Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av soundboy »

Jockmaniac skrev:
FabbeK skrev:Dina resonemang håller som vanligt världsklass. "Om hela forumet tycker att jag är en dryg snorvalp som aldrig står upp för mina åsikter i reella sammanhang utan bara spyr galla på internet så måste det vara dem det är fel på - inte mig."

Nyp dig själv i armen och vakna till liv.
Hela forumet? Dryg snorvalp? Ojoj, kära lilla forum-oskuld du har mycket att lära dig. Vi pratar klackturister, du är en typisk forumturist som kommer in hit när det är dags att "hata", "hata polisen", "hata systemet" och "legalisera marijuana". Det finns ett par "tuffingar" härinne som tror att de pratar å alla DIFares vägnar när de i själva verket blir utskrattade där de sitter ensamma på sina höga hästar och pillar naveln till huliganfilmer på tuben. Alla är inte på din sida, och till skillnad från dessa personer jag argumenterar med och respekterar så hör inte du dit. För att du helt enkelt inte klarar av att regga dig på ett forum och uppträda civiliserat.
Alltså... Jag vill inte leka hobbymod, men inget av det ni skrev var OK någonstans. Håll diskussionen på en lämplig nivå och bemöt varandra med argument som på något sätt kan verka vara sakliga, personangrepp är att gå för långt.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av minalman »

sthlm1891 skrev:
minalman skrev:Ibland längtar man tillbaka till halvfulla Globen, halvtaskig hockeyunderhållning och skön elitserielunk. Någorlunda spännande kamp om att nå slutspel. Linkan och Hörnqvist lekte. Några få småkillar var "klack". Inga testosteroner. Inga polisattacker. Vad har egentligen hänt? Glöm bojkotten! Gå på hockeyn, sitt ner och titta på den spännande kampen!
Jag gillade när aktionen med tio tysta minuter i fotbollen gjorde sin markering. Alla fattade! Men nu har allt gått för långt. Herregud, ishockey är ju ändå bara en lek. Ge inte polisen och DIFs ledning mer energi till deras uppfattning att hockeyn kommer i andra hand för många. Eller har jag fel? Är det gemenskapen på läktaren, en anledning att skråla och jubla tillsammans med polare, stämningen och sången som är det mest viktiga? För att inte tala om ölen före och efter. Är hockeyn bara en framkallande faktor, en ursäkt för att träffas? Ja då kanske allsvenskan är ett OK alternativ för en som gillar hockey för dess egen skull.
Vet inte vad man ska svara på detta....
Men nog fan är en av anledningarna till att jag går på matcherna ställer mig i klacken är för gemenskapen där och vara med och bira till stämningen, hockey och fotboll är så mycket mer än bara idrott nu.
Jag köper din inställning och förstår att du delar den med många. Men ibland när man läser i forumet kan man få känslan att det är likhetstecken mellan att vara den sortens supporter och att vara bästa sortens Djurgårdare. Alla andra som går på Hovet, Globen eller följer matcherna på TV eller nätet, är medlemmar, läser allt som går att läsa på hemsidan och i blaskorna är inte riktiga Djurgårdare och har ingen rättighet alls att glädjas om man inte först tackar klacken för den fantastiska stämningen. Själv skulle jag gärna byta stämningen i klacken mot ett bra hockeylag på isen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
vr6power

Inlägg av vr6power »

sthlm1891 skrev:
vr6power skrev:Jag bor då uppåt landet så blir inte så ofta se hockey i sthlm live men det händer, dock följer jag på tv osv köper matcher allt. men till saken hör att jag som Djurgården supporter skiter totalt i JK och det skulle absolut inte falla mig in att inte gå på matchen bara för några säger det uppmanar att inte göra det. Det är ju Djurgården jag (iaf jag) vill se spela och heja fram inte JK gänget =) och skulle absolut gå på matchen om jag kunde oavsett va nån sa =).

Tack för ordet.
Så man kan inte visa solidaritet med folk som lagt ner sin själ i många arrangemang för att sedan bli misshandlade och förtryckta av polisen och diverse andra "säkerhets folk"?

