K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011
Re: K1: Luleå HF - Djurgårdens IF, 8/3 2011
Tränarna och spelarna får gärna ge mig mycket bra anledningar till varför jag ska kolla på DIF när dom spelar på hovet. För ska det se ut som det gjorde ikväll så är nog en riksdagsdebatt på tv mer spännande.
En 17-åring ska inte behöva vara en av våra bärande spelare i en slutspelsmatch.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är ditt förnamn händelsevis Josef?DIFRobbex skrev:
Ok, det bommade jag.
100% DJURGÅRDSJ***L
Tänk om Ölve kan komma tillbaka till nästa match, han skulle kunna väcka det här sömniga jävla anfallsspelet.
- diftobbe89
Boumedienne är ju en ren jävla säkerhetsrisk att ha med sig till match, han kommer föra ut oss ur detta slutspelet om han inte bänkas eller liras i enbart PP.. Det måste finnas en gräns, fyfan för den jävlen just nu.
Spela fult
- reservjesus
Jag spyr galla över söta fina jävla bombom. Va fan såg DIF ledningen i honom? Bländade offensiv jotackar fan för det när hans defensiv är sämre än en div 3 spelares.
clowns to the left of me, jokers to the right
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Hahaha, en spelare som har varit borta hur länge som helst förväntar du dig komma in och väcka laget?Kentta skrev:Tänk om Ölve kan komma tillbaka till nästa match, han skulle kunna väcka det här sömniga jävla anfallsspelet.
DIF!
Nu tar vi det lugnt. Det är mycket hockey kvar att spela och sämre insatser än så här från vissa inblandade (Krüger mfl.) borde vara en omöjlighet. Lite tålamod så ska vi nog kunna lirka upp denna vidriga sossehockey.
- -daniel-
Jag är dock inte speciellt förvånad; matcherna på bortaplan mot typ Luleå & Brynäs har sett ut så här hela säsongen. Vi kommer inte till och får inga långa anfall. Alls. Något kapitalt måste ju ändras för annars blir det jävligt svårt att vända den här serien.
Ehh, ja?Daniel942 skrev:Hahaha, en spelare som har varit borta hur länge som helst förväntar du dig komma in och väcka laget?Kentta skrev:Tänk om Ölve kan komma tillbaka till nästa match, han skulle kunna väcka det här sömniga jävla anfallsspelet.
Tror han trots en tidigare ljumskskada åker mer skridskor än de andra gamlingarna.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Huvudet på spiken! Kommer vi inte upp i tempo och spelar med mer energi så kommer detta bli en väldigt tråkig och enkelspårig kvartsfinalserie.-daniel- skrev:
Så JÄVLA besviken just nu. Gör så ont, trots att det var fruktansvärt rättvist. Men man skäms ju att torska en sån match när Luleå också är kapitalt urusla. Fy fan.
Vi var helt uddlösa och vi verkar inte ha lärt oss någonting ifrån senaste mötet på Hovet, där de två sista perioderna hade precis samma scenario.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Lee Harvey Oswald
Det kommer inte se ut så här, är rätt så säker.warrant skrev:Tränarna och spelarna får gärna ge mig mycket bra anledningar till varför jag ska kolla på DIF när dom spelar på hovet. För ska det se ut som det gjorde ikväll så är nog en riksdagsdebatt på tv mer spännande.
Vi kommer äga spelet & dominera kraftigt.
Men frågan är hur fan vi göra mål på Nilsson, & hur ska vi sedan kunna sno en match i luleå.
Det känns som utopi just nu.
tror MoDo hade gjort detta bättre.
Skönt att vi slapp den serien iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Jämför farten och energin i SAIK vs LHC matchen. Det är som en helt annan sport. Luleå & DIF tar ut varandra på något sjukt sätt... "fartigt & frejdigt spel när de Djurgår'n och Luleå möts!". Jo Tjena.
J18 vann och går mot serieseger igen. Dagens glädjeämne typ.
Att sätta sitt hopp till Ölvestad känns lite väl.
Klart är dock att vi måste upp ett antal snäpp. Och vi får nog inte tappa nån match på hemmaplan.
Att sätta sitt hopp till Ölvestad känns lite väl.
Klart är dock att vi måste upp ett antal snäpp. Och vi får nog inte tappa nån match på hemmaplan.
Fan vilken klantig insats. Okoncentrerad start och ett mål i arslet á la DIF Fotboll efter 1 minut. Den klantiga starten gör att vi måste kämpa i uppförsbacke hela jävla matchen. Man ska väl för fan inte behöva släppa en spelare fri i slottet efter 1 minut!?
Sen tycker jag vi kämpar på bra och skapar en hel del, hyfsat power play har vi också. Sett med att vi startar matchen med 0-1 så tycker jag att vi gör en okej insats, det är lite oflyt med nåt stolpskott och en sjuk räddning av Nilsson på Widings skott.
Sen så klantar Boumedienne till det riktigt jävla rejält. Han har kladdat med pucken hela matchen och när det är slutskede så kladdar han igen. Sen drar han på sig en totalt onödig utvisning. Jag vet inte vad det är för fel på honom. Han är så jävla slö. Det är som om han är stressad men försöker ge ett intryck av att han är avslappnad och lugn. Han verkar vara rädd för att ha pucken!
Nästa match måste vi upp ett par klasser. Boumedienne ska sjävklart ha betydligt mindre istid. Kronwall och Printz ska ha mest istid av backarna!!
Jag tror fortfarande att vi vänder på den här serien.
Sen tycker jag vi kämpar på bra och skapar en hel del, hyfsat power play har vi också. Sett med att vi startar matchen med 0-1 så tycker jag att vi gör en okej insats, det är lite oflyt med nåt stolpskott och en sjuk räddning av Nilsson på Widings skott.
Sen så klantar Boumedienne till det riktigt jävla rejält. Han har kladdat med pucken hela matchen och när det är slutskede så kladdar han igen. Sen drar han på sig en totalt onödig utvisning. Jag vet inte vad det är för fel på honom. Han är så jävla slö. Det är som om han är stressad men försöker ge ett intryck av att han är avslappnad och lugn. Han verkar vara rädd för att ha pucken!
Nästa match måste vi upp ett par klasser. Boumedienne ska sjävklart ha betydligt mindre istid. Kronwall och Printz ska ha mest istid av backarna!!
Jag tror fortfarande att vi vänder på den här serien.