Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av jensa85 »

tomten skrev:Bra att Mattias Carlsson flyttades upp i förstakedjan, verkar som han har lite mer krut än Otto.

Så skönt med derby vinst :) även om vi lirade dåligt i första och halvbra i tredje. Trycket på läktaren i början av andra var riktigt bra. Tycker djurgården skulle gått hårdare för 4:an då.
Aldrig varit med om en värre felstavning till "Jonas Almtorp" :wink:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Daniel942 skrev:
Daniel942 skrev:
jensa85 skrev:
Daniel942 skrev:De 10 första minutrarna av period 2 kan vara den bästa hockey jag någonsin sett DIF spela.

+ Almtorp, Ölvestad, MARIO KEMPE, Carlsson, Wesslau, Tränarna, KLACKEN!

- Boumedienne ser ut som en jävla glidare 60% av tiden han är på isen, Domarjäveln (Boxplay en hel period WTF?), Fasthfittan.

2-0 till Djurgården tjalalala!
Då har du inte sett Djurgården spela mycket ishockey. Snarare har Fasth aldrig varit sämre än under den perioden vilket gav 3 mål framåt för DIF. Det var det bästa med den perioden.
Kan väl vara lite segerhybris som skrev den meningen ;) Ska nog kolla på highlightsen och återkomma, känns som en bra idé!
Sådär, då har jag kollat och kan inte säga annat än att jensa har rätt. Härlig seger iaf!
Precis, och det känns som det viktiga :D
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Kentta skrev:
Djurgårn skrev:Extremt skön jävla seger! MEN...jag tycker inte alls att vi spelade bra överhuvudtaget idag. Boumedienne blir man ju tokig på. Han måste sluta upp med sin nonchalanta stil som han har.

Jaja, nu ska jag inte sitta här och vara allt för negativ, vi vann ju trotsallt :D
Alltså, Boumedienne må se loj ut, men han var fan rätt så stabil idag. Iaf i andra och tredje. I första så var alla lika dåliga..

Ja, det kanske är så att man tycker att han ser loj ut och stirrar sig blind på det och inte ser att han vinner en hel del dueller ändå. Vet ju att "Linkan" har lite samma åkstil och kan också se rejält nonchalant ut men gör ändå en jäkla massa poäng t.ex
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev:
-daniel- skrev:Annars fick jag höra att kvällens höjdpunkt var det gäng med civila Säpo-polisers ingripande utanför arenan när ett gäng Solna-grabbar drog kniv mot Djurgårdsfolk (såg det inte själv men batongslagen stod härliga till).
Så det var säpo? Då förstår jag. Du menar när vi ifrån tunnelbanan gick förbi uteserveringen? Jo en solnapojke fick sig några smällar där.
Mm typ utanför ingång 4. Jag såg inte incidenten själv för jag var redan inne i Globen då men fick höra att det rusade fram ett gäng Säpo-vakter på typ 5 sekunder efter knivdragningen och klubbade ner dessa gentlemän från Solna tämligen omgående.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av JohanPez »

swallat skrev:uhhhh. snacka om att ta sig i kragen efter första, Hardy sa nog några väl valda ord för att få liv i gubbarna
"Har någon sett mitt block?"
Mash

Inlägg av Mash »

Rallarn skrev:Det skrivs på hockeyligan och aftonhoran att Mackan fick första målet? Var det inte Tjärna som styrde upp den i en nästintill omöjlig lucka? Står att Fasth skulle ta på sig det målet. De två andra håller jag med om, men det första. I Globen så stod det ju att Tjärna var målskytt i alla fall.
Fan, jag som trodde Tjärna gjorde det! Där sprack mitt derbytips i tippningstävlingen... :(

Fin putsa på defensiven och passningarna så går vi långt denna säsong 8)
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

JohanPez skrev:
swallat skrev:uhhhh. snacka om att ta sig i kragen efter första, Hardy sa nog några väl valda ord för att få liv i gubbarna
"Har någon sett mitt block?"

hahahaha!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kyle Klubertanz har gjort tre poäng på tre matcher - stabilt!
Säg den glädje som varar
Mash

Inlägg av Mash »

Största skandalen ikväll är Fasths påhopp på Kempe, att han bara får en tvåa för det är ett mirakel...
Sämre än Salo!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

DIF_Soldier skrev:Kyle Klubertanz har gjort tre poäng på tre matcher - stabilt!
Mackan The Man också! Dom som ska köra poäng gör poäng!

