Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
difpeter
Medlem: Ja, vanlig medlem

globen/hovet

Inlägg av difpeter »

Självklart ska Djurgården spela på Hovet och vi är en så stor klubb att jag fattar inte, jag håller på DIF i fotboll och i hockey och jag går på båda sporterna för att se DIF, men vart är alla andra då om dom som går på fotboll inser att hockey finns och att alla som håller på DIF i fotboll går på hockeyn där det händer mer det smäller mer blir mer mål, det är alltså roligare än fotboll. Skulle alla Djurgårdare som går på fotboll komma på hockeyn skulle vi fylla Hovet och Globen varje match, kan frölunda ha 12000 i snitt ska väl vi kunna fylla Hovet varje match tom globen då vi e större än frölunda, så alla fotbolls Djurgårdare visa att ni håller på DIF i hockey också och lämna fotbollströjan hemma då och på med hockeytröjan, fotboll är fotboll hockey är hockey men vi ska stötta DIF i både och.

DIF och Djurgården skall skrivas med versaler respektive stor bokstav på Djurgården. Nästa gång vill vi även att du kontrollerar om det inte redan finns en eller fler trådar i ämnet INNAN du startar en ny tråd//Mod
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Re: globen/hovet

Inlägg av Snazzi »

difpeter skrev:självklart ska djurgården spela på hovet och vi är en så stor klubb att jag fattar inte, jag håller på dif i fotboll och i hockey och jag går på båda sporterna för att se dif, men vart är alla andra då om dom som går på fotboll inser att hockey finns och att alla som håller på dif i fotboll går på hockeyn där det händer mer det smäller mer blir mer mål, det är alltså roligare än fotboll. Skulle alla djurgårdare som går på fotboll komma på hockeyn skulle vi fylla hovet och globen varje match, kan frölunda ha 12000 i snitt ska väl vi kunna fylla hovet varje match tom globen då vi e större än frölunda, så alla fotbollsdjurgårdare visa att ni håller på dif i hockey också och lämna fotbollströjan hemma då och på med hockeytröjan, fotboll är fotboll hockey är hockey men vi ska stötta dif i både och.
Skriver du på ett DIF"HOCKEY".se forum.
Okej, visst så kan man självklart tycka. Jag går på båda sporterna precis som du. Men jag känner ett flertal som går på antingen bara fotboll eller bara hockey, för att de är mer intresserade av den ena sporten, och enstaka fall att de inte har råd med båda.

Du får ju inte glömma att fotbollen är den största sporten i landet, har alltid varit den publik käraste sporten och kommer troligtvis att vara det för alltid.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
true-blue

Re: Köpa Hovet

Inlägg av true-blue »

melker skrev:http://www.dn.se/sport/ishockey/djurgar ... -1.1007150

Mats Larsson, om att de vill ta över Hovet och renovera.

Jag mailade ML om Loudden men fick svaret att DIF inte kan vänta 10 år på en egen arena. Och läste man mellan raderna så kändes det som det fanns en dold agenda och det gjorde det uppenbarligen.

Orkade inte debattera vidare med honom, och ett av DIF helägt och renoverat Hovet är väl en ok lösning.

Men vad menar han med externa finansiärer till renoveringen i artikeln?
Det är väl förmodligen Anschutz, och i så fall äger vi ju inte arenan i alla fall...

Nej, då tror jag mer på att vänta in byggstart på Loudden på ett Hovet där vi tills dess har 100% av intäkterna. DET skulle vara ett bra avtal och en bra lösning tycker jag...

Men viljan att ens undersöka den saken verkar inte finnas hos ML i alla fall.
BIBO

Re: globen/hovet

Inlägg av BIBO »

difpeter skrev:Självklart ska Djurgården spela på Hovet och vi är en så stor klubb att jag fattar inte, jag håller på DIF i fotboll och i hockey och jag går på båda sporterna för att se DIF, men vart är alla andra då om dom som går på fotboll inser att hockey finns och att alla som håller på DIF i fotboll går på hockeyn där det händer mer det smäller mer blir mer mål, det är alltså roligare än fotboll. Skulle alla Djurgårdare som går på fotboll komma på hockeyn skulle vi fylla Hovet och Globen varje match, kan frölunda ha 12000 i snitt ska väl vi kunna fylla Hovet varje match tom globen då vi e större än frölunda, så alla fotbolls Djurgårdare visa att ni håller på DIF i hockey också och lämna fotbollströjan hemma då och på med hockeytröjan, fotboll är fotboll hockey är hockey men vi ska stötta DIF i både och.

