Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Förbättra sidan

Inlägg av 18DIF91 »

Går väl även att koppla det till ett google konto eller så?

Iofs är det väl rätt anonymt där, men det blir ju en del jobb att koppla kontot mot ett google konto, och bannar man googlekontot så måste de skapa ett nytt googlekonto innan de reggar här..

Detta med tanke på att de flesta troll är tämligen lata av sig, desto mer jobb det är för dem att regga sig, desto mindre chans att de orkar.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

Man kan ju även göra så att man inte får kontot aktiverat direkt. Säg att man sätter en spärr på 3-4 dagar innan det kan användas.
Även att man lägger dit ett alternativ att med att skicka ett sms och få en kod tillbaka. Som gör att man kan använda det det direkt för ca 40-50kr och avgiften går direkt till DIF.
Tror att ingen som vill trolla varken orkar vänta och absolut inte betalar för att göra det.
Dom som är seriösa orkar vänta dessa dagar och vissa tror jag ser det som ett bra sätt att sponsra Djurgården.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Användarvisningsbild
android

Förbättra sidan

Inlägg av android »

Hade aldrig betalat för att få diskutera DIF här. Hade inte heller varit sugen på att slänga ut mitt mobilnummer och personnummer.

Att koppla mitt facebook-konto eller Google-konto. Nej tack.

Ev medlemsnumret i DIF för en stängd del av forumet.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Hade aldrig betalat för att få diskutera DIF här. Hade inte heller varit sugen på att slänga ut mitt mobilnummer och personnummer.

Brainstorming är bra och en förändring är nödvändig. Inte en stor förändring men just hur vi registrerar oss kan vara en del som behöver ses över.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
android skrev:Hade aldrig betalat för att få diskutera DIF här. Hade inte heller varit sugen på att slänga ut mitt mobilnummer och personnummer.

Brainstorming är bra och en förändring är nödvändig. Inte en stor förändring men just hur vi registrerar oss kan vara en del som behöver ses över.
Har vi ens möjlighet att göra dessa tekniska förändringar i så fall? Känns rätt onödigt att diskutera eftersom det förmodligen inte ens går att utföra, även om vi skulle vilja.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Förbättra sidan

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:Ni diskuterade i annan tråd om fb inloggning eller liknande. Snabbaste och enklaste lösningen är att ändra så att admin/mod måste godkänna konto innan man kan börja skriva. Går även att ordna så att ens tex 5 första poster måste godkännas av admin/mod innan man helt släpps lös. Lösningar finns det massor av, men det är upp till webmastern.
Det skulle innebära alldeles för mycket jobb.
Det tror jag knappast. Ge mig en siffra på nyregistreringar dagligen så kan vi snacka. Aningens mer jobb i början ger bra mycket mindre jobb mot slutet i form av modereringar. Och här pratar vi redan inbyggda funktioner på detta forum, så inget merjobb för webmastern.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:Ni diskuterade i annan tråd om fb inloggning eller liknande. Snabbaste och enklaste lösningen är att ändra så att admin/mod måste godkänna konto innan man kan börja skriva. Går även att ordna så att ens tex 5 första poster måste godkännas av admin/mod innan man helt släpps lös. Lösningar finns det massor av, men det är upp till webmastern.
Det tror jag knappast. Ge mig en siffra på nyregistreringar dagligen så kan vi snacka. Aningens mer jobb i början ger bra mycket mindre jobb mot slutet i form av modereringar. Och här pratar vi redan inbyggda funktioner på detta forum, så inget merjobb för webmastern.
Första förslaget ger såklart inte särskilt mycket jobb. Men vad vore syftet med detta? Att godkänna skribenterna? Innan vi har sett dom skriva har vi väl ingen aning om ifall de kan godkännas eller inte?
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:
Första förslaget ger såklart inte särskilt mycket jobb. Men vad vore syftet med detta? Att godkänna skribenterna? Innan vi har sett dom skriva har vi väl ingen aning om ifall de kan godkännas eller inte?
Inte godkänna skribenter, utan mer kunna hålla ordning på de som är här. Om Webmaster IP-bannar någon är detta verkningslöst mot dynamiska IPnummer t ex. Troll kommer dra sig för att registrera sig om det är för mycket jobb. Det är nog därför såna här saker finns. Om vi ska ha dem eller inte får vi diskutera. Vissa skribenter avskyr troll och vill ha bort dem. Andra bryr sig inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:
Inte godkänna skribenter, utan mer kunna hålla ordning på de som är här. Om Webmaster IP-bannar någon är detta verkningslöst mot dynamiska IPnummer t ex. Troll kommer dra sig för att registrera sig om det är för mycket jobb. Det är nog därför såna här saker finns. Om vi ska ha dem eller inte får vi diskutera. Vissa skribenter avskyr troll och vill ha bort dem. Andra bryr sig inte.
Vägen att gå kan vara att man måste bli rekommenderad av annan skribent, eller två andra skribenter för att bli registrerad på forumet.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Förbättra sidan