Nä är inte så jag menar utan jag tänker nu mest på det kommande derbyt att man ska bojkotta den, Det skulle absolut inte falla mig in bara för att tex nu jk vill det, För är väl ändå laget man ska heja fram inte JK?? sen att folk blir misshandlade är en helt annan sak, men att bojkotta sitt lag blir ju fel och skulle inte falla mig in.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

vr6power skrev:
sthlm1891 skrev:
vr6power skrev:Jag bor då uppåt landet så blir inte så ofta se hockey i sthlm live men det händer, dock följer jag på tv osv köper matcher allt. men till saken hör att jag som Djurgården supporter skiter totalt i JK och det skulle absolut inte falla mig in att inte gå på matchen bara för några säger det uppmanar att inte göra det. Det är ju Djurgården jag (iaf jag) vill se spela och heja fram inte JK gänget =) och skulle absolut gå på matchen om jag kunde oavsett va nån sa =).

Tack för ordet.
Så man kan inte visa solidaritet med folk som lagt ner sin själ i många arrangemang för att sedan bli misshandlade och förtryckta av polisen och diverse andra "säkerhets folk"?

Nä är inte så jag menar utan jag tänker nu mest på det kommande derbyt att man ska bojkotta den, Det skulle absolut inte falla mig in bara för att tex nu jk vill det, För är väl ändå laget man ska heja fram inte JK?? sen att folk blir misshandlade är en helt annan sak, men att bojkotta sitt lag blir ju fel och skulle inte falla mig in.
Förstår att det tar emot på många just detta med bojkott, men känner personligen att nu är bästa tillfället att nå ut och faktiskt få igång en rejäl debatt i ämnet, inte bara på forumen bland suppotrar utan även i stort i samhället.
Användarvisningsbild
FreddanS

Inlägg av FreddanS »

minalman skrev:Ibland längtar man tillbaka till halvfulla Globen, halvtaskig hockeyunderhållning och skön elitserielunk. Någorlunda spännande kamp om att nå slutspel. Linkan och Hörnqvist lekte. Några få småkillar var "klack". Inga testosteroner. Inga polisattacker. Vad har egentligen hänt? Glöm bojkotten! Gå på hockeyn, sitt ner och titta på den spännande kampen!
Jag gillade när aktionen med tio tysta minuter i fotbollen gjorde sin markering. Alla fattade! Men nu har allt gått för långt. Herregud, ishockey är ju ändå bara en lek. Ge inte polisen och DIFs ledning mer energi till deras uppfattning att hockeyn kommer i andra hand för många. Eller har jag fel? Är det gemenskapen på läktaren, en anledning att skråla och jubla tillsammans med polare, stämningen och sången som är det mest viktiga? För att inte tala om ölen före och efter. Är hockeyn bara en framkallande faktor, en ursäkt för att träffas? Ja då kanske allsvenskan är ett OK alternativ för en som gillar hockey för dess egen skull.
Håller me! Har vart jäkligt kul med att d blivit mer å mer drag på hockey-matcher senaste åren med alla som bidrar. Föredrar dock ändå det som du beskriver framför detta ofantliga tjafs. Kan konstatera att en stark bidragande orsak till det som nu händer är att aik lyckades pallra sig upp till högsta serien igen. Fan va skönt d va utan dom! :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Magnutz skrev:Det är mycket intressant att följa den här pseudo-intellektuella debatten. Verkligen. Det är svart och det är vitt. Idioter här och idioter där. Vi drar samtliga Djurgårdssupportrar över en och samma kam (det heter inte "över samma KANT") och tror att alla vill bojkotta. Det finns ju faktiskt de som inte bryr sig om JK/Klacken utan älskar sporten Hockey (med eller utan "Den som inte hoppar är...") samtidigt som de gillar DIF.. Alla sorter finns representerade i "Djurgårdsfamiljen." Hur som helst...

Många här sätter nya nivåer i tarvlighet/elakhet/dumhet och ni gör det upprepade gånger dessutom. Om ni fortsätter envisas med att utföra personangrepp (verbala då) på personer ni anser mindre värda än er själva kommer era inlägg att tas bort. Det är en av forumets regler. Vi sysslar inte med övergrepp här. Det borde ni alla skriva under på. Hoppas jag.