DIF och Djurgården skall skrivas med versaler respektive stor bokstav på Djurgården. Nästa gång vill vi även att du kontrollerar om det inte redan finns en eller fler trådar i ämnet INNAN du startar en ny tråd//Mod

Vi har 7000 i publiksnitt på hockeyn, på fotbollen har vi flera matcher med 6000personer, snittet där dras upp pga derbyna.. Visst har vi ändå högre snitt men skulle vi ha fler platser i hovet de gånger det är helt utsålt så... :P
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tänkte slänga ut en fråga och tyckte inte jag borde skapa en ny tråd för den. Mod kan ju bryta ut detta till en ny tråd om så skulle vara fallet.

Bör vi spela slutspelet på hovet?

Vi har ju visat i år att vi relativt lätt kan fylla hovet. Drygt 8000. Ytterliggare 5 000 borde inte vara något problem vid ett eventuellt slutspel. Jag är egentligen mot Globen. Men Arenan funkar när det är fullsatt. Vid sidan om stämningen så inbringar det ju sköna pengar som kan användas till nästa säsong. Man kan även köra med utökad klacksektion alla matcher utan att tappa några direkta inkomster.

På minussidan är väl såklart att vi har byggt upp en grym känsla i hovet nu. Vi är svårslagna där. Alla känner sig hemma där. Det blir tätt.

Jag måste säga att jag är kluven i frågan. Har alltid förespråkat hovet, men ett fullsatt globen är bra skit det också. Jag har trevliga minnen från den tiden.

Säg att vi lyckas komma trea och får 4 hemmamatcher i kvarten

4x8094= 32376
4x13850=55400

Snittpris på en biljett är ungefär 200

32376x200= 6 473 600
55400x200 = 11 080 000

Skulle vi sedan gå till Semifinal så skulle det genera ännu mera.

Som sagt, jag gillar hovet mer än globen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har funderat på samma sak, men vi kan slå fast att vi med allra största sannolikhet INTE skulle sälja slut Globen 4 gånger redan under kvarten. Det håller jag som högst osannolikt. Däremot är det nog en möjlighet om vi skulle gå till semi.

Någon kan säkert ta ut statistik från senaste guldåren (orkar inte kolla upp matcherna) men vad jag vill minnas så var Globen alltid halvfull under första slutspelsmatcherna för att fyllas på eftersom. Kan man inte göra något sådant att man förlägger kvartsfinalerna på Hovet och OM vi lyckas med bedriften att gå till semi köra dem i Globen?

Mycket intressant fråga hursomhelst, tror många kommer vara enormt skeptiska till Globen men man måste ju inse den enorma ekonomiska vinningen som ett lyckat slutspel i en full Glob innebär...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kanske är sant att vi inte skulle sälja ut Globen i kvarten. Samtidigt tycker jag att intresset är högre nu än under senaste guldåren. Det som höjde snittet då var ju matcherna mot gnaget och leksand. Samtidigt så törstar ju folk efter slutspel med ett slagkraftigt lag.

Senaste guldåren så sålde vi inte ut globen i första kvarten, trots att det var Aik som stod på andra sidan(ca 11 000). Inte heller andra "hemmamtchen" då var det över 13 000. Tredje hemmamatchen var det knappt 13 000 (12800).

I semifinalen var det drygt 10 000 i första hemmamatchen mot luleå (underbar match Jimmie gjorde Hattrick). Andra hemma var det fullsatt och sista hemma va det över 10 000.

Var inte fullsatt första hemma i finalen heller men dom två sista var det.

Det blir att göra för ansvariga i DIF, mycket räknande krävs. Ska man lyckas fylla globen måste en stor del av platserna var billiga. På hovet är nästan alla platser bra. Nästan så man kanske kan sälja platserna bakom hyllan för 50 spänn styck också. :D
Född till sportchef.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Helst skulle jag se att alla matcher i slutspelet spelas på Hovet, kvart såsom final. Det kommer bli ett fruktansvärt tryck på Hovet redan i kvarten och ju längre vi når desto mer kokar Hovet. Skulle vara en häftig upplevelse att uppleva stämningen av en final på Hovet.

Men jag inser precis som många andra att semi samt final bör spelas på Globen av ekonomiska skäl. Vi är en klubb som skriker efter pengar. Kvartarna ska dock spelas på Hovet då Globen inte kommer bli fullsatt. Det tror jag DIF-ledningen förstår också.

Har vi råd så är det Hovet som gäller. Då har vi större chans i slutspelet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mmjo men vi får se vart det landar. Inte helt lätta beslut...Hoppas DIF Hockey har en öppen dialog med supportrar / JK om hur eventuella planer för ett slutspel skall se ut.

Skall väl börja med att säkra slutspelsplatsen fullständigt först kanske (skall som sagt till den största genomklappningen i svensk hockeys historia om inte det skall uppfyllas dock) och som det är nu känns det oerhört viktigt att behålla vår 3:e plats.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Tänkte slänga ut en fråga och tyckte inte jag borde skapa en ny tråd för den. Mod kan ju bryta ut detta till en ny tråd om så skulle vara fallet.

