Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Kan inte se att det skrivits innan men nu kanske hoppets låga gällande Linkan är helt dött om man får tro skvallerblaskan?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7260732.ab
Det där är dessvärre sant. Förmodligen så blir det aik eller SSK, och jag hoppas för allt vad livet innebär att SSK vinner den kampen, annars kommer jag fan i mig att vara något så fruktansvärt jävla deprimerad. Går han till SSK så ska han hyllas på Hovet för att sedan avsluta karriären med oss om 1-2 år, går han till aik så ska han vara hatad som den värsta svikaren inom vår hockeys historia, och en sådan relation till Bremberg hade jag betalat tusenlappar för att undvika.crike skrev:Kan inte se att det skrivits innan men nu kanske hoppets låga gällande Linkan är helt dött om man får tro skvallerblaskan?
GÅ TILL SSK FÖR I HELVETTE OCH BEHÅLL DIN STOLTHET!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Tycker att en värvning av Anders Fredriksen luktar desperation lång väg. Den uppfattade bristen på centrar är överdriven. I DIF finns Otto, Falken, Norman och Krüger som alla är naturliga centrar. I Tim Eriksson och Fimpen har DIF två spelare som är helt ok som centrar.DIFDIF skrev:Anders Fredriksen på väg till DIF.
Tim Erikssson har med rätt coachning och tålamod förutsättningar att bli lika bra center som Engqvist. Det kan vara så att Tim återigen skulle bli landslagsmässig som center. Han är spelintelligent, hyfsad tekare och tillräckligt åkstark för att bli en marginellt sämre kopia än Andreas Falk.
Tror nog arr Anders Fredrikssen är tänkt som ersättare OM Marcus Krüger även han beslutar sig för att åka över till NHL. Mitt stalltips är att Anders inte får kontrakt med DIF och att Marcus Krüger stannar nästa säsong. Den sista forwarden i truppen innan sommaren hoppas jag blir Marcus Nilson. DIF bör ha tålamod och vänta ut de spelare som inte får NHL kontrakt i höst.
Fy fan....jag säger bara fy fan vad vidrigt att se Bremberg i en annan tröja än DIF!! Skandal att han inte får kontrakt i laget där han hör hemma. Killen är ju magisk!!
Får magsår, känner mig snurrig och har kväljningar när jag läser om Bremberg. Det har avhandlats många gånger förut, men det går inte att med ord beskriva vikten av den här legendarens handleder.
Hamnar han i Gnihet (vilket han förmodligen inte gör) så vettefan vad som händer. Det skulle vara som att typ Lampard och Terry går till Manchester United. Det finns inte på världskartan!
Inte för att SSK är en hedervärd klubb, i mina ögon så är de bara pinsamma både som förening och lag. De kanske skulle må bra av en superstar, liksom vi gjorde under ett antal år. Hamnar han där är det ingenting annat än hyllningar som ska eka på Hovet kommande säsong. Känns förövrigt att om det ska buas och hånas i samband med besök från Brembergs framtida lag, så ska det göras i riktning mot Djurgårdens värvningsansvariga.
Hamnar han i Gnihet (vilket han förmodligen inte gör) så vettefan vad som händer. Det skulle vara som att typ Lampard och Terry går till Manchester United. Det finns inte på världskartan!
Inte för att SSK är en hedervärd klubb, i mina ögon så är de bara pinsamma både som förening och lag. De kanske skulle må bra av en superstar, liksom vi gjorde under ett antal år. Hamnar han där är det ingenting annat än hyllningar som ska eka på Hovet kommande säsong. Känns förövrigt att om det ska buas och hånas i samband med besök från Brembergs framtida lag, så ska det göras i riktning mot Djurgårdens värvningsansvariga.
Senast redigerad av Kire den 2010-06-08 08:15:11, redigerad totalt 1 gånger.
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
- Lee Harvey Oswald
sthlm_dif skrev:Det där är dessvärre sant. Förmodligen så blir det aik eller SSK, och jag hoppas för allt vad livet innebär att SSK vinner den kampen, annars kommer jag fan i mig att vara något så fruktansvärt jävla deprimerad. Går han till SSK så ska han hyllas på Hovet för att sedan avsluta karriären med oss om 1-2 år,crike skrev:Kan inte se att det skrivits innan men nu kanske hoppets låga gällande Linkan är helt dött om man får tro skvallerblaskan?
går han till aik så ska han vara hatad som den värsta svikaren inom vår hockeys historia, och en sådan relation till Bremberg hade jag betalat tusenlappar för att undvika.
Skitsnack, Bremberg vill lira i DIF,
Men DIF har inte det ekonomiska möjligheterna, alt Hardy vill inte ha honom.
Så nåt hat förtjänar Linkan knappast.
Dessutom tror jag han inser att spel i aik kan komma att skapa stora problem.
(då det finns många sthlm_dif)
Ssk känns taget...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bara att be....och jag som inte ens är trogen...sthlm_dif skrev:GÅ TILL SSK FÖR I HELVETTE OCH BEHÅLL DIN STOLTHET!
