Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Modo har väl rykt i Linkan förut? Eller missminner jag mig?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Edin skrev:Modo har väl rykt i Linkan förut? Eller missminner jag mig?
Man får väl leva med att Fredrik Bremberg inte spelar mer i Djurgården.
Jag kan leva med det, det gick så pass bra förra säsongen med alla talanger, mackan, målvakterna, tränarna.
Jag bryr mig inte om han kommer det enda jag saknade förra säsongen vad en spelar som Ekman, och nu har vi den spelaren som förmodligen vart skillnad mellan sm-guld eller inte och i detta fall var det.
så nej vi behöver inte Bremberg.
men nu till det seriösa, jag godtog lassen som värvning , ska jag veta helt ärligt vet jag inget om honom men hans stats imponerar inte för mig i allsvenskan. men man ska ge killen en chans. vi visste ju inte mycket om klubertanz heller men vilken succ´e det vart

sen nu har jag l
st att vi ska värva en norsk spelare som är ca 28 år ung och gjort en massa assist i norskaligan.
NEJ TACK jag vill inte att vi blir ett nytt modo med en massa danska&norska spelare. gör inget misstag järlan innan det är försent. gör om gör bättre,
Jäkligt synd det här med Linkan.
Men vill inte DIF ha han(För ingen är väl så dum, och tror att ledningen inte vet vad Linkan gjort för oss under åren) så finns det nog en anledning varför.
* För dyr?
* Passar inte in helt enkelt i vårat lagbygge. Vi vet ju att Hardy vet hur ett lag ska byggas..
Håller med vissa ang varför ha någon som helst agg mot Linkan? DIF nobbar han, och Linkan sa ju själv enl Marie Hallmans blogg att han hade hört med DIF. Alltså va han intresserad att spela med oss.
Varit en jäkla skillnad om DIF hade gett honom ett kontraktförslag som han nobbat och sen valt aik,ssk,modo etc
Synd att se honom med en ssk tröja där han lurar bort DIF försvaret med sina otroliga passningar och spelsinne. Bara hoppas på att ssk spelarna missar hans passningar 9 av 10 ggr
Men vill inte DIF ha han(För ingen är väl så dum, och tror att ledningen inte vet vad Linkan gjort för oss under åren) så finns det nog en anledning varför.
* För dyr?
* Passar inte in helt enkelt i vårat lagbygge. Vi vet ju att Hardy vet hur ett lag ska byggas..
Håller med vissa ang varför ha någon som helst agg mot Linkan? DIF nobbar han, och Linkan sa ju själv enl Marie Hallmans blogg att han hade hört med DIF. Alltså va han intresserad att spela med oss.
Varit en jäkla skillnad om DIF hade gett honom ett kontraktförslag som han nobbat och sen valt aik,ssk,modo etc
Synd att se honom med en ssk tröja där han lurar bort DIF försvaret med sina otroliga passningar och spelsinne. Bara hoppas på att ssk spelarna missar hans passningar 9 av 10 ggr

There is no I in TEAM!!!!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7263336.ab
"Enligt uppgifter till Sportbladet ligger budet inte under 200 000 kronor – i månaden. "
Kämpa SSK, kämpa!
"Enligt uppgifter till Sportbladet ligger budet inte under 200 000 kronor – i månaden. "
Kämpa SSK, kämpa!

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Det är så jäkla tråkigt att vi inte har plats för Bremberg. Men men. Lycka till i vilken klubb du nu än väljer! Vi kan ju hoppas att det blir SSK iaf.
Vilket lyxproblem egentligen. Inte plats för Bremberg. Det hade jag aldrig trott för några år sedan.
Vilket lyxproblem egentligen. Inte plats för Bremberg. Det hade jag aldrig trott för några år sedan.
i
- Ritterwand
Ros är lika vettig som alltid, dvs inte alls. DIF's signum är och har nästan alltid varit lagmaskinen, inte individuella stjärnor. Om Hardy och Järlefelt anser att de kan få ett starkare lag utan Bremberg så har de förmodligen rätt. Det är ett sundhetstecken att vår ledning inte låter fansens opinion eller nostalgiska känslor styra värvningen av spelare.kaminor skrev: Ros är vettig idag.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Förhoppningsvis så förstår Fredrik själv vad som händer beroende på vilken klubb han väljer...
Vilken klubb som helst, förutom aik: Han är fortfarande en Djurgårdshjälte.
aik:
Vilken klubb som helst, förutom aik: Han är fortfarande en Djurgårdshjälte.
aik:

