Haha men herregud. Det är klart att åsikterna förändras efter hur laget utvecklar sig.DIFVästertorp skrev:Vet inte vad du lider av men du har skrivit bla följande tidigare:
"Ottosson är ingen förstacenter.
Mackan-Norman-Nisse
Widing-Krüger-Cehlin
Jimmie-Otto-Tjärna
Kempe/Brodin-Falk-Tim"
"Mäklaren
Inläggsrubrik: Re: Säsongen 2010/2011Postat: 2010-11-01 17:54:47
Helt obegripligt att Krüger är uttagen i landslaget. Har varit riktigt dålig genomgående hela säsongen."
Jag håller med dig i vissa saker men inte så konstigt kanske då du byter åsikt varje dag?
För att återgå till ämnet så vore det kul att se 5 ytterforwards par och 4 centrar som vi testade lite i slutspelet. Tar vi in Hannula och slipper skador så e ju det nästan ett måste.
Kruger,Otto,Norman och Fimpen som centrar. Yttrarna orkar jag inte sätta ihop nu.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
- Säsongskort: Ja
En ytter kan oxå skymma framför mål. Centerns uppgift e inte riktigt att bara åka och ställa sig framför mål. Centern ska vara defensivt skicklig och speluppbyggare. Tjärnqvist e absolut ingen center i mina ögonMash skrev:Byt ut Norman mot Tjärnan. Tjärnan är den mest kompletta centern vi har, han vet vart han ska stå och han vet vad han ska göra i varje anfall. Krüger, Otto och Fimpen snurrar runt med puck oftast istället för att ställa sig och skymma/styra framför mål. Norman har bra fart så han ut på på ytterkanten.DIFVästertorp skrev: För att återgå till ämnet så vore det kul att se 5 ytterforwards par och 4 centrar som vi testade lite i slutspelet. Tar vi in Hannula och slipper skador så e ju det nästan ett måste.
Kruger,Otto,Norman och Fimpen som centrar. Ytterarna orkar jag inte sätta ihop nu.
Senast redigerad av DIFVästertorp den 2010-12-29 23:10:12, redigerad totalt 2 gång.
Djurgårdens IF
-
Så Norman har blivit så dålig att han gått från 1a center till petad?Mäklaren skrev:Haha men herregud. Det är klart att åsikterna förändras efter hur laget utvecklar sig.DIFVästertorp skrev:Vet inte vad du lider av men du har skrivit bla följande tidigare:
"Ottosson är ingen förstacenter.
Mackan-Norman-Nisse
Widing-Krüger-Cehlin
Jimmie-Otto-Tjärna
Kempe/Brodin-Falk-Tim"
"Mäklaren
Inläggsrubrik: Re: Säsongen 2010/2011Postat: 2010-11-01 17:54:47
Helt obegripligt att Krüger är uttagen i landslaget. Har varit riktigt dålig genomgående hela säsongen."
Jag håller med dig i vissa saker men inte så konstigt kanske då du byter åsikt varje dag?
För att återgå till ämnet så vore det kul att se 5 ytterforwards par och 4 centrar som vi testade lite i slutspelet. Tar vi in Hannula och slipper skador så e ju det nästan ett måste.
Kruger,Otto,Norman och Fimpen som centrar. Yttrarna orkar jag inte sätta ihop nu.

Senast redigerad av DIFVästertorp den 2010-12-29 23:09:41, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdens IF
Tjärna är verkligen inte center, för det första.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Det håller jag med om ,men det är inte Tim hellerMäklaren skrev:Tjärna är verkligen inte center, för det första.
Djurgårdens IF
Intressant!
Hannula kan ersätta Ekman:
"Vi för lite diskussioner" (Sportbladet)
Hannula kan ersätta Ekman:
"Vi för lite diskussioner" (Sportbladet)
Oj då?
Mina nyheter var ju stekheta, not!
Sorry. Får ta och läsa inläggen lite bättre i fortsättningen.