Har för mig http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... r-och.html redan har varit uppe. Det är skrämmande, de där två artiklarna borde inte ligga ute samtidigt....klump i magen....
Senast redigerad av Snazzi den 2010-06-08 08:20:13, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Kire skrev:Får magsår, känner mig snurrig och har kväljningar när jag läser om Bremberg. Det har avhandlats många gånger förut, men det går inte att med ord beskriva vikten av den här legendarens handleder.
Bra skrivet! Går han till något annat lag i elitserien... usch! Vill inte ens tänka på det!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Det är snararare Järlefält & Co. som förtjänar ditt hat om Bremberg går till Gnaget. Vadå avsluta karriären här om 1-2 år, det är ju nu han skulle få chansen att avsluta karriären i DIF i typ två år. Jag hoppas också att Linkan väljer SSK framför AIK men om han inte gör det är det knappast skäl att hata honom. Han ville helst till DIF men DIF vill inte ha honom. Ledningens agerande är betydligt märkligare än Linkans i denna fråga. Nån svikare kan han absolut inte kallas - det är ju inte han som väljer bort DIF!sthlm_dif skrev:Det där är dessvärre sant. Förmodligen så blir det aik eller SSK, och jag hoppas för allt vad livet innebär att SSK vinner den kampen, annars kommer jag fan i mig att vara något så fruktansvärt jävla deprimerad. Går han till SSK så ska han hyllas på Hovet för att sedan avsluta karriären med oss om 1-2 år, går han till aik så ska han vara hatad som den värsta svikaren inom vår hockeys historia, och en sådan relation till Bremberg hade jag betalat tusenlappar för att undvika.crike skrev:Kan inte se att det skrivits innan men nu kanske hoppets låga gällande Linkan är helt dött om man får tro skvallerblaskan?
- Remy Lebeau
Oavsett vad Linkan väljer kommer jag inte tycka illa om honom, ännu mindre hata honom. Jag kommer alltid minnas honom som spelaren som räddade oss från Allsvenskan i flera år, det kan inget händelse få mig att glömma.
Väldigt trist att han kommer spela i en annan konkurrent, men det är samtidigt verkligheten. Av någon anledning vill vi inte ha honom, och då är det bara naturligt att han söker sig vidare. Södertälje, aik, timrå, modo. För mig spelar det ingen roll, lika trist oavsett vilket.
Väldigt trist att han kommer spela i en annan konkurrent, men det är samtidigt verkligheten. Av någon anledning vill vi inte ha honom, och då är det bara naturligt att han söker sig vidare. Södertälje, aik, timrå, modo. För mig spelar det ingen roll, lika trist oavsett vilket.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Säger det igen... Om en Djurgårdsprofil går till Aik så ska han hatas.
Bremberg, rädda dig själv och gå till SSK för om du går till aik så är du ALDRIG välkommen tillbaka i min värld!
Bremberg, rädda dig själv och gå till SSK för om du går till aik så är du ALDRIG välkommen tillbaka i min värld!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Han ska gå dit det passar honom bäst geografiskt och lönemässigt. Ditt inlägg är svårtolkat -- vill du att han skall straffas för de insatser han har gjort för DIF genom åren? För när det gäller sämre / obetydliga spelare så är det ingen som bryr sig när de går till andra arbetsgivare. Linkan är naturligtvis inget undantag när det gäller behovet av en inkomst.lilleman skrev:Säger det igen... Om en Djurgårdsprofil går till Aik så ska han hatas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bara att inse att Bremberg inte är den typen av spelare som vi är ute efter just nu.
Hardy bygger ett LAG och i detta bygga finns det helt enkelt inte plats för Bremberg.
Dessutom får man inte heller glömma att Bremberg antagligen vill ha väldigt bra betalt och att han därmed inte anses vara värd de pengarna med tanke på det spelsätt vi nu utnyttjar av oss.
Självklart hade Bremberg varit nyttig för oss inte minst i PP, men samtidigt får man inte heller glömma bort att hans hemjobb inte var det bästa alla gånger samt att hela laget ofta bara väntade på att Bremberg skulle göra något offensivt. Sedan killen försvann har flera spelare tagit offensivt ansvar och så ser jag helst att det förblir.
Skulle Bremberg ha ett riktigt DIF hjärta borde han för övrigt erbjuda sig att spela till pissersättning för oss bara för att inte spela i en annan elitförening. Hade han gjort detta hade han kunnat bli odödlig. Det finns en del spelare som gjort på detta sätt och jag tvivlar på att ledningen skulle takca nej till Bremberg för skall vi säga 100k i månaden.
För övrigt undrar jag om AIK eller SSK har råd med spelare i fråga. Skulle inte direkt bli förvånad om killen nya klubbadress istället blir LHC eller MoDo. Det enda som egentligen talar emot detta är att kanske vill bo i Stockholm och då blir alternativen färre.
Hardy bygger ett LAG och i detta bygga finns det helt enkelt inte plats för Bremberg.
Dessutom får man inte heller glömma att Bremberg antagligen vill ha väldigt bra betalt och att han därmed inte anses vara värd de pengarna med tanke på det spelsätt vi nu utnyttjar av oss.
