Samma gäller som för nån vecka sedan. Får han plats i Nåhell sticker han. Annars är han emd oss ett år till...HomeOfSvenTumba skrev:Käns som att det har varit oehört tysst om Zibby. Nån som hört nåt?
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Detsamma! Gött att fotot blev signat ändå, blev orolig att ni inte skulle hinna nerseppuko skrev:Jo det var rejält avslaget. Men kul att träffa starvin och se dig bli 12 år gammal igen när dom signa ditt foto. Det var mitt jippoMagnutz skrev:
Träningspasset idag var för övrigt ganska avslaget och det märktes att de har kört hårt ett tag nu. Jag tycker inte att dagens ispass visade speciellt mycket alls. Det var lågt tempo och ofokuserat. Det var "öppet hus" och det syntes. Behållningen för min del är att jag fick träffa Starvin_Marwin och snacka lite samt att jag fick ett uppförstorat foto signerat.Träningen var ett jippo.
De stod där på rad precis när vi kom dit.starvin_marwin skrev:Detsamma! Gött att fotot blev signat ändå, blev orolig att ni inte skulle hinna nerseppuko skrev:Jo det var rejält avslaget. Men kul att träffa starvin och se dig bli 12 år gammal igen när dom signa ditt foto. Det var mitt jippoMagnutz skrev:
Träningspasset idag var för övrigt ganska avslaget och det märktes att de har kört hårt ett tag nu. Jag tycker inte att dagens ispass visade speciellt mycket alls. Det var lågt tempo och ofokuserat. Det var "öppet hus" och det syntes. Behållningen för min del är att jag fick träffa Starvin_Marwin och snacka lite samt att jag fick ett uppförstorat foto signerat.Träningen var ett jippo.

-
Men hur det än blir kommer det att dröja fram till oktober innan vi får besked...Magnutz skrev:Samma gäller som för nån vecka sedan. Får han plats i Nåhell sticker han. Annars är han emd oss ett år till...HomeOfSvenTumba skrev:Käns som att det har varit oehört tysst om Zibby. Nån som hört nåt?
Det betyder för övrigt att han kommer att anlända vid samma tidpunkt som Mackan Nilsson gjorde förra året, om han inte tar en plats i Ottawa.
Re: Re: Säsongen 2011/2012
En helt värdelös situation och jag blir trött och irriterad bara jag tänker på det.Metal Machine skrev:Men hur det än blir kommer det att dröja fram till oktober innan vi får besked...Magnutz skrev:Samma gäller som för nån vecka sedan. Får han plats i Nåhell sticker han. Annars är han emd oss ett år till...HomeOfSvenTumba skrev:Käns som att det har varit oehört tysst om Zibby. Nån som hört nåt?
Det betyder för övrigt att han kommer att anlända vid samma tidpunkt som Mackan Nilsson gjorde förra året, om han inte tar en plats i Ottawa.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
-
Re: Re: Säsongen 2011/2012
In med Hannula!!Magnutz skrev:En helt värdelös situation och jag blir trött och irriterad bara jag tänker på det.Metal Machine skrev:Men hur det än blir kommer det att dröja fram till oktober innan vi får besked...Magnutz skrev:Samma gäller som för nån vecka sedan. Får han plats i Nåhell sticker han. Annars är han emd oss ett år till...HomeOfSvenTumba skrev:Käns som att det har varit oehört tysst om Zibby. Nån som hört nåt?
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Jag ser ett mönster...
- Jim Morrison
Han kan även ansluta ännu senare, då Ottawa kan komma att använda sig av den gamla 9-matcherstaktiken. Alltså, att han spelar 9 matcher som är gränsen för att inte använda ett år av hans ELC och sedan efter det kommer tillbaka till DIF.Metal Machine skrev:Men hur det än blir kommer det att dröja fram till oktober innan vi får besked...Magnutz skrev:Samma gäller som för nån vecka sedan. Får han plats i Nåhell sticker han. Annars är han emd oss ett år till...HomeOfSvenTumba skrev:Käns som att det har varit oehört tysst om Zibby. Nån som hört nåt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Med tanke på det ekonomiska plusresultatet förra året och försäljningen av biljetter i år så har vi ju garanterat pengar för Hannula.
