DIF i Media
Re: DIF i Media
Men på allvar, kan vi inte börja lira i rött igen?
Vänta nu lite, här är det något som är fel...Mäklaren skrev:- Att efter 16 omgångar börja diskutera division 1 inte på kartan. Det är 36 matcher kvar och vi ska vända detta. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt mål nu är att få ut mer av den här truppen och det är något som tränarna jobbar med. Vårt nuvarande lag skall vända skeppet, säger Djurgården Hockeys sportchef Janne Järlefelt.

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF i Media
Mäklaren och många med honom har så kallade de jávù-upplevelser.Stentuff skrev:Vänta nu lite, här är det något som är fel...Mäklaren skrev:- Att efter 16 omgångar börja diskutera division 1 inte på kartan. Det är 36 matcher kvar och vi ska vända detta. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt mål nu är att få ut mer av den här truppen och det är något som tränarna jobbar med. Vårt nuvarande lag skall vända skeppet, säger Djurgården Hockeys sportchef Janne Järlefelt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BaronVonDif
Sv: Re: DIF i Media
Tycker vi ska lira i svart och gult, då svider inte förlusterna och det dåliga spelet lika mycket.Manijock skrev:Men på allvar, kan vi inte börja lira i rött igen?
Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
minalman skrev:Mäklaren och många med honom har så kallade de jávù-upplevelser.Stentuff skrev:Vänta nu lite, här är det något som är fel...Mäklaren skrev:- Att efter 16 omgångar börja diskutera division 1 inte på kartan. Det är 36 matcher kvar och vi ska vända detta. Den här truppen är för bra för den poängskörd vi fått ihop hittills. Vårt mål nu är att få ut mer av den här truppen och det är något som tränarna jobbar med. Vårt nuvarande lag skall vända skeppet, säger Djurgården Hockeys sportchef Janne Järlefelt.

Blir ju mörkrädd när man hör ordförande uttala sig.
Allt detta skitsnack hörde vi förra säsongen också, och när väl ändringar gjordes så va DIF så nere i skiten att det inte gjorde ngn skillnad.
Har inget emot Challe så sätt. Men tror inte han är tränaren vi behöver helt enkelt. Låt han behålla sitt jobb som sportchef i år, men hitta en ny tränare snarast.
DIF hade behövt som många andra skrivit en tränare utifrån med ingen DIF anknytning och som vågar trampa på andras fötter, och vågar bänka vem som helst oavsett hur mycket historia de har med DIF. vilket jag tror Challe har svårt för, då han är så mycket Djurgårdare..
Visst det är många matcher kvar och vi har "bara" spelat 16 st. Men hur fan kan det då komma sig att "sämre" lag slår oss titt som tätt och har redan spelat ihop sig och hittat sitt spel tydligen Men DIF letar fortf efter sitt spel, där man är så osäker i egen zon och knappt kan sätta en puck på bladet till sina medspelare.
Kan ju inte vara så år efter år att DIF ska behöva så lång tid på sig att spela ihop sig innan resultaten börjar komma.
Kan inte tänka mig ngt annat än det måste va tränarens och hans spelide som förstör för laget. Eller har man helt enkelt tagit in spelare i truppen som inte klarar av pressen som DIF har satt i år, att vi ska upp direkt igen. Eller att vissa är helt enkelt för dåliga för att spela AS eller inte mogna ens för att spela med A-laget.
Allt detta skitsnack hörde vi förra säsongen också, och när väl ändringar gjordes så va DIF så nere i skiten att det inte gjorde ngn skillnad.
Har inget emot Challe så sätt. Men tror inte han är tränaren vi behöver helt enkelt. Låt han behålla sitt jobb som sportchef i år, men hitta en ny tränare snarast.
DIF hade behövt som många andra skrivit en tränare utifrån med ingen DIF anknytning och som vågar trampa på andras fötter, och vågar bänka vem som helst oavsett hur mycket historia de har med DIF. vilket jag tror Challe har svårt för, då han är så mycket Djurgårdare..
Visst det är många matcher kvar och vi har "bara" spelat 16 st. Men hur fan kan det då komma sig att "sämre" lag slår oss titt som tätt och har redan spelat ihop sig och hittat sitt spel tydligen Men DIF letar fortf efter sitt spel, där man är så osäker i egen zon och knappt kan sätta en puck på bladet till sina medspelare.
Kan ju inte vara så år efter år att DIF ska behöva så lång tid på sig att spela ihop sig innan resultaten börjar komma.
Kan inte tänka mig ngt annat än det måste va tränarens och hans spelide som förstör för laget. Eller har man helt enkelt tagit in spelare i truppen som inte klarar av pressen som DIF har satt i år, att vi ska upp direkt igen. Eller att vissa är helt enkelt för dåliga för att spela AS eller inte mogna ens för att spela med A-laget.
There is no I in TEAM!!!!
Håller med, istället för att agera så kommer man med floskler och kör huvudet i sanden.Bigge skrev:Blir ju mörkrädd när man hör ordförande uttala sig.
http://www.svt.se/sport/slagsmal-pa-isen
Är det DIF som spelar hockey i blårandiga dräkter på Stockholms Stadion 1923?
Är det DIF som spelar hockey i blårandiga dräkter på Stockholms Stadion 1923?
- Amadeus
- Säsongskort: Ja
Jaa, tycker alltid vi har spelat bättre i rött!Manijock skrev:Men på allvar, kan vi inte börja lira i rött igen?
Skrockfullt kanske, men det har jag alltid tyckt.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Bättre vi spelar i gult! Då kommer vinsterna radas uppAmadeus skrev:Jaa, tycker alltid vi har spelat bättre i rött!Manijock skrev:Men på allvar, kan vi inte börja lira i rött igen?

Men blårandigt har ju varit på tapeten härinne förut? Perfekt sätt att påbörja en ny storhetstidHawk skrev:Bättre vi spelar i gult! Då kommer vinsterna radas uppAmadeus skrev:Jaa, tycker alltid vi har spelat bättre i rött!Manijock skrev:Men på allvar, kan vi inte börja lira i rött igen?

DIF i Media
Var det inte otillåtet att spela i vertikala ränder?Manijock skrev:Men blårandigt har ju varit på tapeten härinne förut? Perfekt sätt att påbörja en ny storhetstidHawk skrev:Bättre vi spelar i gult! Då kommer vinsterna radas uppAmadeus skrev:Jaa, tycker alltid vi har spelat bättre i rött!Manijock skrev:Men på allvar, kan vi inte börja lira i rött igen?
Skulle säkert kunna bli coolt annars.
DIF i Media
2014-04-07, vad hände?
För mig är det helt obegripligt att Challe, som ansvarig huvudtränare och sportchef, står i en intervju och säger att åldersstrukturen i laget är fel. Något han även påpekade i våras efter uttåget. Du har ju för sjutton gubbar haft hela sommaren på dig att bygga laget så som du vill ha det? Sådant där gnäll och undanflykter köper jag inte!
Lite så känner jag också... Han har värvat 17? nya spelare?12139 skrev:För mig är det helt obegripligt att Challe, som ansvarig huvudtränare och sportchef, står i en intervju och säger att åldersstrukturen i laget är fel. Något han även påpekade i våras efter uttåget. Du har ju för sjutton gubbar haft hela sommaren på dig att bygga laget så som du vill ha det? Sådant där gnäll och undanflykter köper jag inte!