Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Mattias_87 »

Däremot spelar jag hellre mot aik än Växjö.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Hata aik

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:Mysiga typer som tagit över aik hockey.
Läste om det där. Känns skapligt ruttet. Olustigt. Märkligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

2014-04-07, vad hände?
Staten

Inlägg av Staten »

Haha att de alltid lyckas. Classy aik.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9931904.ab

Jag gillar verkligen den här nya snubben. Han förkroppsligar aik-stilen väldigt bra.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jag vet att människor kan ändra sig och att man omöjligt kan döma någon utan alla fakta. Men skulle vi ha en ex-HA medlem som chef och personal med så mycket smutsig byk som nu framkommer så skulle jag må fysiskt illa. Vad är det de håller på med? Har de inget vettigt folk?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Aik fortsätter vinna med nya tränaren. Fjärde raka trepoängaren och poäng i alla fem matcher.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:Aik fortsätter vinna med nya tränaren. Fjärde raka trepoängaren och poäng i alla fem matcher.
Lex Säcken?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Vänta bara....Snart inträder den så kallade a i k hybrisen...
Sen blir det kälke rätt ner i kolkällaren... :D
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Hur var det nu, skulle inte de sju miljonerna användas så att föreningen kunde anpassa kostymen efter HA-mått (då menar jag inte MC-klubben även om den ligger nära till hands)?

Vad jag kan se har merparten av kanslitet slutat varför pengarna troligen inte spenderats där, således går det in i spelartruppen vilket är helt sjukt orättvist gentemot övriga lag i serien.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

crike skrev:Hur var det nu, skulle inte de sju miljonerna användas så att föreningen kunde anpassa kostymen efter HA-mått (då menar jag inte MC-klubben även om den ligger nära till hands)?

Vad jag kan se har merparten av kanslitet slutat varför pengarna troligen inte spenderats där, således går det in i spelartruppen vilket är helt sjukt orättvist gentemot övriga lag i serien.
Jo, det var motiveringen. Vi som går upp sades ha organisationskostnader anpassade efter HA och de som åker ur ha kostnader anpassade efter SHL, varför man tyckte att vi inte behövde de 6 miljonerna lika mycket som laget som åkte ur. Resonemanget glappar ju en del, eftersom den påstådda kansli-"kostymen" till en tänkt kostnad av 6 miljoner mer i övriga SHL-kanslier genom sitt arbete kan förväntas återbörda värden motsvarande 6 miljoner eller mer per år. (Man anställer ju inte personer på kanslierna för att rulla tummarna.)

Däremot behöver ju de återbördade värdena inte vara i särskilt likvid form varför likviditetsproblem kan uppstå, samt att en del kansliarbete kan antas bli överflödigt men - på kort tid - svårbantat ner man degraderas. Vart AIKs pengar gått kan vi ju bara spekulera, spelartruppen vore ju en rimlig tanke om det inte vore för att de behövde varenda krona de kunde hitta för att hindra sommarens konkurshot. (10 miljoner av dåvarande VDs egna pengar, nyemission osv.) Men visst är det ironiskt att de gjort sig av med så gott som hela föregående ledning och kansli, för att officiellt frigöra pengar till spelartruppen, när de fick 6 miljoner för att klara sina organisatoriska kostnader.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Aik ska möta Karlskoga i Globen 27e december. Hade helt missat det. Fyller dom nedre etage?
Isabo

Inlägg av Isabo »

Salas skrev:Aik ska möta Karlskoga i Globen 27e december. Hade helt missat det. Fyller dom nedre etage?
Inklämd mellan våra Globen-matcher då alltså.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:
Salas skrev:Aik ska möta Karlskoga i Globen 27e december. Hade helt missat det. Fyller dom nedre etage?
Inklämd mellan våra Globen-matcher då alltså.
Vad är syftet med en sån match? Seriös fråga alltså. Är Hovet upptagen? Varför skulle de annars flytta till en dubbelt så stor arena för en match när de inte kan fylla sina nuvarande ens till hälften?
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

De ska fira "Gnagarnas julafton"... De tror att de kommer fylla Globen eftersom det är i mellandagarna.

(På egen risk http://www.aikhockey.se/artikel/60625/ )
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar