Säsongen 2025/26: Återkomsten
Skaplig medstuds att det blir mål. Verkligen inte Leksands säsong! 
Vilken drömmatch för HV. Kvittering 59:50 och sedan få avgöra när man precis suttit parkerade i egen zon
-
DavidSvenne
Vejdemo och Gidlöf är DIF
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag ogillar HV å det grövsta men måste ändå säga att jag är glad för Anton Blomqvist skull. Hur mår fanskapet egentligen är ju frågan, han visar inget utåt och står upp för sitt lag i vått och tort utan någon vidare uppbackning, gillar hans karaktär, även om jag inte hade velat ha honom som tränare. Ta en välbehövlig vila nu och njut av livet grabben.
Välkommen Lukas Vejdemo!
Välkommen Lukas Vejdemo!
Spela fult
Inte för att jag unnar hv framgång, men djupt tacksam för att Vejdemos kontrakt bryts.
Sonen, 8 år, kommer dock hoppa av glädje imorgon. Efter förra matchen i globen så hatar han Leksand med tusen brinnande solars energi.
Sonen, 8 år, kommer dock hoppa av glädje imorgon. Efter förra matchen i globen så hatar han Leksand med tusen brinnande solars energi.
Känns som att Leksand kommer cementera sig i HA igen.
Lider med Leksand. Påminner mycket om när vi åkte ut mot Timrå. Kramp, ångest och sorg.
Fan, måste suga att åka ut, och 0-4 på det.
Ah, juste...
Ah, juste...
-
Knickedick
Ser fram emot presskonferenserna med Blomqvist och
Dam Tanga nästa säsong
Dam Tanga nästa säsong
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Rätt åt dom när publiken svek även om dom reade ut biljetter. Pinsamt värre. Det är ett gamalt klassiskt lag men misskötseln och all kommundoping så är dom nog lika illa som plastlagen.
-Det är ingen slump!
- Remy Lebeau
Anton Blomqvist ser genuint ut att vara 46 med marginal och inte 36. Tränat bottenlag flera år och kvalspel tar verkligen på själen och kroppen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Alberget1891
Enorm jävla press människan måste fått utstå.Remy Lebeau skrev: ↑2026-03-24 22:23:51 Anton Blomqvist ser genuint ut att vara 46 med marginal och inte 36. Tränat bottenlag flera år och kvalspel tar verkligen på själen och kroppen.
Blomqvist hoppar in mellan båsen, sliter ut sin spelare från motståndarbåset. Skriker håll käften och 'KOM DÅ!!!' åt Leksingarna av bara farten...svårt att inte gilla det ändå! 
Nog ändå en lågoddsare att Lyxfällan definititvt inte kommer åka ner och vända efter en säsong. Fan vet om de inte kommer behöva dispens nu redan första säsongen pga ekonomin.
-
Osten östlund
Dom har gjort det bra, ifall dom blir ett mittenlag i HA.
Lite från Sanny, Expressen nedan:
Leksands ordföranden Andreas Gärdsback har tidigare pratat om att en degradering kan komma att kosta klubben runt 100 miljoner kronor.
Att syrsätta en verksamhet och driva runt en klubb i hockeyallsvenskan i en arena med en driftskostnad på 100 000 kronor per dag på egen hand förstår alla är en omöjlig ekvation.
Det gör att Leksand kommer behöva gå igenom ett stålbad av sällan skådat slag. Initierade personer jag pratat med säger till och med att det kan bli tal om en rekonstruktion. Så illa ställt är det alltså.
De flesta klubbar jobbar med ”sign off-bonusar” till sina importer för att komma undan arbetsgivaravgifter och en lägre skatt för spelarna.
Sign off-bonusar räknas i andra klubbar som en del av lönen vilket gör att de sätter under dessa pengar på ett konto som de inte kan röra hur mycket det än lockar. Det upplägget har Leksand som jag förstått det inte jobbat med. De har lockats av att investera dessa pengar i truppen för att ta nästa steg. Det har funnits många personer i ledande ställningar som velat just bli den personen som tog Leksand till semifinal eller ett guld. De har inte agerat med hjärnan utan med hjärtat och ofta kortsiktigt, vilket kostat klubben en SHL-plats och en ekonomi som havererat.