Bör vi spela slutspelet på hovet?

Vi har ju visat i år att vi relativt lätt kan fylla hovet. Drygt 8000. Ytterliggare 5 000 borde inte vara något problem vid ett eventuellt slutspel. Jag är egentligen mot Globen. Men Arenan funkar när det är fullsatt. Vid sidan om stämningen så inbringar det ju sköna pengar som kan användas till nästa säsong. Man kan även köra med utökad klacksektion alla matcher utan att tappa några direkta inkomster.

På minussidan är väl såklart att vi har byggt upp en grym känsla i hovet nu. Vi är svårslagna där. Alla känner sig hemma där. Det blir tätt.

Jag måste säga att jag är kluven i frågan. Har alltid förespråkat hovet, men ett fullsatt globen är bra skit det också. Jag har trevliga minnen från den tiden.

Säg att vi lyckas komma trea och får 4 hemmamatcher i kvarten

4x8094= 32376
4x13850=55400

Snittpris på en biljett är ungefär 200

32376x200= 6 473 600
55400x200 = 11 080 000

Skulle vi sedan gå till Semifinal så skulle det genera ännu mera.

Som sagt, jag gillar hovet mer än globen.
Men nu förutsätter du att globen skulle vara fullsatt i 4 kvartsfinaler, vilket jag ser som helt orealistiskt. Kolla på tidigare år. 7000 i första kvarten globen brukade vara en godkänd siffra...

Sen har vi ett antal säsongskort där slutspel ingår också, så uträkningen stämmer inte.

Personligen ser jag helst att vi kör på Hovet i hela kvartsfinalsserien. Om vi går till semi flyttar vi till Globen när det börjar närma sig avgörande matcher.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det är som du säger, vilket framgår i senare inlägg också. Har gett mina synpunkter om det där också, kan dra det igen. Hockeyn är hetare än på länge, länge, länge. Anledningen till att vi hade liknande snitt då var AIK och Leksand. Nu finns det inget sådant lag, ändå snittar vi 7 000. Går inte riktigt att jämföra senaste guldsäsongerna med årets säsong.

Men som sagt, kvartarna bör gå på hovet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hoppas verkligen att hovet rustas upp. Ett steg i rätt riktning. En helt ny och egen arena kan man nog glömma de närmsta åren.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2823273.ab
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Skönt att läsa något positivt nu på morgonen. Men hur mycket hinner man göra till VM egentligen?

Och hur blir det under renoveringen? Det lär väl inte att gå att spela där under tiden? Blir det två säsonger i Globen?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fantastiskt jävla underbara nyheter. Dock finns det inte en chans att något kommer hinna bli klart till 2013, konstigt att det inte togs upp mer ingående när de började nämna "inför VM-planerna" för ca 2 år sen.

Skall bli spännande att se om det verkligen blir nåt av de här planerna, finns viss risk att alla andra (onödiga) arenabyggen som genomförts för stunden kan sätta käppar i hjulet för upprustningen av Hovet. Politikerna kanske tycker att det slängts ut för mycket stålar på idrottsarenor.... Men vi får se.

Bästa vore i mitt tycke att sänka planen X meter och bygga läktarsektioner närmare isen. Men det skulle kanske bli ett alltför omfattande ombyggnadsjobb?
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:Fantastiskt jävla underbara nyheter. Dock finns det inte en chans att något kommer hinna bli klart till 2013, konstigt att det inte togs upp mer ingående när de började nämna "inför VM-planerna" för ca 2 år sen.

Skall bli spännande att se om det verkligen blir nåt av de här planerna, finns viss risk att alla andra (onödiga) arenabyggen som genomförts för stunden kan sätta käppar i hjulet för upprustningen av Hovet. Politikerna kanske tycker att det slängts ut för mycket stålar på idrottsarenor.... Men vi får se.

Bästa vore i mitt tycke att sänka planen X meter och bygga läktarsektioner närmare isen. Men det skulle kanske bli ett alltför omfattande ombyggnadsjobb?
Har läst en kurs om arenaplanering när jag läste lite Sports Management på ett Universitet i Sydney.

Nu är jag inte i närheten av någon expert, och självklart påverkar saker som den K-märkta fasaden m.m., men just att flytta/möblera om stolar och läktarsektioner var en av de lägsta kostnaderna man kalkylerade med vid renovering (eller ombyggnation) av arenor.

Fokus i den kursen var iofs mer inriktad mot OS och upprustning av friidrott/simningsarenor etc. men principen borde vara liknande, alltså att fixa till sittplatserna så att de hamnar närmare isen (som t.ex. kinnarps arena "kyrkan" har) bör inte innebära en extrem kostnad.

Att sänka isen däremot är nog en annan femma..
Skriv svar