Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Tror tyvärr att Jiri var den ena klassbacken, men jag hoppas att jag har fel.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Så här sa Garpenlöv 2007-04-19 i chatten!

"Vi ska fylla på truppen med två backar och eventuellt en forward"
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Stocky skrev:Så här sa Garpenlöv 2007-04-19 i chatten!

Och då var väl inte Jiri klar för oss va?

Med andra ord stod han utanför truppen.

*suck* det lär det väl bli ytterligare en säsong utan en naturlig PP-back.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Kall-El skrev:

Nej han kom senare...
Så det är väl forwards kille om man har tur som gäller.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Stocky skrev:
Kall-El skrev:

Nej han kom senare...
Så det är väl forwards kille om man har tur som gäller.

Vi är ju inte helt säkra på om de räknade med Jiri som en av de två backarna, men vi kan ju hoppas på en till (klass) back och en poängproducerande forward.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Lite off topic men ville bara säga att den f.d. Djurgårdsspelaren och tillika profil har blivit ass. tränare i division 2 klubben Norrtälje IK.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Känns som att vi nog får jobba med den trupp vi har nu. det enda som kan ändra på detta är väl om någon gammal hjälte vill flytta hem igen.

Anfallsmässigt kan det funka ändå om Bengan - bremberg fortsättter som förra säsongen samt att Axelsson och Anger blir de injektioner många hoppas att de kan bli.

Tycker fortfarande försvaret ser svagt ut och då framför allt i arbetet med puck. Finns även en hel del frågetecken för speeden. Jag misstänker att vi även kommande säsong kommer få se osäkra backar med puck som inte vet vad de skall göra och sedan mer eller mindre i panik skyfflar bort trissan. Har man tur blir det "bara" icing, har man otur blir det två minuter på botbänken och har man maxat oflyt blir det en indianare som leder till baklängesmål.

Skall för övrigt bli mycket intressant att se om vi kommer ha ett fungerande PP kommande säsong. med spelare som Bremberg, Bengan, Otto och Ölvestad borde vi kunn avara rätt giftiga i denna spelform. Dock förutsätts det att vi har backar som kan göra sitt från blå.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kall-El skrev:Känns som att vi nog får jobba med den trupp vi har nu. det enda som kan ändra på detta är väl om någon gammal hjälte vill flytta hem igen.

Anfallsmässigt kan det funka ändå om Bengan - bremberg fortsättter som förra säsongen samt att Axelsson och Anger blir de injektioner många hoppas att de kan bli.

Tycker fortfarande försvaret ser svagt ut och då framför allt i arbetet med puck. Finns även en hel del frågetecken för speeden. Jag misstänker att vi även kommande säsong kommer få se osäkra backar med puck som inte vet vad de skall göra och sedan mer eller mindre i panik skyfflar bort trissan. Har man tur blir det "bara" icing, har man otur blir det två minuter på botbänken och har man maxat oflyt blir det en indianare som leder till baklängesmål.

Skall för övrigt bli mycket intressant att se om vi kommer ha ett fungerande PP kommande säsong. med spelare som Bremberg, Bengan, Otto och Ölvestad borde vi kunn avara rätt giftiga i denna spelform. Dock förutsätts det att vi har backar som kan göra sitt från blå.
Jag tror att Danielsson kommer igång riktigt nästa säsong. Och glöm inte Engqvist! Otto hoppas och tror jag kommer med en kanonform nästa säsong. Eklund är jag nästan säker på att han klarar av elitserietempot.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Ska man vara lite kritisk och ser till hela truppen så ser det inte bra ut alls på någon punkt, men nu är inte jag den som är speciellt negativ utan ser möjligheterna istället.

Ser man till målvakterna så ska jag villigt erkänna att det inte känns helt hundra även om jag vill det, skulle velat ha in en lite mer rutinerad målvakt och samtidigt lånat ut Ridderwall till någon allsvenskklubb i ett år innan han får chansen i Djurgårdens a-lag. Larsson är redan bra och kan bli ännu bättre så där känner jag mig lugn.

På backsidan känner jag mig otroligt kluven i hur jag ska tycka, ena stunden kan jag tycka att det känns helt okej men inte mer för att senare känna att det riktigt dåligt. Helst av allt skulle jag vilja ha in en N. Kronwall eller D. Tjärnqvist typ in i laget men man kan inte få allt.

Fowardssidan är väl den punkt jag tycker ser någorlunda okej ut men långt ifrån bra, känner mig dock lite orolig över att Bremberg och Hörnqvist inte kommer leverera som dem har gjort.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
djjjj

glöm ej!

Inlägg av djjjj »

Glö inte att vi har micke johansson so ass tränare!hans erfarnhet är guldvärd
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Bengan och Bremberg tror jag dessvärre gör en sämre säsong än föregående men däremot tror eller åtminstone hoppas jag att Ottosson/Ölvestad börjar producera lite mera...

Kalle El--->>> Givetvis förstår jag att vi inte har råd med Davidsson eller Bartecko men det är den typ utav spelare som är fruktansvärt viktiga att ha i sin trupp om man vill vara en toppklubb och dit är väl målsättningen?

Davidsson och Bartecko som kanske är liiiite för dåliga för NHL men alltför bra för Elitserien.

En förstecenter är viktigt att ha och jag ser ingen sådan i truppen om inte Otto höjer sig avsevärt mot föregående säsonger.

I övrigt håller jag med Kall-El. En spelande back vore mycket välkommen. PP blir inte mindre viktkgt kommande säsong och utan en riktigt skicklig PP-back når man sällan de fina siffrorna i PP.

Andreas Holmqvist hade varit gjuten!
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Edvind frylén ska tydligen ha bäst pröjs av alla DIF spelare!
Blir helt jävla galen!
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

robin_dif skrev:Edvind frylén ska tydligen ha bäst pröjs av alla DIF spelare!
Blir helt jävla galen!
Och vart har du hört det??
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

robin_dif skrev:Edvind frylén ska tydligen ha bäst pröjs av alla DIF spelare!
Blir helt jävla galen!
Var har du hört det ifrån? Jiri, Linkan m.fl. borde ha bra mycket mer i lön.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

De jag hörde av en mycket insatt person kan ej nämna namn!
Att han bland de 3 bäst betalda!
Skriv svar