Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011
Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011
Hur jävla svårt ska det vara att bli ett stabilt hemmalag som man inte åker och våldtar som motståndare? DIF har inte varit riktigt hemmastarka på fem-sex år och det stör mig något oerhört. Vi har världens bästa stämning, näst intill fullsatt varje match och jävligt kaxiga spelare, ändå ser det ut som det gör. År efter år. Bedrövligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Sidan pajj?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Ignorera min post ovanför.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Challe har du druckit för mycket ikväll?Challen skrev:Ignorera min post ovanför.
Eller just det, du kommer inte in i barerna.

Mäklaren skrev:Challe har du druckit för mycket ikväll?Challen skrev:Ignorera min post ovanför.
Eller just det, du kommer inte in i barerna.

Inte okej!
Lite OT men ändå OnT..
Artiklarna om matcherna har allt som oftast helt sjukt offside foton till dem. Kvällens artikel har Mathias Tjärnqvist i Bortastället som dekoration. WTF?! Om det ska skrivas något om en hemmamatch kan man väl välja ett foto där spelaren/spelarna bär hemmastället. #petig
I övrigt. Fan.
Artiklarna om matcherna har allt som oftast helt sjukt offside foton till dem. Kvällens artikel har Mathias Tjärnqvist i Bortastället som dekoration. WTF?! Om det ska skrivas något om en hemmamatch kan man väl välja ett foto där spelaren/spelarna bär hemmastället. #petig
I övrigt. Fan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Chips?Magnutz skrev:Lite OT men ändå OnT..
I övrigt. Fan.
Ja tack!Mäklaren skrev:Chips?Magnutz skrev:Lite OT men ändå OnT..
I övrigt. Fan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Var det inte Honken som slängde iväg pucken? Tyckte jag såg Honken och svor om Honken hela vägen hem.Salas skrev: Stort minus till Boumedienne som slänger iväg en puck rakt på en Modospelare som får öppet mål.
Även fast Sandberg blir kallad i helt felläge så är det inte Hardys fel då en sådan pass inte ska ske i ett uppspel. Djurgården i ett nötskal.
EDIT: Mäklaren, sitter du på rad 11? Snubben bakom mig snackar om exakt allting som kunde varit bättre, kopplar det till dig

Senast redigerad av Mash den 2011-11-29 23:49:22, redigerad totalt 1 gånger.
Jag förstår inte varför i hela friden man måste ta ut målvakten när man har en hyfsad press i fem mot fem. Framför allt inte med den statistiken vi har i sex mot fem. Jag kan förstå det när vi får powerplay men någon får gärna förklara för mig varför vi gör det annars.
När vi ända är inne på smågrejer angående våra matcher i media (Se Magnutz inlägg) så skulle det vara kul om matchbladet kunde uppdateras. T.ex. så har inte Zibanejad någon bild i spelartruppen och intervjuerna med spelarna angående deras bilar har ju inte ändrats något. Ersätt dem med något annat! Kanske "Finn 5 Fel" eller bara gör nya Skoda intervjuer. Något nytt att läsa helt enkelt.
Som den siffernörd man är önskar man ju också att spelarnas längd och vikt kunde justeras till det rätta.
Som den siffernörd man är önskar man ju också att spelarnas längd och vikt kunde justeras till det rätta.
Samt att Nisse ska bort från laglistan... Bara sorgligt att se honom där.Struten skrev:När vi ända är inne på smågrejer angående våra matcher i media (Se Magnutz inlägg) så skulle det vara kul om matchbladet kunde uppdateras. T.ex. så har inte Zibanejad någon bild i spelartruppen och intervjuerna med spelarna angående deras bilar har ju inte ändrats något. Ersätt dem med något annat! Kanske "Finn 5 Fel" eller bara gör nya Skoda intervjuer. Något nytt att läsa helt enkelt.
Bra snack av Hardy i presskonferensen, håller med honom i allt han säger. Tycker att det märks tydligare att han har mer energi, och en vilja att vinna, som också har smittat av sig till laget.
Och det var ju faktiskt ett ganska bra läge att plocka målvakten i, när vi har pucken under kontroll nere i sarghörnet. Synd bara att Bombom slår den åt helvete.
Och det var ju faktiskt ett ganska bra läge att plocka målvakten i, när vi har pucken under kontroll nere i sarghörnet. Synd bara att Bombom slår den åt helvete.
Är du seriös eller inte? Antar att du inte är seriöst men om du nu mot förmodan är det ska jag förklara för dig varför det var ett dåligt tillfälle att plocka Tim.Kentta skrev:Bra snack av Hardy i presskonferensen, håller med honom i allt han säger. Tycker att det märks tydligare att han har mer energi, och en vilja att vinna, som också har smittat av sig till laget.
Djurgården hockey har vid flertalet tillfällen denna säsong plockat målvakten "när vi haft kontroll på pucken i egen zon" och det har slutat precis likadant varje gång. Att plocka målvakten när man har pucken i egen zon är helt idiotiskt när vi inte har några spelare som kan ta sig igenom den köttmur som motståndarna ställer upp i mittzon. Det slutar alltid med att vi tappar pucken och vi får ett mål emot oss istället. Vi ska inte ta ut målvakten om vi inte har en tekning i anfallszon, punkt slut.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja han surrade på bra i konferensen faktiskt, han har bra koll än, gubbenKentta skrev:Bra snack av Hardy i presskonferensen, håller med honom i allt han säger. Tycker att det märks tydligare att han har mer energi, och en vilja att vinna, som också har smittat av sig till laget.

Aja..
Nu överraskar vi och tar tre sköna i Jkpg på Torsdag. Är nog på plats!
Spela fult