Känns lite så. Nu tycker jag personligen att Magwood aldrig fick chansen från början då han fick spela center och aldrig kom in i det. MEN 100k för en spelare från tyska andraligan? Känns ganska otroligt.
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
Blir intressant nu när vi släpper Magwood samtidigt som Krüger troligtvis blir borta ett tag. Men mer istid till junisarna.
It's easier to be an asshole to words than to people
-
Ja, lite märkligt läge är det trots allt.
Han var ju med på träningen igår.
Kanske är klart med Costmar redan (men att han ansluter efter JVM), så spelar juniorerna mer sålänge.
Costmar är huvudspåret.
Då gissar jag på långvarig skada på Kruger.
Då gissar jag på långvarig skada på Kruger.
– Costmar vill ju vara här. Han känner att han hamnat i lite av ett fack i SHL, men här fick han en stor roll. Vi hoppas och jobbar för det, men i slutändan är det Linköping som sitter på beslutet, säger han när Sportbladet ringer upp.
Vidare säger Stoppel att klubben inte har haft någon kontakt med den tidigare Dif-spelaren Mario Kempe, som befinner sig i huvudstaden
Det var han redan innan Kruger gick sönder.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Källa på att Costmar är huvudspåret före PJ?
Personligen så anser jag att Grewe borde få gå, även om jag tycker att det senaste matchstraffet och avstängningen är extrem overkill så straffas han inte för det han gör, utan för det han har gjort tidigare, och det sätter laget i skiten... Observera att min åsikt inte har med hans kvaliteter som spelare att göra.
Utan Grewe är vi väldigt valpiga. Ge honom säsongen ut, kan vara helt avgörande i slutspelet.HCCL skrev: ↑2023-12-29 16:04:14 Personligen så anser jag att Grewe borde få gå, även om jag tycker att det senaste matchstraffet och avstängningen är extrem overkill så straffas han inte för det han gör, utan för det han har gjort tidigare, och det sätter laget i skiten... Observera att min åsikt inte har med hans kvaliteter som spelare att göra.
Sväva i det blå
Jo, fast problemet är ju att vi är utan honom iaf, annars så kan han absolut vara värdefull i ett slutspel, OM vi kommer dit...thelinho skrev: ↑2023-12-29 16:36:49Utan Grewe är vi väldigt valpiga. Ge honom säsongen ut, kan vara helt avgörande i slutspelet.HCCL skrev: ↑2023-12-29 16:04:14 Personligen så anser jag att Grewe borde få gå, även om jag tycker att det senaste matchstraffet och avstängningen är extrem overkill så straffas han inte för det han gör, utan för det han har gjort tidigare, och det sätter laget i skiten... Observera att min åsikt inte har med hans kvaliteter som spelare att göra.
-
Kurt sa på Hockeynews för ngn vecka sen. Att vi ska försöka låna Arvid/Pontus eller liknande framöver.
Ej hört att Arvid går före Pontus. Eller mer aktuellt pga Krugers skada.
Bra att man gör sig av med Magwood om man inte behöver betala hans lön. Jag skulle hoppas att man hade lite mindre tålamod med vissa andra spelare också.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Väldigt intressant att se Frondell redan. Redan gjort 31 poäng på 21 matcher i j20. Verkligen något för framtiden. Leder poängligan fast han är i snitt några år yngre än de andra. Backen August Classon kanske man ska testa lite också, har gjort det bra i j20.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Österrrike för Magwood. Bra det, så han inte hamnade i HA.