Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-06 09:44:39
dr111DIF skrev: 2025-03-06 09:11:10 Enligt HN Dick tillbaka på fredag, tar Klasens plats rakt av eftersom han utgick? Thore tar hand om kroppen till slutspelet börjar.

Jobbigt med all varierande frånvaro på dessa herrar. Vi behöver spela ihop två starka PP-enheter i slutspelet.

Ser gärna Wersäll istället för Larsson i fjärde. Melvin har varit stark tycker jag medan Hampus gått ner sig. Får inte mycket uträttat och flera jobbiga turnovers igår.
Jag håller med.
Man hade kunnat vila Thoresen mycket tidigare om det bara är just vila det handlar om.
Det hade varit skillnad om vi hade klart för oss vilka fyra kedjor som ska spela tillsammans, men det blir smått parodiskt att vila flera av de viktigaste spelarna mellan omgång 47-52 när man har laborerat med kedjorna hela säsongen.
Om vi hade skickat Thoresen på vila tidigare så hade vi aldrig haft chansen på att komma etta. Det är jag helt övertygad om. Han har stått för galet viktiga poäng i både assist och mål under senare tid.
Om vi inte hade brytt oss om förstaplatsen så hade han mycket väl kunnat vila senaste tio omgångarna.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Vilken enorm skillnad det är på bortaspelet den här säsongen kontra förra.
Om inte SSK går om sista omgången så blir vi bäst i bortatabellen den här säsongen.

Förra säsongen: 10 vinster och 16 förluster, 31 poäng (10a)
Denna säsongen: 19 vinster och 6 förluster, 54 poäng med en match kvar (1a eller 2a).

Starka bortaspelet kommer vara galet viktigt i slutspelet.

Gemensam nämnare sedan 20/21, alla lag som vunnit serien och haft bäst bortastatistik har också gått upp till SHL. Timrå, HV71, Modo och Brynäs.
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-06 15:45:53 Vilken enorm skillnad det är på bortaspelet den här säsongen kontra förra.
Om inte SSK går om sista omgången så blir vi bäst i bortatabellen den här säsongen.

Förra säsongen: 10 vinster och 16 förluster, 31 poäng (10a)
Denna säsongen: 19 vinster och 6 förluster, 54 poäng med en match kvar (1a eller 2a).

Starka bortaspelet kommer vara galet viktigt i slutspelet.

Gemensam nämnare sedan 20/21, alla lag som vunnit serien och haft bäst bortastatistik har också gått upp till SHL. Timrå, HV71, Modo och Brynäs.
Ett styrkebesked!
m0ng00se

Säsongen 2024/25

Inlägg av m0ng00se »

Vad var det Krüger var då irriterad på i slutet av matchen igår?
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

m0ng00se skrev: 2025-03-06 17:01:19 Vad var det Krüger var då irriterad på i slutet av matchen igår?
Domaren hade gett honom en utvisning för holding the stick.

Jag vet inte om det var berättigat eller inte.

Inte heller om Krüger sa någonting i samband med målgesten som föranledde den sista utvisningen.

Däremot vet jag att domaren Stefan Johansson har spelat fem säsonger i gnajet. Bara det gör att hans objektivitet kan ifrågasättas.
Senast redigerad av Heraklion den 2025-03-06 17:36:26, redigerad totalt 1 gånger.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Ser Frölunda-Färjestad.
Roger står och skäller på domaren i 15-20 sekunder. Ingenting.
Vi får 3 abuse för… Vad?

Den regeln är ju dessutom väldigt märklig. Exakt vad innebär det? Hur ska det bedömas objektivt? Vilka kriterier finns?
Är det hur en enskild domare uppfattar det eller vad?
Isåfall är det ju ännu mer märkligt och varje situation bör granskas i efterhand.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Där var det klart att Leksand missar topp 6. Har vi tur så åker de ut redan i åttondelsfinal så vi får lite alternativ på målvaktssidan.

De kan matematiskt sett missa åttondelen också men det ska jäävligt mycket till.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Fattar inte hockeyspelare alltså. HV ligger under med 0-3 och måste vinna för att undvika kval.

