Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

Alexander skrev:
#87 skrev:
jensa öhling skrev:Hanses i mål och en hel division 1-kedja in. Herregud. Är pengarna helt slut?
Vilken jävla tur att det avgörs på plan och inte på pappret då.

Vi har haft, på förhand, bra trupper två säsonger irad. Vi vet alla hur det har gått.
Hur är det då tur att det avgörs på plan och inte på pappret?
Menade givetvis kommande säsong! De föregående säsongerna kunde mer än gärna fått avgöras på papper.. :D
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Fattar inte varför vi inte har lagt ett bud på Donati's.... Dem har ju tok dominerad flera år i rad nu, och tror knappast dem är dyra direkt.

Rögle har ju lagt bud igen enligt grönvitasumo
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

DIF verkar intresserade av Steve Saviano, Växjö, alltså. Enligt AB.. Vad tycks?
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF#1 skrev:DIF verkar intresserade av Steve Saviano, Växjö, alltså. Enligt AB.. Vad tycks?
Skapligt om vi skulle få honom. Riktigt bra spelare. Fast Sensei lär ju gråta blod.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

DIF#1 skrev:DIF verkar intresserade av Steve Saviano, Växjö, alltså. Enligt AB.. Vad tycks?
Om det stämmer, så borde DIF signa åt sig Josh Soares med!

Så här lät det i Växjö, 2010:

"Amerikanska publikfavoriten Steve Saviano ihop med kanadensarna Dustin Johner och förväntade poängkungen Josh Soares."
Bild
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BaronVonDif »

Det var väl idag Challe skulle ha möte med Ölvestad? Vi får se om dagen slutar lika dystert som vädret.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Morwin

Inlägg av Morwin »

skulle faktiskt inte gråta om ölvestad inte är med nästa år. Med tanke på hur han spelat dem här senaste 2 åren så, då ger jag hellre platsen till Ahlen
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Snälla, snälla Morwin. Försök lära dig när man skall använda "dem"...mina ögon blöder. :?

Gällande Saviano: Yes please. Tror han kan fungera bra här, bara han inte är alltför dyr. Men det är nog den enda spetsvärvningen vi kan förvänta oss landa den här säsongen, så det gäller verkligen att vi prickar rätt.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Känns sådär. Blir det så att ni värvar en hel kedja med junisar från Huddinge och sedan ett gäng 30-plussare med dalande karriärer, blir det samma fiasko igen.

Givetvis finns det plats för rutinerade rävar i ett lag, liksom för unga spelare, men guldklimparna är oftast däremellan. Spelare som är 24-28, som är "färdiga" spelare, men som ändå har en uppåtgående utvecklingskurva.

Det var där vi hittade rätt, i spelare som Johan Ryno, Jacke Blomqvist, Kevin Kapstad, Pär Edblom, Mark Hurtubise, Michael Raffl etc. Där hade vi stommen.

Sedan var det kryddat ett gäng tongivande egna unga spelare, som Filip Forsberg, och några några rävar på det, som Timander.

Den balansen, och sedan en satsning på minst två år istället för ett, är nyckeln för Dif att ta steget upp.
Morwin

Inlägg av Morwin »

-daniel- skrev:Snälla, snälla Morwin. Försök lära dig när man skall använda "dem"...mina ögon blöder. :?

Gällande Saviano: Yes please. Tror han kan fungera bra här, bara han inte är alltför dyr. Men det är nog den enda spetsvärvningen vi kan förvänta oss landa den här säsongen, så det gäller verkligen att vi prickar rätt.
Behöver inte läsa om du ska vara " mr perfect "
Morwin

Inlägg av Morwin »

Leksand skrev:
Känns sådär. Blir det så att ni värvar en hel kedja med junisar från Huddinge och sedan ett gäng 30-plussare med dalande karriärer, blir det samma fiasko igen.

Givetvis finns det plats för rutinerade rävar i ett lag, liksom för unga spelare, men guldklimparna är oftast däremellan. Spelare som är 24-28, som är "färdiga" spelare, men som ändå har en uppåtgående utvecklingskurva.

Det var där vi hittade rätt, i spelare som Johan Ryno, Jacke Blomqvist, Kevin Kapstad, Pär Edblom, Mark Hurtubise, Michael Raffl etc. Där hade vi stommen.

Sedan var det kryddat ett gäng tongivande egna unga spelare, som Filip Forsberg, och några några rävar på det, som Timander.

Den balansen, och sedan en satsning på minst två år istället för ett, är nyckeln för Dif att ta steget upp.
Knappast så att ni ska yttra er med tanke på att ni hade 4-5 pensionärer i laget så. Kommer bli skit bra, tror mer på Challe än " nicka-pucken-i-mål-från-halva-planen "
brsk

Inlägg av brsk »

Morwin skrev:skulle faktiskt inte gråta om ölvestad inte är med nästa år. Med tanke på hur han spelat dem här senaste 2 åren så, då ger jag hellre platsen till Ahlen
Jag och väldigt många med mig skulle nog gråta däremot. Jimmies spel i BP förra året är värt ett kontrakt bara det.
Morwin

Inlägg av Morwin »

brsk skrev:
Morwin skrev:skulle faktiskt inte gråta om ölvestad inte är med nästa år. Med tanke på hur han spelat dem här senaste 2 åren så, då ger jag hellre platsen till Ahlen
Jag och väldigt många med mig skulle nog gråta däremot. Jimmies spel i BP förra året är värt ett kontrakt bara det.
Inte direkt så man kan anställa någon som bara är bra i boxplay :& Otto och wennberg kommer ja dock sakna i boxplay men ölvestad för dem pengarna nej tack. Hade han dock varit som några år sen när han faktiskt tacklade mera så fine.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Morwin skrev:
Leksand skrev:

Knappast så att ni ska yttra er med tanke på att ni hade 4-5 pensionärer i laget så. Kommer bli skit bra, tror mer på Challe än " nicka-pucken-i-mål-från-halva-planen "
Här var det taggarna utåt, minsann...

Vi vann Allsvenskan och gick upp förra säsongen, medan ni inte ens tog er till KS, med samma lönebudget (skulle gissa att ni hade något högre, men tror inte att det är någon stor skillnad). Det är väl ett kvitto på att vi gjorde någonting bättre?

Det stämmer att vi hade en del äldre spelare i truppen. Timander, Svedberg och Gabbe t ex, samt en del unga egna spelare, F. Forsberg, T. Forsberg, Knuts och Bibic t ex, precis som jag skrev i mitt förra inlägg, så jag förstår inte riktigt vad din invändning är?
Låst