Daniel942 skrev:Fan jag måste ta tillfället i akt och hylla Viasat. Jag har inte sett matchen i sin helhet men jag har sett lite klipp på deras hemsida. Vilken proffsig produktion!
Jag menar, man intervjuar DOMARNA?! Det vill jag se mer av, intressant att se hur de såg på olika situationer.
Vidare får man höra vad som sägs i båset under time out, intervju i det vinnande omklädningsrummet osv.
Sådana saker borde man absolut ha i C+
Härligt!
Vinner vi ett par matcher nu så har kanske skutan också vänt
Apapapap! Planet har lyft får det heta framöver.
Annars är jag väldigt lättad, men ser samtidigt en enorm uppförsbacke framför oss...speciellt med bortamatcherna; vi MÅSTE åka lika mycket skridskor borta som hemma. Annars kommer vi definitivt inte vinna några matcher i den här serien borta.
tycker det till stora delar är Djurgårdens match från första sekund till sista. Arbetsinsatsen är nog bland det bästa laget visat upp i år. Jag hoppas nu att spelare och ledare fattar att det är sånt här spel som krävs byte efter byte match för match om man ska va bland dom två första i serien. Grymt stolt över denna match och hur laget jobbar sig till seger.
fortsätter man jobba så här kommer självförtroendet och flytet.
Honken skrev:Sökes
Det lag som mötte Brynäs den 4/2-2012 och vann med 6-3
Var god och infinn er på Hovet ikväll. Vi behöver er.
Belöning utlovas med publikens hyllningar.
Men man ska inte dra allt för många slutsatser av detta, på torsdag är det match igen. Då ses vi i Örebro gott folk, se till att köpa upp E-stå bredvid vår klack så fixar vi en kortsida full med Djurgårdare och skapar det bästa draget någonsin i Örebros sketna hemmaarena. Själv köptes 5 plåtar nyss, och fler har gjort likadant. Så tveka inte, på torsdag bär vi fram Djurgården till tre nya poäng!
Daniel942 skrev:Fan jag måste ta tillfället i akt och hylla Viasat. Jag har inte sett matchen i sin helhet men jag har sett lite klipp på deras hemsida. Vilken proffsig produktion!
Jag menar, man intervjuar DOMARNA?! Det vill jag se mer av, intressant att se hur de såg på olika situationer.
Vidare får man höra vad som sägs i båset under time out, intervju i det vinnande omklädningsrummet osv.
Sådana saker borde man absolut ha i C+
Det är väldigt bra saker ni tar upp. Något jag stör mig på är dock tränarintervjuer med VIASAT HOCKEY-tavlorna där det ska visas taktiker och så vidare.
pulverapa skrev:Jag vet inte om du missade det men vi anföll med fart och slog faktiskt diagonalpass i mittzon samt slog inte lika mycket dump som vi brukar. Ett klart fall framåt, även om Leksand kanske inte hade sin bästa dag och hade glömt scouta oss.
Helt klart ett fall framåt, men att säga att det var en bra match från vår sida tycker jag är fel.
Laget har spelat skit den här säsongen och sämre än skit de senaste matcherna för att nu höja sig lite. Det betyder dock inte att laget spelade bra eller att det var en bra match. Dock säger jag inte att det här laget kan spela så jätte mycket bättre för det här laget är riktigt dålig, men de har spelat bättre flera gånger under säsongen bland annat mot Brynäs den 4/2.
Nu njuter vi av 3p. Tror inte vi kommer inte så mycket längre i den här diskussionen...
Senast redigerad av tomten den 2012-03-19 23:24:56, redigerad totalt 1 gånger.
Nu är det knappast en superbedrift. Men Kyle har definitivt inte tillhört skaran sämre backar de senaste 5-6 matcherna. Spelar betydligt enklare och mer resolut nu.
Sedan var det en fröjd att se Nilson mot Leksand, han backcheckade stenhårt och aldrig sett honom trampa så hårt med skridskorna och avgrundsvrålet när han tryckte in 2-1 var oslagbart.
Jimmie Ölvestad spelar som bara Jimmie Ölvestad kan göra.
Härligt!
Vinner vi ett par matcher nu så har kanske skutan också vänt
Apapapap! Planet har lyft får det heta framöver.
Annars är jag väldigt lättad, men ser samtidigt en enorm uppförsbacke framför oss...speciellt med bortamatcherna; vi MÅSTE åka lika mycket skridskor borta som hemma. Annars kommer vi definitivt inte vinna några matcher i den här serien borta.
SirDIFalot skrev:Nu är det knappast en superbedrift. Men Kyle har definitivt inte tillhört skaran sämre backar de senaste 5-6 matcherna. Spelar betydligt enklare och mer resolut nu.