Är antagligen ensam om att känna såhär men.. tror fan att jag hellre ser honom i AIK än i MoDo.. kan inte ens förklara varför. Känslan blir kanske mer att han blev tvungen att gå till AIK när vi inte ville ha honom. MoDo skulle ge känslan av att de snor honom av oss och adopterar honom som sin egen äckliga MoDo-spelare. Dessutom.. Challe och "Linkan" i samma lag känns som lite för mycket att hantera. Om han spelar i AIK så vet alla anledningen till detta. Men SSK vore ju "drömvalet" naturligtvis.
För övrigt så är det en sjukt svår grej att ta ställning till det här.. ena sekunden är jag ilsken över att vi inte vill ha honom, andra sekunden känner jag att det är helt rätt, sen är jag lite sur för att han lämnade oss och att han faktiskt snackat en del skit om laget i media, och sen kan jag bli lite förbannad över att andra klubbar överhuvudtaget vågar intressera sig för honom. Vill verkligen AIK-fansen ha en extrem djurgårdsikon i laget?
För övrigt så är det en sjukt svår grej att ta ställning till det här.. ena sekunden är jag ilsken över att vi inte vill ha honom, andra sekunden känner jag att det är helt rätt, sen är jag lite sur för att han lämnade oss och att han faktiskt snackat en del skit om laget i media, och sen kan jag bli lite förbannad över att andra klubbar överhuvudtaget vågar intressera sig för honom. Vill verkligen AIK-fansen ha en extrem djurgårdsikon i laget?
Senast redigerad av *Knirre den 2010-06-08 13:31:43, redigerad totalt 1 gånger.
ramla på det här idag när jag kolla lite bloggar, ve tinte om det har behandlats här tidigare?
http://blogg.expressen.se/nhl/entry.jsp?messid=602966
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4407
kanske kan vara nått?
http://blogg.expressen.se/nhl/entry.jsp?messid=602966
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4407
kanske kan vara nått?
Vi har Fredrik Bremberg att tacka för mycket. Hade det inte varit för honom hade vi nog spelat i kvalserien för ett par säsonger sedan. Men som Ritterwand påpekade så är vi Djurgårdare måna om Järnkaminen som är Djurgården. Fredrik Bremberg har gudabenådade handleder, men han är rent ut sagt en väldigt lat och loj ishockeyspelare.
I mina ögon har det alltid varit långt ifrån en självklarhet att vi ska plocka tillbaka Linkan om vi hade chansen.
I mina ögon har det alltid varit långt ifrån en självklarhet att vi ska plocka tillbaka Linkan om vi hade chansen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ersättare till Josefsson? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7259805.ab någon som har koll på denna norrman?
Går han till aik så pissar han inte på Järlan & Co, då han pissar på oss, fansen. De flesta av oss vill se Linkan i Djurgården igen dessutom.-daniel- skrev:Pinsamt att läsa alla som gnäller på Linkan. När han nu blivit dissad av DIF så är det väl helt & hållet upp till honom att gå till vilken jävla klubb han vill? Tror inte han väljer Gnaget med tanke på den turbulens det skulle skapa, men på ett sätt tycker jag det vore rätt - kan Järlan & Co "pissa på honom" så kan han väl skvätta tillbaka lite?
Går man från Djurgården till aik har man inget riktigt Djurgårdshjärta.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.