Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Vad säger ni om den här killen i kassen nästa säsong?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11961
Ring även Ossi Väänänen han har utgående kontrakt och har väll inte imponerat något i NHL häller
Ring även Ossi Väänänen han har utgående kontrakt och har väll inte imponerat något i NHL häller
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Nä, ingen pensionär i Djurgårds kassen. Vi såg ju alla hur det gick för Ed Belfour i Leksand. Han var bra ett par matcher, men det kostade Leksand en stor slant. Och sen så höll han ju inte samma klass så länge, så till slut fick han sitta på bänken. Satsa istället på något ungt och lovande, kort sagt långsiktigt. En hyfsat billig målvakt, som gör en stabil första säsong (elitserie klass krävs, annars kan det kvitta), och allt efter åren utvecklas, och kan bli en av de bättre målvakterna i Elitserien.Bjurre skrev:Vad säger ni om den här killen i kassen nästa säsong?
Ossi Väänänen, nej tack! Han gjorde mycket för oss, men inte tillräckligt för den lönen han fick. Ta hem någon gammal Djurgårds back ifrån NHL, med både rutin och hjärta för klubben.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det har gått bra för Ossi i NHL, kommer absolut bli fler säsonger där för han.
Om det skulle finnas möjlighet att hämta tillbaka honom så skulle det vara tjänstefel av styrelsen att inte agera.
Om det skulle finnas möjlighet att hämta tillbaka honom så skulle det vara tjänstefel av styrelsen att inte agera.
Har väl lirat första backpar med Timonen en hel del, 1+9 på 44 matcher +5 så känns väl som han kommer få nytt kontrakt.
Jag tycker vi borde vara intresserade av johan fransson. Han är i mina ögon en välldigt spelskicklig back med många bra offensiva kvalitéer dock brister det lite i defensiven.
Annars är ju Önske värvningarna Thoresen och Mackan Nilsson.
Prio nr 1 MÅSTE ju vara att behålla Linkan!
Annars är ju Önske värvningarna Thoresen och Mackan Nilsson.
Prio nr 1 MÅSTE ju vara att behålla Linkan!
DIF <3
Sanny Lindström skulle vara grymt.
Utgår man från dagens DIF så skulle i alla fall jag vilja se:
* En klass målvakt. Alltså en rejäl första keeper.
* En defensiv klippa. Skitsamma om han inte kan skjuta, bara han är stensäker i defensiven.
* En sniper av rang. Gärna någon som är god för 25-30 mål.
Annars tycker jag Monten och Johansson har fått bra fart på laget. M.Holmqvist kritiserade jag i början av säsongen, men han har varit en gigant senaste matcherna innan han blev skadad. Brorsan hans måste skärpa sig i defensiven.
Krüger och Josefsson imponerar på mig. Även Tim Eriksson har växt i deras kedja. Danielsson har också kommit igång. Figren är jag osäker på, tror inte han får NHL-kontrakt. Ölvestad måste ner i lön, alternativt presationskontrakt till honom. Han släpper C också. Ronnie och Schneider får gå.
Utgår man från dagens DIF så skulle i alla fall jag vilja se:
* En klass målvakt. Alltså en rejäl första keeper.
* En defensiv klippa. Skitsamma om han inte kan skjuta, bara han är stensäker i defensiven.
* En sniper av rang. Gärna någon som är god för 25-30 mål.
Annars tycker jag Monten och Johansson har fått bra fart på laget. M.Holmqvist kritiserade jag i början av säsongen, men han har varit en gigant senaste matcherna innan han blev skadad. Brorsan hans måste skärpa sig i defensiven.
Krüger och Josefsson imponerar på mig. Även Tim Eriksson har växt i deras kedja. Danielsson har också kommit igång. Figren är jag osäker på, tror inte han får NHL-kontrakt. Ölvestad måste ner i lön, alternativt presationskontrakt till honom. Han släpper C också. Ronnie och Schneider får gå.
Född till sportchef.
-
Klass Målvakt:
Tellqvist hur går det för honnom?? enligt eliteprospects har han bara kontrakt denna sässong??
kanske man skulle ta och snacka med honnom??
Av det jag kommer ihåg så snackade han om att det var tråkigt att det var så lite hjärta bland spelare?? eller har jag fått detta om bakfoten??
Sedan så undrar jag om 2 spelare.
1. Santala hur ser det ut med honnom och kontrakt?
2. Christian "Bulan" Berglund, kommer han från uppsala. Skulle han kunna vara någt för Dif i frammtiden?
Tellqvist hur går det för honnom?? enligt eliteprospects har han bara kontrakt denna sässong??
kanske man skulle ta och snacka med honnom??
Av det jag kommer ihåg så snackade han om att det var tråkigt att det var så lite hjärta bland spelare?? eller har jag fått detta om bakfoten??
