Haha, ja där ser man, såg helt fel på datumet!Mattias_87 skrev:Vi spelar på lördag igenTobbis skrev:På Torsdag så vill jag se ett djurgården med ett bra PP
Djurgårdens IF - Södertälje SK 18/9 2012
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 18/9 2012
Halelujah!JohanPez skrev:Gnälls en hel del på Holm (jag håller väl med bitvis där) men jäklar vilken snygg snurrpass han serverade till turbo (som tyvärr bommade)
Vart sjukt skraj när den andra backen på tre matcher fick bäras av isen men med facit i hand eftersom TP klarade sig kan det vara vår räddning då säkert både ledning och eventuella NHL-backar fick se vilket jävla rakblad vi just nu står på. In med skägg!

Håller med. Detta kan ha skakat om lite i tankarna hos vissa. Om Timmy faller faller vi. In med skägg!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
På tal om lördag.. den går inte o se via stream nånstans va? Ser inte den i Viaplays schema iallafall... ?Tobbis skrev:Haha, ja där ser man, såg helt fel på datumet!Mattias_87 skrev:Vi spelar på lördag igenTobbis skrev:På Torsdag så vill jag se ett djurgården med ett bra PP
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
S24 sänder den.captcash skrev:På tal om lördag.. den går inte o se via stream nånstans va? Ser inte den i Viaplays schema iallafall... ?Tobbis skrev:Haha, ja där ser man, såg helt fel på datumet!Mattias_87 skrev:Vi spelar på lördag igenTobbis skrev:På Torsdag så vill jag se ett djurgården med ett bra PP
Aftonblaskan, S24captcash skrev:På tal om lördag.. den går inte o se via stream nånstans va? Ser inte den i Viaplays schema iallafall... ?Tobbis skrev:Haha, ja där ser man, såg helt fel på datumet!Mattias_87 skrev:Vi spelar på lördag igenTobbis skrev:På Torsdag så vill jag se ett djurgården med ett bra PP
Matchen kommenteras av ingen mindre än Niklas Holmgren! Fantastiskt!Don66-2 skrev:Aftonblaskan, S24captcash skrev:På tal om lördag.. den går inte o se via stream nånstans va? Ser inte den i Viaplays schema iallafall... ?Tobbis skrev:Haha, ja där ser man, såg helt fel på datumet!Mattias_87 skrev:Vi spelar på lördag igenTobbis skrev:På Torsdag så vill jag se ett djurgården med ett bra PP
Hanks tacklingar är hockeygodis. Oj vad han slet idag!
Pickard gjorde en fantastisk match, trist att han inte får hålla nollan.
Ölvestad var osynlig idag. Enda gången jag såg han var när han tappade puck i egen zon i andra perioden.
PP är bedrövligt, anfallet är pinsamt att se och försvaret går upp och ner. Vi har ingen fast nivå, vi gungar fram och tillbaka utan att hitta en rak linje. Oj vad oroad jag är. Riktigt bra tredje period, men det ska fan inte ta fyrtio minuter att vakna upp. På tå från start, sen är det bara öka tempot.
Motståndet ska aldrig underskattas, men vi kan väl åtminstone lyckas med ett par passningar och få mer än två avslut i ett fem minuter powerplay. Bedrövligt och jag är faktiskt chockad att vi lyckades ta tre poäng efter fyrtio minuters bedrövlig hockey.
Träna, träna och träna. Detta håller fan inte.
Pickard gjorde en fantastisk match, trist att han inte får hålla nollan.
Ölvestad var osynlig idag. Enda gången jag såg han var när han tappade puck i egen zon i andra perioden.
PP är bedrövligt, anfallet är pinsamt att se och försvaret går upp och ner. Vi har ingen fast nivå, vi gungar fram och tillbaka utan att hitta en rak linje. Oj vad oroad jag är. Riktigt bra tredje period, men det ska fan inte ta fyrtio minuter att vakna upp. På tå från start, sen är det bara öka tempot.
Motståndet ska aldrig underskattas, men vi kan väl åtminstone lyckas med ett par passningar och få mer än två avslut i ett fem minuter powerplay. Bedrövligt och jag är faktiskt chockad att vi lyckades ta tre poäng efter fyrtio minuters bedrövlig hockey.
Träna, träna och träna. Detta håller fan inte.
Ah tackar, s24 it is then!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
+ Pickard!
+ Sörensen, ruskig fart och fina handleder. Hoppas han får fortsatt förtroende.
+ HAAANK! Hoppas han vågar ta för sig mer. Han är nästan lite blyg när han får på sig DIF-tröjan.
- Linkan var iskall. Likaså Åberg. Men har större förväntningar på Linkan.
- Jimmie kan bättre.
- Ingen kemi i kedjorna än så länge.
- Power Play stämde inte alls.
Otto tycker jag spelade upp sig, ser energilös ut långa stunder, speciellt i offensiv zon. Men i egen zon är han förstås riktigt bra. Har under flera år förespråkat att han ska tas ner i en mer defensiv roll som tredjecenter och sluta låtsas att han är någon som kan bära en förstakedja.
