jensa85 skrev:
Och hokuspokus så snodde vi till oss Jonas Almtorp och centeruppsättningen var fylld. Heja!
Ska vi ta allt Janne sa till Marie helt ordagrant så ska vi alltså ha in 1 målvakt 1 back och max 2 forwards.
Målvakt: Förmodligen den man minst vill ha....
Back: Kronwall/Tjärnqvist eller någon mycket sämre.
Forward 1: Tjärna/Widing/"Suspekt misstänkt floppvärvning"
Forward 2: Widing/Tjärna/"Suspekt misstänkt floppvärvning"
Sammanfattning. Ett på pappret sämre lag än årets upplaga. Fight kring platserna 6-12. Om inte ungefär samtliga spelare spelar på sin isf höjda högstanivå genom hela säsongen, och när det miraklet inträffat väljs nog Dogge Doggelito till USA:s president och Patrik Hofbauer tar NY Islanders till Stanleycup-victoria efter 38 nollor under grundserien.....
8-12 skulle jag nog säga, kan bli spännande det här.
Det mesta Janne sa i den där intervjun lät oroväckande naivt, eller så var det bara rökridåer som las ut
(önsketänkande från mig)
Vet "vi" vad som krävs egentligen eller är det kanske just platserna 8-12 som siktet är inställt på 2011/2012?
Krüger ut Almtorp in känns ju mer jag tänker på det som ett stort skämt.
Som att plocka en slumpvis utvald forward från .......tjaaa...Mora som ersättare för Hannula.
Annars är det lite komisk att läsa alla som redan verkar glömt/förträngt arenafrågan.
Så länge DIF tvingas lägga så stor del av intäkterna på hyra av Hovet/Globen så kommer vi aldrig kunna tävla på samma villkor som Fbk, Hv, Lhc osv.
Tyvärr vinner man inga SM-guld på ren järnvilja, jävlar anamma & bästa klack.
Men desto viktigare då att verkligen plocka in rätt spelare utifrån
(Almtorp, not so much)