Debattera och diskutera ämnet, för det är viktigt. Sluta upp med smutskastning och kränkningar.
Oj vilken miss med "kanten vs kammen" :lol: Den skäms jag lite över 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

minalman skrev:
sthlm1891 skrev:
Men nog fan är en av anledningarna till att jag går på matcherna ställer mig i klacken är för gemenskapen där och vara med och bira till stämningen, hockey och fotboll är så mycket mer än bara idrott nu.
Jag köper din inställning och förstår att du delar den med många. Men ibland när man läser i forumet kan man få känslan att det är likhetstecken mellan att vara den sortens supporter och att vara bästa sortens Djurgårdare. Alla andra som går på Hovet, Globen eller följer matcherna på TV eller nätet, är medlemmar, läser allt som går att läsa på hemsidan och i blaskorna är inte riktiga Djurgårdare och har ingen rättighet alls att glädjas om man inte först tackar klacken för den fantastiska stämningen. Själv skulle jag gärna byta stämningen i klacken mot ett bra hockeylag på isen.
Nu hoppas jag vi slipper gå så långt att vi behöver välja det ena framför det andra, skulle vara helt nöjd att få det tillbaka som det var silver året.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

sthlm1891 skrev:
minalman skrev:
sthlm1891 skrev:
Nu hoppas jag vi slipper gå så långt att vi behöver välja det ena framför det andra, skulle vara helt nöjd att få det tillbaka som det var silver året.
Precis! Och om klacken gör sitt vanliga fantastiska jobb under derbyt, men ger f-n i att stå i gångarna, kan det mycket väl bli så, med den nya ordningen i båset och DT tillbaka.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Wizeguy

Inlägg av Wizeguy »

vr6power skrev:
sthlm1891 skrev:

Tack för ordet.

Jag förstår hur du tänker. Men är det inte så att vi alla vill stötta DIF på bästa möjliga sätt. Ett fåtal anser att det är bättre att ta stryk från polisen, riskera att bli utsläng och/eller bli ivägkörd eller få lämna urinprov. Om detta fortsätter kommer det innebära att på lång sikt så kommer alla de människor som skapar drag i klacken att försvinna eftersom förnedringen av detta blir större än glädjen av att se DIF. Det kommer leda till sämre stämning på matcherna, vilket leder till ännu sämre prestationer på isen. Hellre då att bojkotta en match för att tydligt visa på problemen än att sakta men säkert dränera klacken på engagerade människor.

Oavsett vart man står i frågan vill alla nå samma slutmål - att DIF ska ha så mycket publik och bra drag som möjligt på matcherna. Hur vi når dit är det delade läger.

Vi som är engagerade både inom fotboll och hockey såg att samma sak hände fotbollen runt 07/08. Det har nu tagit 4-5 år innan tvisten mellan supportrar och förening är löst. Vips så ser man att biljettförsäljningen stiger i taket.

Detta är en proaktiv aktion från JK för att slippa hamna i det läge där fotbollen befann sig.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:Det är mycket intressant att följa den här pseudo-intellektuella debatten. Verkligen. Det är svart och det är vitt. Idioter här och idioter där. Vi drar samtliga Djurgårdssupportrar över en och samma kam (det heter inte "över samma KANT") och tror att alla vill bojkotta. Det finns ju faktiskt de som inte bryr sig om JK/Klacken utan älskar sporten Hockey (med eller utan "Den som inte hoppar är...") samtidigt som de gillar DIF.. Alla sorter finns representerade i "Djurgårdsfamiljen." Hur som helst...

Många här sätter nya nivåer i tarvlighet/elakhet/dumhet och ni gör det upprepade gånger dessutom. Om ni fortsätter envisas med att utföra personangrepp (verbala då) på personer ni anser mindre värda än er själva kommer era inlägg att tas bort. Det är en av forumets regler. Vi sysslar inte med övergrepp här. Det borde ni alla skriva under på. Hoppas jag.

Debattera och diskutera ämnet, för det är viktigt. Sluta upp med smutskastning och kränkningar.
Väl talat. För fram era argument och bemöt andras utan en massa larviga påhopp. Den ena efter den andra blir idiotförklarad för att ha en annan åsikt. Klarar man inte av att bemöta argument utan att vara saklig borde man strunta i att debattera. Acceptera att vi tycker olika och försök lägga av med alla idiotförklaringar. Forumets nivå blir bara sämre av det och snart orkar man inte ens läsa trådarna. Känslan man får är att hälften av inläggen bara är en massa tjafsande utan substans och man tappar intresset av att läsa.

Det blir snart bara kvar personer som kastar skit mot varandra och så dör forumet sakta men säkert ut, i varje fall substansen i det.
Beundrar er som fortsätter framföra argument och svarar på andras inlägg trots de flertalet barnsliga bemötanden ni får.