Dessutom är Hannula bättre för oss än vad Zibanejad är.
Mika!
Mika!
"Ej deltagande
9. Kristofer Ottosson
14. Fredrik Claesson
36. Philip Holm
93. Mika Zibanejad"
Avd. söka små ljusglimtar
9. Kristofer Ottosson
14. Fredrik Claesson
36. Philip Holm
93. Mika Zibanejad"
Säsongen 2011/2012
Ottosons nya tänder kanske inte tål tävlingsmatch ännuEnbom skrev:"Ej deltagande
9. Kristofer Ottosson
14. Fredrik Claesson
36. Philip Holm
93. Mika Zibanejad"

Japp tydligen fått sjukt mycket sämre syreupptagningsförmåga nu när gluggen är borta....haak skrev:Ottosons nya tänder kanske inte tål tävlingsmatch ännuEnbom skrev:"Ej deltagande
9. Kristofer Ottosson
14. Fredrik Claesson
36. Philip Holm
93. Mika Zibanejad"
2014-04-07, vad hände?
Det håller jag inte alls med om, snarast det rakt motsatta Zibbe känns som mycket viktigare för vårt lag då han kan bjuda på det lite oväntade.pulverapa skrev:Med tanke på det ekonomiska plusresultatet förra året och försäljningen av biljetter i år så har vi ju garanterat pengar för Hannula.
Mika!
Hade förväntat mig mycket, mycket mer av Hannula förra säsongen, inte minst att kliva fram och ta tag i saker vilket han inte alls gjorde.
Att han dessutom verkar se oss som "sista alternativ" gör mig inte direkt mer intresserad av spelaren ifråga. Fast det klar kan han tänka sig att krita på för 3 säsonger till runt 150k i lön hade det varit en annan femma. Att ge honom ett dyrt kontrakt över bara några månader igen känns helt lönlöst.
Att slänga 150k/månad i tre år på en spelare som enligt dig enbart kan prestera med en klasscenter bredvid sig. Som inte kan ta tag i saker eller kliva fram i matcherna måste väl ses som oerhört korkat?Kall-El skrev:Det håller jag inte alls med om, snarast det rakt motsatta Zibbe känns som mycket viktigare för vårt lag då han kan bjuda på det lite oväntade.pulverapa skrev:Med tanke på det ekonomiska plusresultatet förra året och försäljningen av biljetter i år så har vi ju garanterat pengar för Hannula.
Mika!
Hade förväntat mig mycket, mycket mer av Hannula förra säsongen, inte minst att kliva fram och ta tag i saker vilket han inte alls gjorde.
Att han dessutom verkar se oss som "sista alternativ" gör mig inte direkt mer intresserad av spelaren ifråga. Fast det klar kan han tänka sig att krita på för 3 säsonger till runt 150k i lön hade det varit en annan femma. Att ge honom ett dyrt kontrakt över bara några månader igen känns helt lönlöst.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Du vet att man kanske inte vill göra av med varje slant man har samlat på sig? Finns något som heter "hushålla med kapitalet" och i det här fallet tycker jag man skall göra det. Zibanejad kostar nog dessutom en väldigt liten del av vad Hannula skulle kosta.pulverapa skrev:Med tanke på det ekonomiska plusresultatet förra året och försäljningen av biljetter i år så har vi ju garanterat pengar för Hannula.
Mika!
Med det sagt så ser jag fortfarande Hannula som ett tämligen bra alternativ spelmässigt, om man bortser från kostnaden.
-
Wesslau (Sandberg)
Carlsson - Almtorp - Nilson
Tjärnqvist - Holmqvist
Tjärnqvist - Ottosson - Zibanejad(Hannula, ny spelare)
Boumedienne - Klubertanz
Eriksson - Norman - Cehlin
Printz - Claesson
Ölvestad - Fimpen - Brodin
Lassen
Kempe
Korka upp
Carlsson - Almtorp - Nilson
Tjärnqvist - Holmqvist
Tjärnqvist - Ottosson - Zibanejad(Hannula, ny spelare)
Boumedienne - Klubertanz
Eriksson - Norman - Cehlin
Printz - Claesson
Ölvestad - Fimpen - Brodin
Lassen
Kempe
Korka upp
100% DJURGÅRDSJ***L