Spelarna på bänken; *sitter på rad, håller käft och glor*

VARFÖR är det inte FULL JÄVLA KONFERENS mellan alla? Varför är det ingen som ritar som besatt och pratar nästa byte ditt, nästa byte datt?
Hur löser vi detta? Det är kris NUUUU

Nää, vi håller keeft. Sicka dreglande paddor :lol:
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

DIF_Soldier skrev: 2025-03-06 21:17:30 Fattar inte hockeyspelare alltså. HV ligger under med 0-3 och måste vinna för att undvika kval.

VARFÖR är det inte FULL JÄVLA KONFERENS mellan alla? Varför är det ingen som ritar som besatt och pratar nästa byte ditt, nästa byte datt?

Som när vi mötte Timrå….
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

Vikas skrev: 2025-03-06 21:14:46 Där var det klart att Leksand missar topp 6. Har vi tur så åker de ut redan i åttondelsfinal så vi får lite alternativ på målvaktssidan.

De kan matematiskt sett missa åttondelen också men det ska jäävligt mycket till.
Räcker med att Lyxand torskar sina återstående samtidigt som Eurostop eller Redhawks vinner sina (Redhawks måste dock vinna med minst två och helst tre mål per match). Dessa två lag möter varandra i en av de två återstående matcherna.

Så som Lyxands form ser ut just nu är det första fullt realistiskt. Även det andra är tänkbart, skulle jag säga. Det är två desperata lag som tänt till lite nu på slutet. Särskilt Eurostop.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev: 2025-03-06 21:17:30 Fattar inte hockeyspelare alltså. HV ligger under med 0-3 och måste vinna för att undvika kval.

Men så där är det väl i alla sporter när det värsta scenariot i stort det är ett faktum?

Klart det kan variera mer i individuella sporter där det bara är upp till individen, men i lagsporter är det välkänt psykologiskt fenomen du beskriver.

Med det sagt, visst skulle man vilja se att de hellre körde 110% ända in i kaklet, precis som du är inne på.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Disciplinnämnden »

Heraklion skrev: 2025-03-06 17:34:45
m0ng00se skrev: 2025-03-06 17:01:19 Vad var det Krüger var då irriterad på i slutet av matchen igår?

Inte heller om Krüger sa någonting i samband med målgesten som föranledde den sista utvisningen.

Däremot vet jag att domaren Stefan Johansson har spelat fem säsonger i gnajet. Bara det gör att hans objektivitet kan ifrågasättas.
Kruger såg ut att vara rejält fasthållen/hakad i sargen så han gav väl tillbaka och nöp fast klubban under armen. Vad jag kunde tyda.
Fel av domaruslingen då att inte ta för inledande situation då också om han ville ge Kryckan en tvåa för holding the stick.

Men ja hur fan kan en råtta få döma våra matcher.
Felix.32

Säsongen 2024/25

Inlägg av Felix.32 »

Disciplinnämnden skrev: 2025-03-07 01:26:06
Heraklion skrev: 2025-03-06 17:34:45

Kruger såg ut att vara rejält fasthållen/hakad i sargen så han gav väl tillbaka och nöp fast klubban under armen. Vad jag kunde tyda.
Fel av domaruslingen då att inte ta för inledande situation då också om han ville ge Kryckan en tvåa för holding the stick.

Men ja hur fan kan en råtta få döma våra matcher.
https://x.com/hockeyallsvensk/status/18 ... 07064?s=46
Inte Stefan Johansson som dömde vår match enligt hockeyallsvenskans twitter
Användarvisningsbild
dlopajo

Säsongen 2024/25

Inlägg av dlopajo »

Verkar varit en Boforsare som dömde...så han går väl i Wessners fotspår.

Johan Magnusson och Niklas Johansson dömde enligt sändningen.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 2024/25

Inlägg av crike »

Såg Gidlöf på plats igår.
Stor jävel men det räckte ju inte riktigt ändå, släppte 4:a och lite returer men ingen tabbe direkt.

Det som var väldigt intressant med hans spelstil var att han hela tiden var beredd; stod upp (ej framåtlutad med arslet i mål) och plocken redo oavsett var pucken var i motståndarnas zon, fram till i tredje när han också började ta vilopauser.

Kan verkligen inte säga bu eller bä men man gillar ju rent visuellt stora målvakter, han är ändå 20cm(!) längre än Hävelid.
Känns som om moståndarna som har haft en säsong på sig nu att läsa in våra målvakter hade fått göra om sin läxa ordentligt om han hade kommit.
Skriv svar