Inlägg av seppuko »

Well beror på. Antalet registreringar som "Hardys anteckningsblock" kommer ju minska. Men går även att lägga till ett fält lm varför man skall aktiveras. Finns massor med enkla sätt att förbättra inträdet till ett forum. Ett annat väldigt enkelt sätt (kräver initialt mer jobb) är att skapa en medlemsgrupp som är stängd. Sedan skapar du en forumdel som är stängd för de som inte är med i denna grupp. I den öppna forumdelen kan du ha allmänna trådar som informationstrådar och frågetrådar medans i den stängda delen har du allt annat som vi har idag. I början kommer det krävas lite arbete att föra in alla i den stängda gruppen, men förlsagsvis skickar man in alla registrerade användare (förutom bannade) såklart och skickar ur folk ur gruppen när de missköter sig iställlet. Detta kombinerat med ett varningssystem är nog att föredra eftersom alla här inne verkar ha potential att häva ut sig felaktiga saker.

Alla dessa förslag är inbyggda funktioner på detta forum och om de aktiveras bara blir en övergångsfas med mer jobb. Mindre jobb när allt är klart för man vill ju inte mista sin plats i gruppen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Förbättra sidan

Inlägg av seppuko »

Frasse skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
seppuko skrev:
SirDIFalot skrev: Det skulle innebära alldeles för mycket jobb.
Vägen att gå kan vara att man måste bli rekommenderad av annan skribent, eller två andra skribenter för att bli registrerad på forumet.
Hur blir du det om du inte känner någon här?
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

seppuko skrev: Hur blir du det om du inte känner någon här?
Man kan ju tillsätta en godkännande grupp men vissa användare. Som då endast kan se den nya användarens inlägg och kan gå in och trycka på ja eller nej. Typ liknande omdöme som på Tradera.
Att man måste ha fått två tre positiv för att synas för andra.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår inte riktigt vad problemet är, gillar man inte vissa personers poster så läser man dem inte helt enkelt. Vart är det svåra? Känns som de riktiga idioterna är alla dem som hela tiden svarar och försöker moppsa upp sig mot de som uppenbarligen är unika troll... vad är poängen? :|
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

-daniel- skrev:Jag förstår inte riktigt vad problemet är, gillar man inte vissa personers poster så läser man dem inte helt enkelt. Vart är det svåra? Känns som de riktiga idioterna är alla dem som hela tiden svarar och försöker moppsa upp sig mot de som uppenbarligen är unika troll... vad är poängen? :|
Tack så mycket. Som om du stal mina tankar.

Vi alla har tillräckligt erfarenhet av internet för att se vilka som trollar. Skit i dem bara.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Eller så tillsätter man bara fler mods som kan hålla ordning. 3-4 st på ett sådant här stort forum tycker jag är ganska lite.
Skriv svar