Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Robinhansen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Robinhansen »

Mäklaren skrev:Tack för att vi inte slösade några pesetas på Ahnelöv. Vad ska vi med honom till liksom? Alla backar kan inte vara fyra meter långa och väga 560 kilo. Printz är ruskigt bra och det räcker med honom i den rollen. Tjärna ska vi ha.
skulle du låta lika nöjd över tjärna om han missar kanske 30 tal matcher och även ett ev slutspel`?
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Robinhansen skrev:
AMMC skrev:
Salas skrev:Jan Järlefelt delar med sig av sitt dream team.

*DRAMA QUEEN-LAGET"

Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar tills nästa säsong...
Jag kan inte beskriva med ord hur löjligt reaktionärt du beter dig just nu.

Newsflash, vi är inte rikaste laget i ligan som värvar de fetaste namnen. Det är även APRIL och mycket kommer hända innan säsongen börjar. Bäst vi bryter ihop fullständigt nu dock! Ge upp, allt är förlorat! Kvalserien väntar!!! Hide your kids, hide your wife and hide your husband cause they're raping everybody out here.

Detta betyder inte att man måste tycka att allt DIF och Järlan gör är rätt, men WTF.

Håller med dig till 100%
Tänk om vi, istället för Linköping, hade värvat Kalle Olsson från Västerås och Lorentzon från Örebro. Två medelmåttor i 25-års åldern från AS. Hade nästan varit värt det bara för att få se reaktionerna härifrån. Eller tre unga oprövade målvakter varav två som ingen hört talas om, som Frölunda. Bara för att få lite perspektiv på saker och ting liksom.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Robinhansen skrev:
Mäklaren skrev:Tack för att vi inte slösade några pesetas på Ahnelöv. Vad ska vi med honom till liksom? Alla backar kan inte vara fyra meter långa och väga 560 kilo. Printz är ruskigt bra och det räcker med honom i den rollen. Tjärna ska vi ha.
skulle du låta lika nöjd över tjärna om han missar kanske 30 tal matcher och även ett ev slutspel`?
Fast Ahnelöv har ju i sin tur missat sisådär 150 av 240 matcher pga skador de senaste tre säsongerna...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AMMC:
Men så har ju även LHC och Frölunda värvat en del annat om man så säger. Deras mediokra värvningar är mycket tack vare att de inte kan plocka in lika många bra junisar som vi. Men russinen i kakan har de ändå råd med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

AMMC skrev:
Robinhansen skrev:
Fast Ahnelöv har ju i sin tur missat sisådär 150 av 240 matcher pga skador de senaste tre säsongerna...
har inte vart fullt positiv till ahnlöv heller.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:AMMC:
Men så har ju även LHC och Frölunda värvat en del annat om man så säger. Deras mediokra värvningar är mycket tack vare att de inte kan plocka in lika många bra junisar som vi. Men russinen i kakan har de ändå råd med.
Ja, och de två lagen har mer pengar att röra sig med än vi. Det vet vi ju alla, eller? Vet inte om Frölundas värvningar är nåt att avundas förövrigt, A.Axelsson, Tolsa, Kahnberg, Pierre Johnsson, defensivback från Rögle, en schweizare...

Men samtidigt säger ju Järlefeldt så sent som idag att vi ska göra klart med en förstamålvakt, en back och ett par forwards. Så varför känna panik för hur laget ser ut nu när det är uppenbart att det inte är klart ännu?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

melker skrev:
Remy Lebeau skrev:
LukeHD skrev: Det lär stå emellan Oduya, Tellqvist och Wessula.
Så valen står mellan en omskolad back från NHL och en ny pizza? Spännande..
:lol: :lol:

Haha :lol:
Tack för den...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AMMC skrev:
Ja, och de två lagen har mer pengar att röra sig med än vi. Det vet vi ju alla, eller? Vet inte om Frölundas värvningar är nåt att avundas förövrigt, A.Axelsson, Tolsa, Kahnberg, Pierre Johnsson, defensivback från Rögle, en schweizare...

Men samtidigt säger ju Järlefeldt så sent som idag att vi ska göra klart med en förstamålvakt, en back och ett par forwards. Så varför känna panik för hur laget ser ut nu när det är uppenbart att det inte är klart ännu?
Det är bara det att jag verkligen börjar tråna efter ett nytt SM-guld.

Att vi ska ha in en ny målvakt är inget märkligt.
En till back gör att Kronwall stannar eller Tjärna kommer, vilket inte blir någon större förändring.
Hannula och Ekman lämnar och kanske även Widing.
1-2 forwards ska då in vilket kan bli Tjärna plus någon till. Är inte denna andra forward Crosby har vi gått minus på forwardssidan i och med att Almtorp täcker upp Kruger.

Jaja, det ser väl ut som att vi kanske, kanske ....kan få samma slagstyrka som i år. Och då räcker vi helt enkelt inte till. Backsidan är alldeles för vek.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Linköpings senaste värvningar konkurrerar med vår värvning av Almtorp som silly seasons mest ointressanta. Almtorp tar nog dock ändå priset för här vet man vad man får - en lojal rätt medelmåttig center. LHC-killarna är mer svårbedömda och på så sätt roligare, men kanske också sämre.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vill liksom veta vad DIFs mål är med verksamheten. Ska vi vinna guld eller bara fostra talanger/vara ett mittenlag? Om vi vill vinna titlar så måste vi snart börja ställa upp med lag som kan konkurrera med FBK och HV71. Det gäller att börja prioritera ett riktigt bra lag och lägga mer energi och vara mer noggranna i lagbygget. Känns som att Järlan med flera är väldigt slarviga. Man struntar i vissa lagdelar, man ställer inte tillräckliga krav på spelare och man är inte noggranna nog att jobba med goda dagliga vanor och hög seriositet.

