Reagerade inte på en enda grej angående Honken idag, men derbyn tycker jag personligen brukar vara rätt kniviga att hålla full koll på enskilda spelares prestationer (om det inte är helt uppenbara saker).Mäklaren skrev:Honken står upp på blålinjen flera gånger vilket leder till solklara kontringar eftersom han inte kan röra sig på isen. Dessutom är han feg i närkamperna tycker jag.-daniel- skrev:Något måste hända med Mattias Carlsson och M.Tjärnqvist - maken till uslare spelare är helt omöjligt att hitta just nu känns det som. Carlsson ser ju helt livrädd ut på isen, tycker han gjort det sen försäsongen.... verkar liksom inte veta vad han skall göra; väljer att försöka passa när han har solklara skottlägen, skjuter när det inte finns en tillstymmelse till att pucken skall komma fram, står på fel ställen och ser helt vilsen ut. M.Tjärnqvist har skridskoskydden på, måste vara så. Ser ingen annan förklaring.
Annars vet jag inte vad du menar angående Honken, Herr Mäklare. Tycker han gör en bra match.
Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby
Tänker inte klaga idag för vi vann. + Till BOMBOM riktigt jävla bra idag.
GOD JUL!
GOD JUL!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
-
Håller med, men när sirDIF inte säger att Tim är urusel så är det ett steg i rätt riktning. Tim var jävligt bra idag!-daniel- skrev:Håller med i allt förutom Tim, när han han pucken backar Gnagarna! De vågar ju för fan inte gå på och ens försöka ta pucken av karln för han är så avig...
Annars delar jag din analys fullt ut, DIFalot.
Det bästa var i överlag faktumet att vi vann derbyt, Marcus Nilson, Bom Bom och Wesslau. Honken var sämsta back, katastrofalt felplacerad och fel beslut ständigt. Framåt så är våran Ssk-kedja endast pinsam att skåda. Ta bort!
Det värsta är ändå att våra huvudproblem är kvar. Noll utdelning, hönsgård i defensiven stundtals och förjävla helvetesproblem att ta full pott när vi är överlägset bästa laget. Vi behöver jävla trepoängare, that's it!
Så trots att jag jublade mer än någonsin över en straffseger så njaa, inte okej....
100% DJURGÅRDSJ***L
Äckliga Gyngejävel, hatar honom.
Kanske för att han är så vass på att göra mål..
Kanske för att han är så vass på att göra mål..

Gör man det bra ska man ha credMäklaren skrev:Angående Tim Eriksson så behöver han inte ens nämnas längre då han alltid är den som snurrar på bäst i anfallszon med kreativitet.

- SkönaDjurgårn
Jag ar javligt nojd med lagets insats idag. Alla gav verkligen 100% och det enda som felar ar som vanligt malskyttet. Men som Wikegard sager: vem ska gora malen? Vi har ju inga malskyttar. Skulle val vara Pontus Aberg och kanske Mika men de var inte ens med.
Tack for idag Djurgarden, det har behovde man!
Tack for idag Djurgarden, det har behovde man!
Hoppas förövrigt att D. Tjärnqvist kan fortsätta avfyra sin bössa i kommande matcher. Var har den gömt sig hela säsongen? Dags för backarna att börja göra lite mål nu när forwards inte kan göra dom!
- SirDIFalot
Upptagen med att försvara antar jag... Förståeligt.Kentta skrev:Hoppas förövrigt att D. Tjärnqvist kan fortsätta avfyra sin bössa i kommande matcher. Var har den gömt sig hela säsongen? Dags för backarna att börja göra lite mål nu när forwards inte kan göra dom!

Expert.
Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5
Jävligt orolig för Ölvestad faktiskt, efter att han brakade in i sargen så grinande han illa. Efter det var han helt nere, hoppas verkligen att den smällen inte tog så illa!
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Tycker han var ungefär lika småseg hela matchen faktiskt, märktes att han inte var riktigt 100% idag. Tror faktiskt inte smällen i sargen tog så otroligt mycket mer än möjligtvis att han tappade luften en smula. Men jag kan ha fel.Jepe skrev:Jävligt orolig för Ölvestad faktiskt, efter att han brakade in i sargen så grinande han illa. Efter det var han helt nere, hoppas verkligen att den smällen inte tog så illa!
Imponerad av Lennhammer. Gick in och gjorde jobbet på ett riktigt bra sätt. Kul att se.
- DIF_Soldier
Ni har missat att Mäklaren är just mäklare. Mer depressivt yrke går knappt att leta efter. Mottot är Kostym, påklistrat leende och andras pengar.
Matchen visar att vi saknar målskyttar, men mest smärtsamt hur psykologiskt det sitter i spelarna hur de ska bete sig när man leder. Man blir livrädda efter 1-0 och 2-1 - forecheckingen och den intensiva skridskoåkningen fullständigt dör. Det är väl det 0-5 och 1-8 gör med en, antar jag.
Vi måste spela såhär intensivt för att vinna matcher. Framförallt måste man börja lära sig att spela likadant även vid ledning.
Lennhammer gjorde inga misstag. Det var över förväntan och matchens överraskning.
Matchen visar att vi saknar målskyttar, men mest smärtsamt hur psykologiskt det sitter i spelarna hur de ska bete sig när man leder. Man blir livrädda efter 1-0 och 2-1 - forecheckingen och den intensiva skridskoåkningen fullständigt dör. Det är väl det 0-5 och 1-8 gör med en, antar jag.
Vi måste spela såhär intensivt för att vinna matcher. Framförallt måste man börja lära sig att spela likadant även vid ledning.
Lennhammer gjorde inga misstag. Det var över förväntan och matchens överraskning.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Problemet är bara att just Mäklaren knappast är mäklare till yrke.DIF_Soldier skrev:Ni har missat att Mäklaren är just mäklare. Mer depressivt yrke går knappt att leta efter. Mottot är Kostym, påklistrat leende och andras pengar.

Yrket har väl inget med detta att göra? Jag bedömer bara spelarnas prestation, vad är problemet? 

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Ptjaaa nu påpekade ju just Soldaten vad han tror var ditt yrkesval och anledningen till att du är en surmupp, så då är det väl ändå högst väsentligt?Mäklaren skrev:Yrket har väl inget med detta att göra? Jag bedömer bara spelarnas prestation, vad är problemet?