Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Frågetråden

Inlägg av ciirree »

sm910 skrev:Är en modern lyxjumbotron verkligen något folk vill ska investeras i, om vi nu får något fixat? Tid och utv.siffror är allt jag känner behov av. En liten reprisskärm kan väl sittplatsarna få på nåder, personligen hade jag gärna varit utan - kollar man riskerar ju ens frenetiska domarprotester att omedvetet klingas av om det syntes tydligt att han hade rätt. Bättre ovetandes men rasande.

Däremot kunde pengarna investeras i någon som inte är en totalt inkompetent klåpare bakom jumbotronspakarna. Det får vara nog nu med reklam för råttorna på våra matcher!
Jag menade inte specifikt en jumbotron utan tog det som exempel. Sen tycker jag dock att en fräsch jumbotron gör ganska mycket i en arena.

Jag är inte så jätteinsatt i varför Stockholms stad inte vill hjälpa till. Men tycker att det är horribelt.
Jag känner bara, Hovet är arenan som Gud glömde, typ.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: Frågetråden

Inlägg av lkpgsödra »

Jag kollar då aldrig på jumbotroner då jag är på matcher, det är väl samma skit som att sitta hemma? En repris eller så visst, men annars?
ciirree

Inlägg av ciirree »

lkpgsödra skrev:Jag kollar då aldrig på jumbotroner då jag är på matcher, det är väl samma skit som att sitta hemma? En repris eller så visst, men annars?
Återigen, så var det inte specifikt en jumbotron jag menade. Min fråga var om Hovet ens kommer rustas upp det minsta innan SHL comebacken. Jumbotronen var ett exempel, även om jag, kanske är den ändå?, som tycker att en ny och fräsch mediakub höjer upplevelsen i arenan.

Dessutom så kan man med en mediakub som innehåller fler små skärmar och roterande "övre/nedre våningar" visa upp sponsorer på både nyare och snyggare sätt. Vilket måste gynna sponsorerna i längden. För de vill väl att man visar upp deras varumärke så mycket som möjligt i princip?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

En ny jumbotron som liknar den på Globen skulle jag bli väldigt glad över. Att se repriser och intro på en storbildsskärm i HD är fint och höjer upplevelsen.

Sen skulle jag gärna se lite av det man fick se i ishockey-VM (om det är tillåtet) där man kan visa mål som händer samtidigt i andra arenor under powerbreaks.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:En ny jumbotron som liknar den på Globen skulle jag bli väldigt glad över. Att se repriser och intro på en storbildsskärm i HD är fint och höjer upplevelsen.

Sen skulle jag gärna se lite av det man fick se i ishockey-VM (om det är tillåtet) där man kan visa mål som händer samtidigt i andra arenor under powerbreaks.
Håller med där.
Borde ju vara tillåtet om Cmore har rättigheterna till SHL, tycker man.

Se bara på de stora i NHL. Det är mäktigt.

Dock förespråkar jag inget trams som Kiss cam som de hade i Kinnarps.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Det kommer ju garanterat bli en del förändringar rent inramningsmässigt eftersom SHL ställer de kraven, men har inget med uppfräschning att göra. On ice projektion kommer det med all säkerhet bli men den funktionen installerades för ett par år sedan.

Angående jumbotronen kvittar det för mig med, men kanske inte för 3-4000 andra som kikar på hockey för en helhetsupplevelse. En fräsch jumbotron gör mycket. Minns när jag i VM för två år sedan såg Globens nya och blev lite imponerad, en sådan hade inte suttit fel på Hovet. Inte för att jag bryr mig :)

Skickas från min iPad via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Nu åker jag snart i väg till Norge och jobbar ett par veckor igen, lagom till säsongsstarten. Jag har abonnemang på csports så att jag kan se alla DIF matcher men jag antar att jag behövef VPN för att se det i Norge? Kan någon utförligt beskriva hur detta med VPN fungerar? Vad behöver jag? Hur går jag tillväga?

/Marcus
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

MarcusDaze skrev:Nu åker jag snart i väg till Norge och jobbar ett par veckor igen, lagom till säsongsstarten. Jag har abonnemang på csports så att jag kan se alla DIF matcher men jag antar att jag behövef VPN för att se det i Norge? Kan någon utförligt beskriva hur detta med VPN fungerar? Vad behöver jag? Hur går jag tillväga?

/Marcus
Kort bygger det på att du måste ansluta mot Csports med en ip-adress från Sverige, detta kan lösas på flera sätt:
Via VPN, som gör att du har en krypterad förbindelse mellan din PC och lämplig VPN leverantör, kan vara en privat person eller ett företag. Dock måste du även ansluta mot internet via akutell VPN förbindelse och därmed ha en svensk ip-adress.

En annan lösning som möjligen kan fungera, är att tex via hola.org ladda in en plugin till din webbläsare som gör att du kan välja från vilket land du ska ansluta till en specifik tjänst. Har dock själv märkt att mot vissa, framför allt TV kanaler, så fungerar inte hola.org alla gånger.

Finns dock säkert många här som kan hjälpa dig ytterligare.

Lycka till
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

MarcusDaze skrev:Nu åker jag snart i väg till Norge och jobbar ett par veckor igen, lagom till säsongsstarten. Jag har abonnemang på csports så att jag kan se alla DIF matcher men jag antar att jag behövef VPN för att se det i Norge? Kan någon utförligt beskriva hur detta med VPN fungerar? Vad behöver jag? Hur går jag tillväga?

/Marcus
Jag brukar använda mig av cyberghost och har funkat klockrent dom gånger jag har behövt använda mig av den för att kunna se matcher utomlands.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Frågetråden

Inlägg av Hepsnastian »

Lite nyfiken på det nya "look-up" området som nhl inför i oktober.

Någon som skulle vara för en sån förändring i svensk hockey?
Finns det några nackdelar med det?
Senast redigerad av Hepsnastian den 2014-09-01 12:59:05, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spelar väl för tusan ingen roll vad det är för jumbotron som hänger i taket.

Långt mycket viktigare då att vi ser till att vi kan tjäna så mycket pengar som möjligt per biljett vi säljer och detta sker knappast genom en ny skärm i taket som säkerligen skulle medföra en hyreshöjning.

Går man inte på hockey för att titta på matchen?

Om jumbotronen är viktig kan man ju lika gärna se matchen på TV hemma eller?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

/Marcus
Gå in på www.anonine.com och skaffa en månad. Där står det utförligt hur man ska göra.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Hepsnastian skrev:Lite nyfiken på det nya "look-up" området som nhl inför i oktober.

NHL är väl ganska långt ifrån va? Tror de börjar i juniorligorna.

Känns som att arenorna i amerika är för små för att ha ett sånt område runt om.
Jag tycker man borde ha mycket hårdare straff på vårdslösa tacklingar men också att man som liten lär sig att ta emot tacklingar på ett bra sätt. Även ge på ett bra sätt.
Senast redigerad av ciirree den 2014-09-01 13:24:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Tack på svaren angående VPN. Anonine verkar intressant och framförallt enkelt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hepsnastian skrev:Lite nyfiken på det nya "look-up" området som nhl inför i oktober.

NHL kommer inte använda det den här säsongen och jag tvivlar på att det kommer bli en succé där det prövas.
Skriv svar