Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jhaan

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jhaan »

Hv på jakt efter Daniel Tjärnqvist och en intressant finsk back från KHL...

http://hockeyskvaller.blogg.se/2011/apr ... ackar.html
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Ja jag skulle inte tacka nej till att värva någon dyr stjärna. Varför är det så fult att ha ett riktigt bra lag? Man vinner guld med stjärnor, inte med medelmåttor.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Ja jag skulle inte tacka nej till att värva någon dyr stjärna. Varför är det så fult att ha ett riktigt bra lag? Man vinner guld med stjärnor, inte med medelmåttor.
Det skulle krävas en hel femma med såna för att det skulle göra någon nytta och vad händer när vi inte vinner guldet trots alla värvningar? Jo, ekonomin är död och spelarna vi köpt in drar och de som varit lovande orkar inte spela kvar de heller. Kvar i laget blir Ottosson, Falk och nån mer.

Stjärnvärvningar är Malmö-style. Satsa långsiktigt. Bygg stomme. Bygg laget runt stommen. Satsa på "goda vanor" och se till att laget håller sig tajta genom säsongen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Ja jag skulle inte tacka nej till att värva någon dyr stjärna. Varför är det så fult att ha ett riktigt bra lag? Man vinner guld med stjärnor, inte med medelmåttor.
Ja, se på Modo bara.... Ritchie, Nagy, Bartecko, Sundström, Timander, Pikkarainen, Eriksson etc.etc..... :|
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jhaan skrev:Hv på jakt efter Daniel Tjärnqvist och en intressant finsk back från KHL...

Hahaha. Daniel Tjärnqvist skulle aldrig, aldrig, gå till HV71. Andra spelare vet man inte riktigt var man har dom men med Daniel vet man att det är Djurgården som gäller i Sverige.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja eller se på FBK, HV71 och Linköping som år efter år är topplag. Kontinuitet i föreningen och en bra stomme kryddat med riktigt bra spelare. Framgångsrecept. DIF lägger istället dyra pengar på utfyllnadsspelare som egentligen bör komma från juniorlaget.

För övrigt så måste vi få in en riktigt skicklig passningsspelare. Under den gångna säsongen var avsaknaden av en lirare som kunde slå de öppnande flippmackorna total.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Då ska vi se...

Målvakter:
Sandberg

Backar:
Victor Bartley, Josef Boumedienne, Fredrik Claesson, Alexander Deilert, Philip Holm, Andreas Holmqvist, Stefan Lassen, Kim Lennhammer och David Printz.

Centrar:
Jonas Almtorp, Christian Eklund, John Norman, Kristofer Ottosson och Mika Zibanejad

Forwards
Daniel Brodin, Patrick Cehlin, Nisse Ekman, Tim Eriksson, Mario Kempe, Marcus Nilson, Stefan Söder, Mika Zibanejad och Jimmie Ölvestad.

Läget just nu.

En back ska in, där står väl valet mellan Kronwall och Tjärnqvist. Förhoppnings vill Kronnis ta ett år i KHL och vi tar in Tjärnqvist samt tar hem Kronwall nästa år.

Två forwards ska in, en av platserna går till Mathias Tjärnqvist förmodligen. Och den sista forwardsplatsen... Snälla inte Widing, står vi med ovanstående lag och har en plats kvar så måste det fan in en forward som kan göra 50 poäng, om vi ska ha ett slagkraftigt lag. Oscar Möller eller Linus Klasen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Allt handlar om en bra mix. Stjärnor ger inte med automatik framgång. Man måste ha en stomme i laget; kulturbärare som verkligen brinner för föreningen man spelar i. En ledarstab som brinner för att vinna, och en ledning som är slipad.
Affeblaffe

Inlägg av Affeblaffe »

Någon mer än jag som tror att Cehlin kanske sticker över till Nashville?
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Affeblaffe skrev:Någon mer än jag som tror att Cehlin kanske sticker över till Nashville?

nej det är bara du...
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

I år har ju Cehlin knappt förtjänat en tröja i a-laget. Fan ska han till Nashville och göra?
Affeblaffe

Inlägg av Affeblaffe »

Enbom skrev:I år har ju Cehlin knappt förtjänat en tröja i a-laget. Fan ska han till Nashville och göra?
Spel i AHL och liten rink?
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jhaan skrev:Hv på jakt efter Daniel Tjärnqvist och en intressant finsk back från KHL...

Fan, på den där sidan står det ju typ att Frölunda och Modo erbjudit Thoresen kontrakt. Om det skulle bli verklighet att han gick dit skulle jag få tokspel. Jag skulle även få tokspel om Tjärnqvist gick till HiV.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Affeblaffe skrev:
Enbom skrev:I år har ju Cehlin knappt förtjänat en tröja i a-laget. Fan ska han till Nashville och göra?
Spel i AHL och liten rink?
Cehlin skulle gå sönder i AHL.. Det stället måste vara som en bilkyrkogård.. En massa före detta NHL-spelare som köttar på bland unga som vill upp och sen alla brunkare som aldrig lämnar AHL.. det gör nog ONT att lira där.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Mäklaren skrev:
För övrigt så måste vi få in en riktigt skicklig passningsspelare. Under den gångna säsongen var avsaknaden av en lirare som kunde slå de öppnande flippmackorna total.
Tänk, här har alla insinuerat att du är en komplett jävla idiot och sen kommer du och säger sådana här lysande bra saker. Kunde inte vara mer enig med dig där. En riktigt spelskicklig förstecenter, en spelfördelare i pp skulle kunna vara skillnaden mellan en usel och en riktigt trevlig säsong.
Låst