Vilken matchtröja skall DIF använda?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Skölden sitter ju mitt i magen, haha!! Nej nu får de väl skärpa sig, maila och klaga så kanske vi kan påverka!!
- Ja-ke den andre
Ja Flyers tröjor är nog dom snyggaste jag sett.Jim Morrison skrev:Flyers tröjor är ju riktigt snygga, enligt min åsikt i alla fall. Det gäller bara att göra rätt så kan det bli riktigt snyggt.Dingman skrev:NEJ NEJ NEJ!!!
Grunden i färgschemat köper jag!
DIF-skölden sitter för långt ner på bröstet.
Revären på ärmarna måste ju gå hela vägen runt, det där ser inte klokt ut nu!!
Siffrorna ser helt okej ut!
Namnskylten på ryggen är ju katastrof!!! Philadelphia Flyers har den fulaste lösningen i hela NHL och nu har alltså vi kopierat detta!?
Prickarna sticker upp, och man löser det med att låta bakgrunden växa upp just där. Kom igen!!
Den vita tröjan ska ha blå bokstäver med gulröd kant direkt på det vita tyget.
Den blå tröjan ska ha röda bokstäver med gul kant direkt på det blå tyget.
Gör om gör rätt!!!
- Jim Morrison
Eller bara ta bort ramen och ha det som en "vit ram" runt siffrorna så passar det mycket bättre in med namnet på plåten. Förstår inte varför det ska in gul och röd ram runt siffrorna där.crike skrev:Slog mig nu, hur fan ser siffrorna på ryggen ut på det vita stället?
Gult runt siffrorna? Kan tänka mig att blå ram med vita siffror hade varit mycket snyggare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Första anblicken sa "FAN VAD SNYGGT"... sen blev det lite mera vadfan är det här?
- Ja-ke den andre
Vem/vilka är det som designar tröjorna?
- -daniel-
Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, vill gärna se på isen i rätt belysning osv innan jag kan ge ett utlåtande. Spontant så är jag positiv, dock.
Jag måste säga att tröjorna är ok men det behövs justeras lite grann. linjerna på framsidan förstör riktigt mycket. Det ser konstigt ut. Skölden sitter för långt ner och dessutom så håller jag med om att namnet borde ha suttit ovanför siffrorna. texten skulle också ha varit mindre.
- SirDIFalot
Man ska väl alltid vänta med att ge sin verdict också innan man ser hur tröjan ser ut när den är våldtagen av all reklam.
Förresten, med tanke på vart ET-märket sitter. Kommet C:et och A:et sitta i armhålan eller mitt på tröjan?
Förresten, med tanke på vart ET-märket sitter. Kommet C:et och A:et sitta i armhålan eller mitt på tröjan?
Expert.
Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Instämmer till fullo.-daniel- skrev:Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker, vill gärna se på isen i rätt belysning osv innan jag kan ge ett utlåtande. Spontant så är jag positiv, dock.
i
Gissningsvis sätter man det väl bara på andra sidan. Det finns väl inga regler för var C:et ska sitta?SirDIFalot skrev:Man ska väl alltid vänta med att ge sin verdict också innan man ser hur tröjan ser ut när den är våldtagen av all reklam.
Det kan sitta på vilken sida som helst. Hoppas fan inte det sitter i armhålan denna gången..Edin skrev:Gissningsvis sätter man det väl bara på andra sidan. Det finns väl inga regler för var C:et ska sitta?SirDIFalot skrev:Man ska väl alltid vänta med att ge sin verdict också innan man ser hur tröjan ser ut när den är våldtagen av all reklam.
Här har ni originalet till våra tröjor:
http://4.bp.blogspot.com/-x7ffE40Ib8E/T ... DM-3rd.png
Eller här:

Att det skulle bli en NHL-tröja i DIF-färger visste man ju. Men att det skulle bli Edmontons tredjetröja var inte så kul.
http://4.bp.blogspot.com/-x7ffE40Ib8E/T ... DM-3rd.png
Eller här:

Att det skulle bli en NHL-tröja i DIF-färger visste man ju. Men att det skulle bli Edmontons tredjetröja var inte så kul.
-
- SirDIFalot
I 99 fall av 100 brukar det vara till vänster. Men bland annat Detroit har till höger.Sjöwall skrev:Det kan sitta på vilken sida som helst. Hoppas fan inte det sitter i armhålan denna gången..Edin skrev:Gissningsvis sätter man det väl bara på andra sidan. Det finns väl inga regler för var C:et ska sitta?SirDIFalot skrev:Man ska väl alltid vänta med att ge sin verdict också innan man ser hur tröjan ser ut när den är våldtagen av all reklam.
Helt enkelt för att det passar deras tröjor bättre.

Expert.
- SirDIFalot
"Brember" det får max vara sju bokstäver.HomeOfSvenTumba skrev:Står det "Bremberg" eller "Brember"?
...

Expert.