Jag ser mig verkligen inte som någon expert inom hur man ska vara som registrerad på forumet. Men jag försöker alltid avstå från personliga påhopp och dessutom hålla mig till ämnet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
FreddanS

Inlägg av FreddanS »

Vet inte om denna tråd är rätt ställe att ställa min fråga på men gör ett försök. Av ren nyfikenhet funderar jag på om JK's "bojkott" är ett föremål för derbyt mot aik 16/2 i synnerhet eller om det gäller DIFhockey-matcher i allmänhet? Svaret kan tänkas självklart men anledningen varför jag frågar är för jag tror att det finns risk att flertalet supportrar inte går bara för att någon anna säger det. Blir dessutom lite orolig när jag läser citat på 11433.net (http://www.11433.net/2012/02/tom-klacks ... erbyt-162/) där man anser att det är ett angrepp mot Djurgårdsfamiljen om man ändå väljer att gå på hockeymatchen mot aik. Onödigt att det ska gå så långt att DIF-supportrar ser ner på andra DIF-supportrar för att man väljer att gå på en hockeymatch, kanske viktigaste matchen i år dessutom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

FreddanS skrev:Vet inte om denna tråd är rätt ställe att ställa min fråga på men gör ett försök. Av ren nyfikenhet funderar jag på om JK's "bojkott" är ett föremål för derbyt mot aik 16/2 i synnerhet eller om det gäller DIFhockey-matcher i allmänhet? Svaret kan tänkas självklart men anledningen varför jag frågar är för jag tror att det finns risk att flertalet supportrar inte går bara för att någon anna säger det. Blir dessutom lite orolig när jag läser citat på 11433.net (http://www.11433.net/2012/02/tom-klacks ... erbyt-162/) där man anser att det är ett angrepp mot Djurgårdsfamiljen om man ändå väljer att gå på hockeymatchen mot aik. Onödigt att det ska gå så långt att DIF-supportrar ser ner på andra DIF-supportrar för att man väljer att gå på en hockeymatch, kanske viktigaste matchen i år dessutom.
Väljer majoriteten av supportrarna och framför allt supporterorganisationen att ta ett så tråkigt men viktigt beslut om bojkott måste man ju ställa sig bakom det. Annars pissar man ju på de fansen som väljer att avstå matchen för föreningens bästa på längre sikt.
Expert.
Användarvisningsbild
FreddanS

Inlägg av FreddanS »

SirDIFalot skrev:
FreddanS skrev:Vet inte om denna tråd är rätt ställe att ställa min fråga på men gör ett försök. Av ren nyfikenhet funderar jag på om JK's "bojkott" är ett föremål för derbyt mot aik 16/2 i synnerhet eller om det gäller DIFhockey-matcher i allmänhet? Svaret kan tänkas självklart men anledningen varför jag frågar är för jag tror att det finns risk att flertalet supportrar inte går bara för att någon anna säger det. Blir dessutom lite orolig när jag läser citat på 11433.net (http://www.11433.net/2012/02/tom-klacks ... erbyt-162/) där man anser att det är ett angrepp mot Djurgårdsfamiljen om man ändå väljer att gå på hockeymatchen mot aik. Onödigt att det ska gå så långt att DIF-supportrar ser ner på andra DIF-supportrar för att man väljer att gå på en hockeymatch, kanske viktigaste matchen i år dessutom.
Väljer majoriteten av supportrarna och framför allt supporterorganisationen att ta ett så tråkigt men viktigt beslut om bojkott måste man ju ställa sig bakom det. Annars pissar man ju på de fansen som väljer att avstå matchen för föreningens bästa på längre sikt.
Ok.. Så om man tillhör minoriteten som ändå helst går på matchen ska man respektera JK's uppmaning ändå och inte gå på matchen? Varför kan inte respekten vara ömsesidig?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

FreddanS skrev:
SirDIFalot skrev:
Ok.. Så om man tillhör minoriteten som ändå helst går på matchen ska man respektera JK's uppmaning ändå och inte gå på matchen? Varför kan inte respekten vara ömsesidig?
Du ska gå på matchen om du vill gå på matchen. Punkt. Detta går för långt. Det är som i plugget, när mobben ska samlas och alla ska följa dess manövreringar oavsett om man håller med eller inte. Barockt.

Om klacken och de olika supporter-grenarna bojkottar är det OK. Vanliga hockey-fanatiker ska tamejfan inte skämmas för att de vill gå och se hockey på Hovet/i Globen.

Så, ta dig dit och se matchen. Det är helt OK.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
a-h

Inlägg av a-h »

Alla som vill gå på matchen, GÅ! Men stå inte i klacken.
Skriv svar