Saknar Carlsson lite, fan dags att göra mål snart..
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ny lyckades jag tyvärr laga mat precis i perioden då vi gjorde tre mål, men helt seriöst nivån på spelet i denna match var inte bra, inte bra någonstans om vi skall vara helt ärliga.

Inställningsmässigt är det i alla fall klasser bättre än mot MoDo, och allt annat vore uselt, men nivån på spelet är tyvärr under större delen av matchen bedrövligt att skåda.

Tycker nog inte heller vi vinner matchen tackvare att vi kämpar ner AIK utan vi vinner tackevare att Fasth gör tre mindre bra ingripande. Helt ärligt spelade nog AIK bättre hockey än oss och skapade nog dessutom hetare chanser.

Kort sagt, det kommer inte fungera att fortsätta spela på detta sätt utan vi måste upp flera nivåer helt klart.

Inställningsmässigt får alla spelare godkänt tackvare period 2 och 3 ( Hade det inte varit för period ett hade de fått VG här för övrigt. ), men kvalitetsmässigt känns det endast som att Wesslau gör en bra insats dock missen till trots på Råttornas andra mål och detta säger en del om matchbilden i stort.

Kort sagt undrar hur nivån hade varit härinne om vi torskat denna match för spelet kan omöjligen ha glatt många.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Vilket skämt till ishockeymatch!!! Visserligen ENORMT skönt med en seger, men med detta spel framöver lär vi sannerligen inte bli särskilt långvariga i denna serie. Sanna mina ord. Enda anledningen till att vi vann i dag stavas enbart ren TUR, tro inget annat! Nya tag mot björnarna på torsdag...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Kempe var riktigt jävla bra i defensiven (läs boxplay) idag. Jimmie borde åka på grillorna som han ju är så bra på istället för att stå still och haka - du hinner före alla!
Först perioden var ett jävla skämt. Precis som mot Modo senast så blev vi tillbakapressade direkt. Stå upp från början Djurgårn! Skönt att vi kom ut som ett annat lag i andra och att tjockisen vid namn Viktor svajade. Domarna höll ingen bra nivå idag.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:Ny lyckades jag tyvärr laga mat precis i perioden då vi gjorde tre mål, men helt seriöst nivån på spelet i denna match var inte bra, inte bra någonstans om vi skall vara helt ärliga.

Inställningsmässigt är det i alla fall klasser bättre än mot MoDo, och allt annat vore uselt, men nivån på spelet är tyvärr under större delen av matchen bedrövligt att skåda.

Tycker nog inte heller vi vinner matchen tackvare att vi kämpar ner AIK utan vi vinner tackevare att Fasth gör tre mindre bra ingripande. Helt ärligt spelade nog AIK bättre hockey än oss och skapade nog dessutom hetare chanser.

Kort sagt, det kommer inte fungera att fortsätta spela på detta sätt utan vi måste upp flera nivåer helt klart.

Inställningsmässigt får alla spelare godkänt tackvare period 2 och 3 ( Hade det inte varit för period ett hade de fått VG här för övrigt. ), men kvalitetsmässigt känns det endast som att Wesslau gör en bra insats dock missen till trots på Råttornas andra mål och detta säger en del om matchbilden i stort.

Kort sagt undrar hur nivån hade varit härinne om vi torskat denna match för spelet kan omöjligen ha glatt många.
Jag kan tycka att det såg rätt stabilt ut. Det var ganska tajt mellan lagdelarna. I spelet framåt. backspelet var kass tills de bytte plats på folk. I första föll vi ner i knät på Wesslau och backspelt funkade inte. Det blev ändring på det och då styrde vi upp spelet ganska bra.

Hade vi torskat denna match hade vårt spel inte spelat! någon roll. Folket här hade hatat våra egna spelare och ledare. Precis som förra säsongen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Kall-El skrev:Ny lyckades jag tyvärr laga mat precis i perioden då vi gjorde tre mål, men helt seriöst nivån på spelet i denna match var inte bra, inte bra någonstans om vi skall vara helt ärliga.

Håller med i allt. Passningsspelet var katastrofalt stundtals och spelet i egen zon var under all kritik under större delen av matchen.
Skriv svar