Sedan var det en fröjd att se Nilson mot Leksand, han backcheckade stenhårt och aldrig sett honom trampa så hårt med skridskorna och avgrundsvrålet när han tryckte in 2-1 var oslagbart.
Fortsätt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håller verkligen med om Kyle.
En annan som var riktigt bra i dag (kanske framförallt med de två första matcherna i åtanke) var Daniel Tjärnqvist; grym fart under benen för att vara honom. Zibanejad var även han betydligt hetare. Honken var dock precis lika dålig som han varit i princip hela säsongen...herregud i Viasatklippen efter matchen från omklädningsrummet; chipsfetto stämmer alltför väl.
Dock tyckte jag faktiskt inte Jimmie (förutom målet) var sådär superhet. Känns inte som han är i sådär jätteform tycker jag, han började bra några byten i första för att försvinna rätt mycket från spelet. Hoppas han får en boost av den här matchen dock.
SirDIFalot skrev:Nu är det knappast en superbedrift. Men Kyle har definitivt inte tillhört skaran sämre backar de senaste 5-6 matcherna. Spelar betydligt enklare och mer resolut nu.
En annan som var riktigt bra i dag (kanske framförallt med de två första matcherna i åtanke) var Daniel Tjärnqvist; grym fart under benen för att vara honom. Zibanejad var även han betydligt hetare. Honken var dock precis lika dålig som han varit i princip hela säsongen...herregud i Viasatklippen efter matchen från omklädningsrummet; chipsfetto stämmer alltför väl.
Dock tyckte jag faktiskt inte Jimmie (förutom målet) var sådär superhet. Känns inte som han är i sådär jätteform tycker jag, han började bra några byten i första för att försvinna rätt mycket från spelet. Hoppas han får en boost av den här matchen dock.
Jag tror Jimmie delade ut minst 7-8 tunga tacklingar. Känns som man kan få en bra kemi i kedjan med Zibbe-Norman-Brodin. Den sistnämnda har växt betydligt sedan Hardy lämnade.
Kyle sticker i alla fall inte ut med att vara dålig längre. Kanske för att vissa andra sänkt sig.. Det här var den sämsta match jag sett av Honken. Såna uttryck missbrukas alldeles för ofta men det här var det sämsta jag sett av honom.
Kan knappast ge någon vettig analys då jag var upptagen med att hetsa och sjunga, samt att jag inte sov en blund natten innan och det börjar kännas nu...
Edit: En sak till. Om man ska ha en extraforward. Är det inte lämpligare med Åberg än Blomstrand då? Alltså Åberg känns som ett lite giftigare wild card att ha på bänken än Blomstrand som egentligen inte kan så mycket men gör sitt jobb.
Skön dag, skönt resultat! Nu ska jag gå o lägga mig och SOVA GOTT för en gångs jävla skull, tack DIF, skönt att äntligen se mitt lag på isen, det var löjligt längesen!
Jag tror Jimmie delade ut minst 7-8 tunga tacklingar. Känns som man kan få en bra kemi i kedjan med Zibbe-Norman-Brodin. Den sistnämnda har växt betydligt sedan Hardy lämnade.
Kyle sticker i alla fall inte ut med att vara dålig längre. Kanske för att vissa andra sänkt sig.. Det här var den sämsta match jag sett av Honken. Såna uttryck missbrukas alldeles för ofta men det här var det sämsta jag sett av honom.
Kan knappast ge någon vettig analys då jag var upptagen med att hetsa och sjunga, samt att jag inte sov en blund natten innan och det börjar kännas nu...
Edit: En sak till. Om man ska ha en extraforward. Är det inte lämpligare med Åberg än Blomstrand då? Alltså Åberg känns som ett lite giftigare wild card att ha på bänken än Blomstrand som egentligen inte kan så mycket men gör sitt jobb.
Tycker framförallt Jimpa försvann i 2:a perioden...men jag vet inte, har lite svårt med analys jag också. Helt utpumpad efter den här matchen, röstmässigt men även mentalt.
När det gäller Holmqvist så måste han bänkas. Det är ju något fel på kraken. Sätt in Holm istället. Agera innan han gör något matchavgörande misstag, Challe pretty please?
Åberg måste vara skadad eller något. Eller så har han en attityd som inte går hem hos Challe. Vet inte vilket.
A19... Jag sjöng. Alla gjorde inte detta. Bra att få tyst på håkkibajarna till höger dock.Det var nån pajas som jublade iförde DIF-tröja trots att håkkibajen gjorde mål.
Så plötsligt åker vi skridskor och forecheckar och vad händer? Jo, vi ser ut som Djurgården igen och vinner. Ska det vara så jävla svårt? Åhhhhh! Är så gudomligt lycklig nu. Och trycket på Hovet....herregud, det var världsklass! Rösten kommer vara körd i minst 24 timmar. Nu ska jag bara njuta och gråta en skvätt. Tack tack tack Djurgården!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16