Sedan så undrar jag om 2 spelare.
1. Santala hur ser det ut med honnom och kontrakt?
2. Christian "Bulan" Berglund, kommer han från uppsala. Skulle han kunna vara någt för Dif i frammtiden?
Skrivet av mig själv i en annan tråd skrev:Mikael Tellqvist - Får säkerligen nytt kontrakt av någon klubb i NHL.
Erik Ersberg - Får nytt kontrakt av någon klubb i NHL.
Christopher Heino-Lindberg - Beror väl på hur det går för gnihet, känns väl hyfsat eftertraktad.
Anders Lindbäck - Intressant målvakt, men för ung för förstemålvakt känns det som. Timrå är intresserade.
Daniel Henriksson - Ojämn. Är riktigt bra när han är bra, men har kommit i alltför djupa svackor den här säsongen. Linköpings offensiv har räddat dem i flera matcher.
Björn Bjurling - Skulle fungera som förstemålvakt, men frågan är vad han tycker om DIF efter 1-8-matcherna. Har gått ut och klagat på att han inte fick något stöd. Att det kommit nya tränare osv. kanske spelar roll?
Johan Backlund - Stabil Elitserie- och landslagsmålvakt, som inte ... blivit något mer än just det. Har stått i Saik, Leksand och Timrå - ingen storstadsmänniska? Att Timrå rycker i Lindbäck kanske betyder att Backlund är påväg bort?
Juha Pitkämäki - Haft en jobbig säsong i HIFK innan han värvades tillbaka i Mora. Jag tror folk kommer ihåg vilken vägg han var i ett mediokert Mora. Intressant målvakt som spelat riktigt bra i Elitserien.
Johan Thalberg - Riktigt intressant målvakt, född i Stockholm. Blommat ut rejält i Västerås, och trots att han är född -87 hade han kanske varit en stabil förstemålvakt i Elitserien? Hade varit en rejäl chansning dock och VIK kommer göra allt för att få honom att skriva på nytt.
Kollade upp några målvakter under några minuter, mest för skoj skull. Finns en del intressanta med utgående kontrakt. Det är som sagt mina egna tankar, och är inte något rykte att någon är på G till DIF.
Vet inte om detta stämmer, eller det är bara tidningar som vill skapa en rubrik, bara för DIF inte hört av sig till Linkan ang kontraktförslaget.
Annars ser det mörkt ut. Vem i DIF eller hans ersättare skulle kunna göra över 50 poäng?
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... nkans-krav
Annars ser det mörkt ut. Vem i DIF eller hans ersättare skulle kunna göra över 50 poäng?
There is no I in TEAM!!!!
Någon som vet vad Linkan har i lön idag?Bigge skrev:Vet inte om detta stämmer, eller det är bara tidningar som vill skapa en rubrik, bara för DIF inte hört av sig till Linkan ang kontraktförslaget.
-
Enligt en artikel i SportExpressen för en tid sedan låg han på runt 200.000:-/månaden.FredrikA skrev:Någon som vet vad Linkan har i lön idag?
- Remy Lebeau
Det finns inga citat någonstans där någon i Djurgården säger att dom inte har råd. Engström säger ju att dom ska lägga fram ett mer konkret bud, och att dom vet att det kommer kosta. Spelare som Schneider, Ölvestad, Anger och Falk tjänar rätt bra och kan samtliga lämna. Deras ersättare lär inte kosta lika mycket, och då frigörs pengar. För Schneiders lön lär man kunna få två skapliga spelare med tanke på att han drar in runt 200 000 i månaden.Bigge skrev:Vet inte om detta stämmer, eller det är bara tidningar som vill skapa en rubrik, bara för DIF inte hört av sig till Linkan ang kontraktförslaget.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Älskar Linkan men 325 tkr är mycket. Han är förstås värd att casha in. Men det är väldigt mycket pengar för oss i det här läget. Särskilt som han inte direkt blir yngre. Hoppas att detta kan förhandlas ned en bra bit under 300 tkr.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förläng Josefsons kontrakt till ett miljonkontrakt på 8 år redan nu till förmån för underpresterarnas lön. Han kanske inte riktigt ger valuta för pengarna nästa år, men jag lovar er att om två år när hans egentliga kontrakt går ut är han en världsspelare, och då är han fanimig värd de där pengarna. En investering värd att begrunda.
Samma gäller Landeskog.
Samma gäller Landeskog.
Säg den glädje som varar
Allvarligt, tror du att Josefsson skulle plita på ett sådant kontrakt? Han ser ut att gå tidigt i draften vilket betyder $$$$= finns inte i Elitserien. Vi kan inte kontraktera unga spelare längre än max 3år. Att sumpa Linkan skulle vara ett stort misstag, vissa talar om Marcus Nilson och visst han är bra men inte ens i närheten av Linkans poängskörd....