Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Silverminken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Silverminken »

Soulsic skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=6709

Ölvestad kvar till 12/13! :lol:
JAJAJA!!! :D så viktigt och så skönt! en viktig pjäs klar. otroligt skönt!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Vackert! Detta gjorde verkligen min annars så dystra dag! Helt underbart Jimmie!
2014-04-07, vad hände?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag älskar Jimmie Ölvestad.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Kan Jimmie hålla samma nivå i de 3 säsongerna som han gjort den här är jag nöjd :)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Härligt! Riktigt jäkla kul!!!!!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Så var det klart!!!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Härligt att kontraktet blev förlängt så pass tidigt.
Man var nästan helt säker på att Jimmie skulle stanna, så man blev aldrig riktigt orolig. Men man vet ju aldrig med KHL och deras pengar, så det var för jävligt skönt att man slipper detta bekymret nu.

Jimmie mot 500 elitseriematcher!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Härligt Jimmie!
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

sthlm_dif skrev:Härligt att kontraktet blev förlängt så pass tidigt.
Man var nästan helt säker på att Jimmie skulle stanna, så man blev aldrig riktigt orolig. Men man vet ju aldrig med KHL och deras pengar, så det var för jävligt skönt att man slipper detta bekymret nu.

Jimmie mot 500 elitseriematcher!
Det är mycket bra att Jimmie fortsätter i laget. Var personligen väldigt tveksam med en fortsättning för honom i i laget inför denna säsong då han var riktigt dålig förra, men jag är glad att jag vart motbevisad.

Hur ser ni på en kille som Nicklas Danielsson då???? Själv är jag lite tveksam om en fortsättning för honom
Tycker han bara skjuter och skjuter och skjuter och bränner 100tals med målchanser.Hade han haft lite mer sniperöga i sig hade han nog spelat i NHL nu
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Robinhansen skrev: hur ser ni på en kille som danielsson då???? jag är lite tveksam med honom och som fortsatt djurgårds spelare.
tycker han bara skjuter och skjuter och skjuter och bränner 100tals med målchanser.hade han haft lite mer sniperöga i sig hade han nog spelat i nhl nu
Danielsson kan gärna lämna för min del. Han bränner chans på chans och borde leda skytteligan vid det här laget med tanke på alla klara lägen han bränt.

Men det vore ju lite jobbigt om han lämnar för något annat lag i Sverige och får det stora genombrottet och gör 25 mål.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Robinhansen skrev: Hur ser ni på en kille som Nicklas Danielsson då???? Själv är jag lite tveksam om en fortsättning för honom
Tycker han bara skjuter och skjuter och skjuter och bränner 100tals med målchanser.Hade han haft lite mer sniperöga i sig hade han nog spelat i NHL nu
Jag tycker Danielsson ska vara kvar. Tycker han kämpar på bra och bara han fixar till siktet lite så skulle han vara en otroligt stor tillgång
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Underbart med Jimmie, kändes förvisso ganska väntat. Också skönt för både honom och oss att det inte vart ett monsterlångt 5 år + kontrakt...gillar inte sådana. 3 år tror jag är precis lagom i hans fall.

Nu har vi åtminstone 2 spelare klara för första femman inför nästa säsong. Hoppas verkligen Mackan bestämmer sig så snart som möjligt efter guldet är bärgat i vår ( 8) ).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Robinhansen skrev:

Hur ser ni på en kille som Nicklas Danielsson då???? Själv är jag lite tveksam om en fortsättning för honom
Tveksamt, beror lite på vilka vi får behålla. Det är rätt många jag tycker går före. Han passar rätt bra in i spelsystemet men bränner en hel del chanser och är också ojämn.
Det som talar för honom är att jag tycker han har höjt sig denna säsong och sliter som ett djur på isen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Härligt att Jimmie blir kvar och att DIF fick till ett treårskontrakt med honom. Det är rätt spelare att knyta till sig med rätt inställning, kämpaglöd och DIF-hjärta.

Hoppas att DIF kan fixa kontrakt med Ragge och Mackan också men Mackan kan nog bli svårt, han drar förmodligen till KHL för att tjäna lite deg innan han lägger av.

Ragge är det nog större chans med eftersom jag har svårt att tro att han drar till Ryssland eller Schweiz vid sin ålder. Tycker dock inte att DIF ska skriva längre kontrakt en ett år med honom med tanke på hans ålder.

Dessa vill jag ha kvar i DIF nästa säsong.

Målvakter
Stefan Ridderwall
Gurra Wesslau

Kommentar:
Tveksam om vi ska ta hem Tellan. Synd om Riddarn skulle bli andremålvakt när han är så lovande, då drar han nog till nån annan elitserieklubb. Synd att tappa honom. Wesslau duger bra som andrekeeper i ES.

Backar
Klubertanz
Ragge
Adde Holmqvist
Printz
Timmy Eriksson
Falken

Ut med:
Oscar Eklund och Deilert (de är alldeles för snälla framför egen kasse och inte heller bra offensivt)

In med:
Staffan Kronwall, Daniel Tjärnqvist och Ossi.

Kommentar:
DIF försöker ju få hem Staffan och jag hoppas det lyckas. Staffan har DIF-hjärta och är stor och stark. Skriv ett långt kontrakt med honom om han kommer. Ossi har tuffheten och var riktigt bra hos oss senast. Daniel Tjärnqvist är en drömvärvning. I Ossi och Staffan får vi två bra defensiva backar och Daniel Tjärnaqvist är en offensivt stark brack med bra skott som är bra i PP. Är medveten om att det kan bli lite dyrt men Falken, Printzen och Timmy kan väl inte vara allt för dyra och kirra nytt kontrakt med?

Forwards:
Mackan
Jimmie
Ziggy
Otto
Tim Eriksson
Tjärna
Josef
Kruger
Cehlin
Brodin
Nicky D
Micke H

Ut med:
Fimpen, Henrik Eriksson, Calle G

In med:
Nisse Ekman, Hannula och nån junior

Kommentar:
Gillar Fimpen men har har tyvärr varit riktigt långsam iår, det håller inte i ES, Adde Engqvist räknar jag med drar till NHL. Och jag vet att Nisse och Hannula är dyra nyförvärv men å andra sidan drar jag ju ner på kostnaderna genom att ta upp en junior och ge övriga junisar riktiga kontrakt. De har visat att de håller och att DIF har bra juniorer. Ge ytterligare någon chansen nästa säsong.

Jag tror att med Hardy kvar vid rodret och dessa förändringar till nästa säsong så skulle vi ha ett bra och slagkraftigt lag. Vi ska inte ändra för mkt eftersom det funkat bra redan denna säsong men Staffan och Nisse är två drömvärvningar som känner till DIF och flera spelare där samt har DIF-hjärta och Nisse funkade ju dessutom mkt bra ihop med Mackan under lock outen. Hannula visade vad han kunde under sina 7 matcher hos oss.

Ser gärna andras förslag till lagbyggen nästa säsong här.
Låst