Mina nyheter var ju stekheta, not!
Sorry. Får ta och läsa inläggen lite bättre i fortsättningen.
http://hockey.expressen.se/nhl/1.227432 ... -islanders
Islanders släpper rättigheterna till Riddarn. Frågan är hur det påverkar hans valmöjligheter inför nästa säsong. Själv tror jag ju att det är mindre chans att han får kontrakt där borta. Men jag vet inte riktigt om jag vill ha kvar honom här när det finns alternativ som Tellan, Wesslau och Enroth med utgående kontrakt.
Islanders släpper rättigheterna till Riddarn. Frågan är hur det påverkar hans valmöjligheter inför nästa säsong. Själv tror jag ju att det är mindre chans att han får kontrakt där borta. Men jag vet inte riktigt om jag vill ha kvar honom här när det finns alternativ som Tellan, Wesslau och Enroth med utgående kontrakt.
- SirDIFalot
Kan Eddie Läck och Mattias Modig hamna därborta så kan nog Riddarn det också. Speciellt nu när 29 andra klubbar också får kontakta honom.kaminor skrev:http://hockey.expressen.se/nhl/1.227432 ... -islanders
Expert.
Tellqvist
Sandberg
Owuya
Eklund
Holmqvist
Tjärnqvist
Kronwall
Deilert
Printz
Lassen
Ölvestad
Mackan
Ekman (hoppas jag)
Hannula
Cehlin
Norman
Brodin
Ottosson
Zackrisson
Fimpen
Kempe
Tim
Kronwall - Holmqvist
Printz - Tjärnqvist
Claesson - Eklund
Extra: Lassen,Deilert, Holm
Kommentar: Pengarna läggs på Kronwall och Tjärnqvist. Förutom Lassen och Deilert finns Philip Holm som jag hoppas får kontrakt. Claesson blir ett år äldre. BomBom till Ssk.
Kronwall får fason på Honken. Printz får någon som kan slå en passning och Eklund får ta ansvar som han växer med.
Nilson - Zackrisson - Ekman
Hannula - Ottosson - Cehlin
Ölvestad - Fimpen - Brodin
Tim - Norman - Kempe
Extra: En jävla massa juniorer.
Kommentar: Ekman kommer tillbaka från sin stroke bättre än någonsin. Han och Mackan får en rejäl centrer brevid sig. Hannula kliver in ett år för att betala tillbaka till DIF som hjälpt honom gång efter anna Pengarna kommer från Tjärnqvist samt widingslöner.
Andra kedjan blir rejält speedig med en bra defensiv center mellan sig.
Tredjekedjan blir energigivare och startar alla matcher.
Fjärdekedjan blir även den speedig. En riktigt lurig spelare i Tim. En bra defensiv center samt en Kempe som kan göra mål.
Känns som ett bra lag. Zackrisson och Kronwall känns lite svårt att ha i laget. Där måste Järlan jobba stenhårt.
Tror inte heller Tjärna försvinner då Hardy gillar att gulla med honom.
Sandberg
Owuya
Eklund
Holmqvist
Tjärnqvist
Kronwall
Deilert
Printz
Lassen
Ölvestad
Mackan
Ekman (hoppas jag)
Hannula
Cehlin
Norman
Brodin
Ottosson
Zackrisson
Fimpen
Kempe
Tim
Kronwall - Holmqvist
Printz - Tjärnqvist
Claesson - Eklund
Extra: Lassen,Deilert, Holm
Kommentar: Pengarna läggs på Kronwall och Tjärnqvist. Förutom Lassen och Deilert finns Philip Holm som jag hoppas får kontrakt. Claesson blir ett år äldre. BomBom till Ssk.
Kronwall får fason på Honken. Printz får någon som kan slå en passning och Eklund får ta ansvar som han växer med.
Nilson - Zackrisson - Ekman
Hannula - Ottosson - Cehlin
Ölvestad - Fimpen - Brodin
Tim - Norman - Kempe
Extra: En jävla massa juniorer.
Kommentar: Ekman kommer tillbaka från sin stroke bättre än någonsin. Han och Mackan får en rejäl centrer brevid sig. Hannula kliver in ett år för att betala tillbaka till DIF som hjälpt honom gång efter anna Pengarna kommer från Tjärnqvist samt widingslöner.
Andra kedjan blir rejält speedig med en bra defensiv center mellan sig.
Tredjekedjan blir energigivare och startar alla matcher.
Fjärdekedjan blir även den speedig. En riktigt lurig spelare i Tim. En bra defensiv center samt en Kempe som kan göra mål.
Känns som ett bra lag. Zackrisson och Kronwall känns lite svårt att ha i laget. Där måste Järlan jobba stenhårt.
Tror inte heller Tjärna försvinner då Hardy gillar att gulla med honom.
Född till sportchef.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re:
Tjärnqvist ska vi behålla, jag ser han just nu som en viktigare spelare än Marcus Nilson.Salas skrev:@Android
Hur kan du vilja att Tjärnqvist ska lämna? Alla lag behöver en grisspelare framför mål i PP, och då Tjärnqvist är vår enda av den sorten så vore det ju oerhört korkat att låta honom gå till en konkurrent.
DIF!
Re: Re:
Det märks att Tjärna är borta. Vi har ingen tyngd framför mål just nu. Han är vår Holmström. M Nilson måste hitta formen och det måste han nog göra snart för han kan så mycket mycket mer än det han visar just nu. Framför allt måste karl'n våga finta när han kommer 1on1 med målvakt.Daniel942 skrev:Tjärnqvist ska vi behålla, jag ser han just nu som en viktigare spelare än Marcus Nilson.Salas skrev:@Android
Hur kan du vilja att Tjärnqvist ska lämna? Alla lag behöver en grisspelare framför mål i PP, och då Tjärnqvist är vår enda av den sorten så vore det ju oerhört korkat att låta honom gå till en konkurrent.

Tjärna måste stanna, liksom Fimpen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re:
Självklart bör jag motivera detta.Salas skrev:@Android
Utan att ha exakta siffror så tjänar Matte en hel del. Visst är han grym framför mål, men i spelet 5 mot 5 har han faktiskt varit ganska medioker. Detta kan vägas upp med hans defensiva egenskaper.
Visst, kräver han mindre än Hannula så kan jag tänka mig Matte istället. Dock kan vi ju kanske trycka in båda om nu Nisses kropp inte pallar återställa sig helt.
Ser också hellre att vi lägger största resurserna på back och målvaktssidan nästa säsong.
På forwardssidan har vi så mycket talang på juniorsidan.
Tänk om Lassen kunde blomma ut lite. Då hade han nog kunnat bli en spelare som spelar 10+ år hos oss. Perfekt ålder, kommer antagligen inte bli "NHL-bra". Synd bara att hans spelsinne är så kasst. Nästan viktigast för en back. Dock kanske han kan lära sig situationerna för att bli en stabil back. Inställningen är det inget fel på.
Född till sportchef.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Re:
Herregud vad olika man kan tycka fastän man håller på samma lag.Daniel942 skrev:Tjärnqvist ska vi behålla, jag ser han just nu som en viktigare spelare än Marcus Nilson.Salas skrev:@Android
Vet inte ens var/hur jag ska börja mina motargument. Känns för självklara helt enkelt.
Men det är dessa olika åsikter som trots allt förgyller detta forum och gör det intressant.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm