Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

HomeOfSvenTumba skrev:Käns som att det har varit oehört tysst om Zibby. Nån som hört nåt?
Samma gäller som för nån vecka sedan. Får han plats i Nåhell sticker han. Annars är han emd oss ett år till...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Säsongskort: Ja

Inlägg av starvin_marwin »

seppuko skrev:
Magnutz skrev:
Träningspasset idag var för övrigt ganska avslaget och det märktes att de har kört hårt ett tag nu. Jag tycker inte att dagens ispass visade speciellt mycket alls. Det var lågt tempo och ofokuserat. Det var "öppet hus" och det syntes. Behållningen för min del är att jag fick träffa Starvin_Marwin och snacka lite samt att jag fick ett uppförstorat foto signerat. ;) Träningen var ett jippo. ;)
Jo det var rejält avslaget. Men kul att träffa starvin och se dig bli 12 år gammal igen när dom signa ditt foto. Det var mitt jippo :)
Detsamma! Gött att fotot blev signat ändå, blev orolig att ni inte skulle hinna ner
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

starvin_marwin skrev:
seppuko skrev:
Magnutz skrev:
Träningspasset idag var för övrigt ganska avslaget och det märktes att de har kört hårt ett tag nu. Jag tycker inte att dagens ispass visade speciellt mycket alls. Det var lågt tempo och ofokuserat. Det var "öppet hus" och det syntes. Behållningen för min del är att jag fick träffa Starvin_Marwin och snacka lite samt att jag fick ett uppförstorat foto signerat. ;) Träningen var ett jippo. ;)
Jo det var rejält avslaget. Men kul att träffa starvin och se dig bli 12 år gammal igen när dom signa ditt foto. Det var mitt jippo :)
Detsamma! Gött att fotot blev signat ändå, blev orolig att ni inte skulle hinna ner
De stod där på rad precis när vi kom dit. ;)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Magnutz skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:Käns som att det har varit oehört tysst om Zibby. Nån som hört nåt?
Samma gäller som för nån vecka sedan. Får han plats i Nåhell sticker han. Annars är han emd oss ett år till...
Men hur det än blir kommer det att dröja fram till oktober innan vi får besked...

Det betyder för övrigt att han kommer att anlända vid samma tidpunkt som Mackan Nilsson gjorde förra året, om han inte tar en plats i Ottawa.
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:
Magnutz skrev:
Men hur det än blir kommer det att dröja fram till oktober innan vi får besked...

Det betyder för övrigt att han kommer att anlända vid samma tidpunkt som Mackan Nilsson gjorde förra året, om han inte tar en plats i Ottawa.
En helt värdelös situation och jag blir trött och irriterad bara jag tänker på det.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
HomeOfSvenTumba

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Magnutz skrev:
Metal Machine skrev:
Magnutz skrev:

En helt värdelös situation och jag blir trött och irriterad bara jag tänker på det.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
In med Hannula!! :twisted:
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Metal Machine skrev:
Magnutz skrev:

Han kan även ansluta ännu senare, då Ottawa kan komma att använda sig av den gamla 9-matcherstaktiken. Alltså, att han spelar 9 matcher som är gränsen för att inte använda ett år av hans ELC och sedan efter det kommer tillbaka till DIF.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Med tanke på det ekonomiska plusresultatet förra året och försäljningen av biljetter i år så har vi ju garanterat pengar för Hannula.

Dessutom är Hannula bättre för oss än vad Zibanejad är.

Mika!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

"Ej deltagande
9. Kristofer Ottosson
14. Fredrik Claesson
36. Philip Holm
93. Mika Zibanejad"

Avd. söka små ljusglimtar
Användarvisningsbild
haak

Säsongen 2011/2012

Inlägg av haak »

Enbom skrev:"Ej deltagande
9. Kristofer Ottosson
14. Fredrik Claesson
36. Philip Holm
93. Mika Zibanejad"

Ottosons nya tänder kanske inte tål tävlingsmatch ännu ;)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

haak skrev:
Enbom skrev:"Ej deltagande
9. Kristofer Ottosson
14. Fredrik Claesson
36. Philip Holm
93. Mika Zibanejad"

Ottosons nya tänder kanske inte tål tävlingsmatch ännu ;)
Japp tydligen fått sjukt mycket sämre syreupptagningsförmåga nu när gluggen är borta....
2014-04-07, vad hände?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Med tanke på det ekonomiska plusresultatet förra året och försäljningen av biljetter i år så har vi ju garanterat pengar för Hannula.

Mika!
Det håller jag inte alls med om, snarast det rakt motsatta Zibbe känns som mycket viktigare för vårt lag då han kan bjuda på det lite oväntade.

Hade förväntat mig mycket, mycket mer av Hannula förra säsongen, inte minst att kliva fram och ta tag i saker vilket han inte alls gjorde.

Att han dessutom verkar se oss som "sista alternativ" gör mig inte direkt mer intresserad av spelaren ifråga. Fast det klar kan han tänka sig att krita på för 3 säsonger till runt 150k i lön hade det varit en annan femma. Att ge honom ett dyrt kontrakt över bara några månader igen känns helt lönlöst.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kall-El skrev:
pulverapa skrev:Med tanke på det ekonomiska plusresultatet förra året och försäljningen av biljetter i år så har vi ju garanterat pengar för Hannula.

Mika!
Det håller jag inte alls med om, snarast det rakt motsatta Zibbe känns som mycket viktigare för vårt lag då han kan bjuda på det lite oväntade.

Hade förväntat mig mycket, mycket mer av Hannula förra säsongen, inte minst att kliva fram och ta tag i saker vilket han inte alls gjorde.

Att han dessutom verkar se oss som "sista alternativ" gör mig inte direkt mer intresserad av spelaren ifråga. Fast det klar kan han tänka sig att krita på för 3 säsonger till runt 150k i lön hade det varit en annan femma. Att ge honom ett dyrt kontrakt över bara några månader igen känns helt lönlöst.
Att slänga 150k/månad i tre år på en spelare som enligt dig enbart kan prestera med en klasscenter bredvid sig. Som inte kan ta tag i saker eller kliva fram i matcherna måste väl ses som oerhört korkat?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mika!
Du vet att man kanske inte vill göra av med varje slant man har samlat på sig? Finns något som heter "hushålla med kapitalet" och i det här fallet tycker jag man skall göra det. Zibanejad kostar nog dessutom en väldigt liten del av vad Hannula skulle kosta.

Med det sagt så ser jag fortfarande Hannula som ett tämligen bra alternativ spelmässigt, om man bortser från kostnaden.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Wesslau (Sandberg)

Carlsson - Almtorp - Nilson
Tjärnqvist - Holmqvist

Tjärnqvist - Ottosson - Zibanejad(Hannula, ny spelare)
Boumedienne - Klubertanz

Eriksson - Norman - Cehlin
Printz - Claesson

Ölvestad - Fimpen - Brodin

Lassen
Kempe
Korka upp
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar