som att Challe förväntade sig att Tim skulle spela till sig en större roll i laget på allsvensk nivå. Men nu blev det ungefär som i Elitserien. Någon direkt radarpartner har han inte hittat.
Min åsikt om Tim känner nog alla till. Men ska ha vara en fjärdelinare så satsar jag hellre på någon ny. För jag inbillar mig att han tjänar lite för bra för att ha just den rollen.
Går man dessutom efter Challes kommentar när han signades...
- Tim ska kunna producera mer än han har gjort de senaste åren. Det bör finnas bra möjligheter för det i allsvenskan. Han visade sina färdigheter under Kvalserien så det gäller för oss ledare att komponera laget på bästa möjliga sätt för att få ut max av Tim. Vi får para ihop honom med någon som kan näta, säger Berglund.
Så låter det som att Challe förväntade sig att Tim skulle spela till sig en större roll i laget på allsvensk nivå. Men nu blev det ungefär som i Elitserien. Någon direkt radarpartner har han inte hittat.
Min åsikt om Tim känner nog alla till. Men ska ha vara en fjärdelinare så satsar jag hellre på någon ny. För jag inbillar mig att han tjänar lite för bra för att ha just den rollen.
Expert.
Blir oavsett serie en ruskigt intressant Sillyseason inför nästa säsong med den slopade icke EU kvoten. Ska bli jäkligt intressant och se hur lagen väljer att bygga sina lag (inte bara DIF fast så klart den mest intressanta).
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Trist att det högst troligen innebär en sänkt budget för oss. Blir intressant att se på vilka positioner man kommer att skära ner på.Jepe skrev:Blir oavsett serie en ruskigt intressant Sillyseason inför nästa säsong med den slopade icke EU kvoten. Ska bli jäkligt intressant och se hur lagen väljer att bygga sina lag (inte bara DIF fast så klart den mest intressanta).
Expert.
- -daniel-
Jag är rätt besviken på Tim faktiskt, trodde han skulle prestera bättre på den här nivån med hans fina tekniska kunskaper. En förlängning är verkligen inte befogad.
Frågan är hur mycket mindre budget vi kommer ha? Ifall vi hade runt 20MSEK den här säsongen så bör vi väl åtminstone kunna ligga kring 16-17 tycker jag, sett till publikintäkter osv. Klart är i vilket fall att vi inte kommer kunna erbjuda spelare den lön som typ Linkan, Otto, Jimmie sitter på den här säsongen. Tror att runt 80-90K i månaden blir något slags tak, kanske någon enstaka spelare som går över det.
Frågan är hur mycket mindre budget vi kommer ha? Ifall vi hade runt 20MSEK den här säsongen så bör vi väl åtminstone kunna ligga kring 16-17 tycker jag, sett till publikintäkter osv. Klart är i vilket fall att vi inte kommer kunna erbjuda spelare den lön som typ Linkan, Otto, Jimmie sitter på den här säsongen. Tror att runt 80-90K i månaden blir något slags tak, kanske någon enstaka spelare som går över det.
Sant, men frågan är väl om inte detta kommer rätt så lägligt då? Öppnas upp fler alternativ att hitta bra men relativt billiga spelare. Konkurrensen om spelare minskar lite då man öppnar upp marknaden mer.SirDIFalot skrev:Trist att det högst troligen innebär en sänkt budget för oss. Blir intressant att se på vilka positioner man kommer att skära ner på.Jepe skrev:Blir oavsett serie en ruskigt intressant Sillyseason inför nästa säsong med den slopade icke EU kvoten. Ska bli jäkligt intressant och se hur lagen väljer att bygga sina lag (inte bara DIF fast så klart den mest intressanta).
2014-04-07, vad hände?
-
Slopas den helt och hållet?Jepe skrev:Blir oavsett serie en ruskigt intressant Sillyseason inför nästa säsong med den slopade icke EU kvoten. Ska bli jäkligt intressant och se hur lagen väljer att bygga sina lag (inte bara DIF fast så klart den mest intressanta).
-
Victor Berglind helt ute i kylan i Brynäs igen. Synd att de inte släppte honom till vår kvalseriejakt, men kanske kan vara aktuell till nästa säsong.
Har sett honom i ett antal elitseriematcher på slutet. Han har stora problem i det defensiva spelet i Elitserien. Spelar fast sig och hamnar i jobbiga situationer hela tiden.jensa öhling skrev:Victor Berglind helt ute i kylan i Brynäs igen. Synd att de inte släppte honom till vår kvalseriejakt, men kanske kan vara aktuell till nästa säsong.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag tror nog vi alla kan vara enade om att Berglind faktiskt gjorde "en lassen" i sin första match hos oss.Mäklaren skrev:Har sett honom i ett antal elitseriematcher på slutet. Han har stora problem i det defensiva spelet i Elitserien. Spelar fast sig och hamnar i jobbiga situationer hela tiden.jensa öhling skrev:Victor Berglind helt ute i kylan i Brynäs igen. Synd att de inte släppte honom till vår kvalseriejakt, men kanske kan vara aktuell till nästa säsong.
OM jag fattade Expresseb rätt verkar VFHC sugna på Erik Gustafsson till nästa säsong.
Vore inte bra att tappa en av få backar som i alla fall bitvis visat bra nivåer i sitt spel.
Gustafsson, Holm, Arnesson och Falken är de backar som jag gärna ser att man satsar vidare på kommande säsong. Resten går ta mig tusan utmärkt att byta bort mot annat.
Vore inte bra att tappa en av få backar som i alla fall bitvis visat bra nivåer i sitt spel.
Gustafsson, Holm, Arnesson och Falken är de backar som jag gärna ser att man satsar vidare på kommande säsong. Resten går ta mig tusan utmärkt att byta bort mot annat.
Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
I helvete vi ger bort EG.
- -daniel-
Hoppas jag verkligen inte heller... Erik har väldigt, väldigt stor potential. Utan tvekan den back i laget med högst högstanivå, om han slipar bort sina nonchalanta sidor kommer han spela i NHL en dag. Tänk vilken utveckling ändå, kommer ihåg intrycken från hans första inhopp i ES...!