Edit:
Granath får gärna börja spela lite tuffare. Ser hellre att han tar utvisningar för att han spelar för hårt än att ta utvisningar som fasthållning och hakning.
+ Sörensen, ruskig fart och fina handleder. Hoppas han får fortsatt förtroende.
+ HAAANK! Hoppas han vågar ta för sig mer. Han är nästan lite blyg när han får på sig DIF-tröjan.
- Linkan var iskall. Likaså Åberg. Men har större förväntningar på Linkan.
- Jimmie kan bättre.
- Ingen kemi i kedjorna än så länge.
- Power Play stämde inte alls.
Otto tycker jag spelade upp sig, ser energilös ut långa stunder, speciellt i offensiv zon. Men i egen zon är han förstås riktigt bra. Har under flera år förespråkat att han ska tas ner i en mer defensiv roll som tredjecenter och sluta låtsas att han är någon som kan bära en förstakedja.
Edit:
Granath får gärna börja spela lite tuffare. Ser hellre att han tar utvisningar för att han spelar för hårt än att ta utvisningar som fasthållning och hakning.
Expert.
- SirDIFalot
DIF har två spelare som kan bjuda på det där lilla extra.. Linkan, med sina fantastiska passningar och det är tamefan omöjligt att ta pucken av karln trots att det går så långsamt. Sen Tim, som är Djurgårdens bäste spelare idag efter Pickard. Började undra om jag blivit sinnessjuk men förstod att det inte bara var jag när hela min sektion skrek samma sak när offensiven samt PP såg ut som skit. In med Turbo! Mycket riktigt fick han en synligare roll och på stört svängde matchen och vi skapade chanser med en satans fart. Fantastisk match och jävligt synd att han inte satte friläget, eller att Åberg lyckades få fram klubban på hans magiska passning i tredje. Eriksson är en topplirare i Allsvenskan när han används rätt!
I övrigt bra matcher av Ljung, Sörensen, Timmy, Wennberg(Herregud) och Otto(Äntligen). Åberg kan nöta i juniorlaget framöver, och Johner måste få sig en avhyvling för sin nonchalans. Skärpning!
I övrigt bra matcher av Ljung, Sörensen, Timmy, Wennberg(Herregud) och Otto(Äntligen). Åberg kan nöta i juniorlaget framöver, och Johner måste få sig en avhyvling för sin nonchalans. Skärpning!
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker Lidström är riktigt bra. Gick bort sig två gånger idag men reder ut båda situationerna på ett elegant sätt.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Känner mest tomhet.
Ska man sitta och uppleva det här ännu en säsong?
Med liknande spel på lördag kommer Mora fullständigt käka upp oss.
Tippa 4-1 i den matchen. Adam gör ändå en okej match.
Timmy var bra idag. Resten, nja. Lidström har fina förstapass.
Varför skjuter vi bara för styrning i PP?
Varför har vi så usla uppspel. Vi åker ner och tar burskydd i 25 sekunder. Alla hämtar fart och sen tappar vi antingen pucken eller farten. Så jävla dåligt.
Ska man sitta och uppleva det här ännu en säsong?
Med liknande spel på lördag kommer Mora fullständigt käka upp oss.
Tippa 4-1 i den matchen. Adam gör ändå en okej match.
Timmy var bra idag. Resten, nja. Lidström har fina förstapass.
Varför skjuter vi bara för styrning i PP?
Varför har vi så usla uppspel. Vi åker ner och tar burskydd i 25 sekunder. Alla hämtar fart och sen tappar vi antingen pucken eller farten. Så jävla dåligt.
Född till sportchef.
Tycker verkligen inte publiksiffran var dålig. Klart att det skulle kunna vara fler men vi spelar i HA.. vi hade nästan lika många som AIK hade på sin hemma premiär i Elitserien. Dock så tycker jag det var rätt kasst tryck. Såg matchen på Viaplay så kanske var bättre egentligen.Mattias_87 skrev:Ja publiksiffran ska vi inte vara nöjda med. Vill inte ens tänka på vad vi kommer ha vissa söndagkvällar mot t.ex Asplöven. Snittet verkar sjunka rejält om det redan börjar illa.
Håller fan med. Chet spelade grymt jävla bra. Hoppas Hoppas Hoppas det håller sig. Som han spelade idag så har vi en riktigt bra keeper. Tack Chet för segern!Buford skrev:Chet räddar oss idag. Enligt Leif Strömberg så kan DIF ha hittat en riktig guldklimp där, kanske seriens bästa målvakt.
Det övriga spelet har mycket att önska, alldeles för rörigt och slarvigt. Det var länge sedan jag såg en DIF-match utan att behöva vara nervös och få hjärtklappning.
Och som du säger, det var sjuuukt länge sen man såg en match utan att ha hjärtklappning hela matchen, och det var ändå med en 1-0 ledning genom största delen av matchen. En sådan ledning är aldrig stabil dessa dagar men idag kändes det som att vi hade kontroll.
Sjukt kul match att se på tyckte jag. Underbart med 3 poäng.