Självklart hade Bremberg varit nyttig för oss inte minst i PP, men samtidigt får man inte heller glömma bort att hans hemjobb inte var det bästa alla gånger samt att hela laget ofta bara väntade på att Bremberg skulle göra något offensivt. Sedan killen försvann har flera spelare tagit offensivt ansvar och så ser jag helst att det förblir.
Skulle Bremberg ha ett riktigt DIF hjärta borde han för övrigt erbjuda sig att spela till pissersättning för oss bara för att inte spela i en annan elitförening. Hade han gjort detta hade han kunnat bli odödlig. Det finns en del spelare som gjort på detta sätt och jag tvivlar på att ledningen skulle takca nej till Bremberg för skall vi säga 100k i månaden.
För övrigt undrar jag om AIK eller SSK har råd med spelare i fråga. Skulle inte direkt bli förvånad om killen nya klubbadress istället blir LHC eller MoDo. Det enda som egentligen talar emot detta är att kanske vill bo i Stockholm och då blir alternativen färre.
Jag har en läskig känsla av att Linkan faktiskt hamnar i, eller i alla fall förhandlar, med gnaget. Utöver DIF så finns det ju bara ssk och ajk som är riktiga alternativ när han nu bestämmer sig för att flytta hem.
Jag tror att man i stort sett får ställa en möjlig förlängning med mackan mot att få tillbaka linkan och då väljer i alla fall jag Mackan. Kommer dock vara konstigt att se Linkan i ett annat ES lag än DIF och väljer han gnaget så är det otroligt smärtsamt. Skulle inte kalla det för ett svek eftersom vi inte har plats men det skulle solka ner det han uträttat för oss..
Tänk......fullsatt Globen, DIF-ajk, det står 2-2 och Linkan avgör för gnaget med mindre än minuten kvar att spela.....jag vetefan var man skulle ta vägen...
Jag tror att man i stort sett får ställa en möjlig förlängning med mackan mot att få tillbaka linkan och då väljer i alla fall jag Mackan. Kommer dock vara konstigt att se Linkan i ett annat ES lag än DIF och väljer han gnaget så är det otroligt smärtsamt. Skulle inte kalla det för ett svek eftersom vi inte har plats men det skulle solka ner det han uträttat för oss..
Tänk......fullsatt Globen, DIF-ajk, det står 2-2 och Linkan avgör för gnaget med mindre än minuten kvar att spela.....jag vetefan var man skulle ta vägen...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Pinsamt att läsa alla som gnäller på Linkan. När han nu blivit dissad av DIF så är det väl helt & hållet upp till honom att gå till vilken jävla klubb han vill? Tror inte han väljer Gnaget med tanke på den turbulens det skulle skapa, men på ett sätt tycker jag det vore rätt - kan Järlan & Co "pissa på honom" så kan han väl skvätta tillbaka lite?
Han lär hamna i SSK, dock. Satans tråkigt att det skulle bli så här med en av de största DIF profilerna i modern tid... gråter lite inombords. Jag tycker vi - om inte annat för att visa Goodwill mot vår räddare, men kanske framförallt för att ta bort honom från våra konkurrenter - borde signa honom omedelbums. Tror dock det resoneras så att ledningen är livrädda för att ta in en sån fixstjärna i laget nu när vi har andra stora profiler & ledare. Hur skulle gruppen påverkas? Vad händer med kollektivet? Personligen så tycker jag det är riktigt jävla löjligt. Självklart är det inte så att alla andra spelare skulle börja kämpa mindre för att vi kanske har en lite halvloj klasspelare. Att inte Linkans spelstil skulle passa in är också rent skitsnack; killen är en mestare på just den spelstil vi har nu (dvs spela offensivt, vårda pucken, hitta passvägar, förlänga anfallen).
Något jag är säker på dock är att det INTE handlar om ekonomi. Helt övertygad om att det skulle gå att lösa om den ömsesidiga viljan fanns där.
Han lär hamna i SSK, dock. Satans tråkigt att det skulle bli så här med en av de största DIF profilerna i modern tid... gråter lite inombords. Jag tycker vi - om inte annat för att visa Goodwill mot vår räddare, men kanske framförallt för att ta bort honom från våra konkurrenter - borde signa honom omedelbums. Tror dock det resoneras så att ledningen är livrädda för att ta in en sån fixstjärna i laget nu när vi har andra stora profiler & ledare. Hur skulle gruppen påverkas? Vad händer med kollektivet? Personligen så tycker jag det är riktigt jävla löjligt. Självklart är det inte så att alla andra spelare skulle börja kämpa mindre för att vi kanske har en lite halvloj klasspelare. Att inte Linkans spelstil skulle passa in är också rent skitsnack; killen är en mestare på just den spelstil vi har nu (dvs spela offensivt, vårda pucken, hitta passvägar, förlänga anfallen).
Något jag är säker på dock är att det INTE handlar om ekonomi. Helt övertygad om att det skulle gå att lösa om den ömsesidiga viljan fanns där.