Jag vill att DIF börjar att satsa mer på att vinna titlar. Vad man ska dra in på vet jag dock inte. Kanske juniorverksamheten? Den genererar trots allt ingen framgång för a-laget eftersom spelarna bara sticker så fort de har spelat fem minuter i Elitserien. Jag vet inte alltså men jag tror att förutsättningarna i organisationen för att vinna guld är bättre än många tror. Likaså är ekonomin inte alls dålig. Det handlar om att samtliga inblandade måste börja maximera sig själva. Allt från spelare till styrelse. Vi måste tillbaka till toppen!
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-04-14 19:29:29, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Kan ju komma in spets spelare under säsongen också.
Skulle tex Ante tröttna på AHL under nästa Säsong kommer ju DIF garanterat göra allt för att få hem han.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

AMMC skrev:

Frölunda sägs dock ha blivit tvungna att minska sin lönebudget rejält till denna säsong, sanningshalten i påståendet kan jag inte alls garantera men jag vet att det hävdats att deras löner nästa år kommer vara ungefär i nivå med vad vi och MoDo pungade ut innevarande säsong. Det skulle kunna betyda att vi ändå är hyfsat konkurrenskraftiga om det slutligen står mellan oss och götlaborgarna i kampen om Klasen.

Ett lag som däremot torde ha frigjort helt enorma lönesummor med tanke på sina spelarförluster är ju HV. Spelare de är intresserade av kan vi fan helt glömma. De tar helt enkelt vad de vill ha nu.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:Vill liksom veta vad DIFs mål är med verksamheten. Ska vi vinna guld eller bara fostra talanger/vara ett mittenlag? Om vi vill vinna titlar så måste vi snart börja ställa upp med lag som kan konkurrera med FBK och HV71. Det gäller att börja prioritera ett riktigt bra lag och lägga mer energi och vara mer noggranna i lagbygget. Känns som att Järlan med flera är väldigt slarviga. Man struntar i vissa lagdelar, man ställer inte tillräckliga krav på spelare och man är inte noggranna nog att jobba med goda dagliga vanor och hög seriositet.

Jag vill att DIF börjar att satsa mer på att vinna titlar. Vad man ska dra in på vet jag dock inte. Kanske juniorverksamheten? Den genererar trots allt ingen framgång dör a-laget eftersom spelar na bara sticker så fort de spelat fem minuter i Elitserien. Jag vet inte alltså men jag tror att förutsättningarna i organisationen för att vinna guld är bättre än många tror. Likaså är ekonomin inte alls dålig. Det handlar om att samtliga inblandade måste börja maximera sig själva. Allt från spelare till styrelse. Vi måste tillbaka till toppen!
Håller med dig i första stycket, helt och hållet. Lika mycket är jag emot allt du säger i stycke två. Jag tycker också att Järlan inte lyckas bygga det här laget till maximal kapacitet sett till roller i laget, mest pengar på rätt position osv.

"Dra in på juniorverksamheten" var vad som ledde till 05-09. Och det faktum att vi har typ en spelare att hoppas få tillbaka som hemvändare från årskull 79 till 86. Jag fattar förövrigt helt att man vill vinna guld, och det nu. Det vill jag också. Men inte till vilket pris som helst.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:Vill liksom veta vad DIFs mål är med verksamheten. Ska vi vinna guld eller bara fostra talanger/vara ett mittenlag? Om vi vill vinna titlar så måste vi snart börja ställa upp med lag som kan konkurrera med FBK och HV71. Det gäller att börja prioritera ett riktigt bra lag och lägga mer energi och vara mer noggranna i lagbygget. Känns som att Järlan med flera är väldigt slarviga. Man struntar i vissa lagdelar, man ställer inte tillräckliga krav på spelare och man är inte noggranna nog att jobba med goda dagliga vanor och hög seriositet.

Jag vill att DIF börjar att satsa mer på att vinna titlar. Vad man ska dra in på vet jag dock inte. Kanske juniorverksamheten? Den genererar trots allt ingen framgång för a-laget eftersom spelarna bara sticker så fort de har spelat fem minuter i Elitserien. Jag vet inte alltså men jag tror att förutsättningarna i organisationen för att vinna guld är bättre än många tror. Likaså är ekonomin inte alls dålig. Det handlar om att samtliga inblandade måste börja maximera sig själva. Allt från spelare till styrelse. Vi måste tillbaka till toppen!
Håller med. Är trött på att vi ska ligga i mitten eller långt ner år efter år (Undantaget 09/10).
Vad gör HV71 (bortsett från årets säsong) och FBK som gör att de alltid håller sig i toppen som inte DIF gör?

Men att skära ner juniorverksamheten är det sämsta vi kan göra.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:

TEXT.
Tror att Gunde Svan-konceptet är det enda rätta. Det måste vara uppstramat om det ska klaffa. Se till att det inte sups under pågående säsong t ex.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst