Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Gnisslet och oron är väl att de flesta ser att laget besitter bredd och individuell kvalité nog att man skulle ha tagit någon av alla chanser att dra iväg till betryggande serieledning. Nu har man inte gjort det, delvis tappade poäng p.g.a. suspekt målvaktsspel men även enstaka oförklarligt bleka insatser där den omtalade rutinen i truppen verkar lysa med sin frånvaro, som igår.

Tendens både i tabell och matcher att man gör det svårt för sig och sedan tar revansch i det svåra läget. Både svaghet och styrka egentligen. Nu måste man ta en betydligt svårare väg och slå både OIK och KHC för att få förstaplatsen. Ytterligare en revansch? Vi får se... önskar ju att man tog den lätta chansen istället.

Som tröst är det åtminstone bra mycket mer konsekvent än senaste två åren och det är inte som att lagen bakom oss inte lider av sina egna funderingar heller.
Detblir3poäng

Säsongen 2024/25

Inlägg av Detblir3poäng »

DIF_Soldier skrev: 2025-03-02 02:00:02 Hans brutala poängskörd åsido, Jag tycker mig se ett Djurgården som gör en sämre kollektiv prestation så fort Dick Axelsson är med i laget.

Det är någon form av whatever-attityd som sprids. Vi är spetsigare med Dick, ingen tvekan. Men samtidigt ett mycket sämre jobbande kollektiv. Och jag vet inte vad som är bäst, men jag lutar åt ett trubbigare, men hårt jobbande DIF.

Är det bara jag som känner att han inte riktigt... Passar in?

Känslan befästes när jag såg ett klipp när han gjorde mål mot Nybro och gastade "Who the fuck is Colby Sissons now huh?"

(https://x.com/hockeyallsvensk/status/18 ... g4L7w&s=19)

Alltså jag vet att han är sarkastisk och vill spela pajas, jag är inte gjord av trä. Men det är något med det som ändå smakar illa, det är nån skev underliggande antydan
om att Dick minsann är viktigast/Colby är inte så viktig som de tror. När sanningen är att Colby är snudd på MVP. Hans medverkan är direkt avgörande.

Känns jävligt unket att riskera att undergräva en lagkamrat och hans betydelse för lagets framgång på det sättet. Dick har ett oskönt behov att vara alfa, ett behov att i stunden smått kasta en lagkamrat under bussen. Hur ska det hjälpa?

Och en grupp ska absolut få lov att sakna en hörnsten i ett kollektiv. Sänder pissiga signaler, vad ska resten av laget göra med den kommentaren?

"Sant, vi saknar honom fan inte!" Eller vadå?

Det är verkligen ingen jättegrej, men nog fan är det nånting. Och det nånting ger mig dålig känsla.
Då är jag inte den enda som tycker att något varit off med Dick sen han kom tillbaka. När han kom in i höstas så var det ju en Dick 2.0 som många var inne på. En Dick som kändes pigg, var rapp på rören och som backcheckade varje gång som det krävdes. Men framförallt en Dick som kändes lite glad och ödmjuk över att vara tillbaka och få spela hockey igen.
Men efter skadan är det Dick 0.8 istället. Kan knappt åka skridskor, och gör minsta möjliga ansträngning till följd av det. Och har börjat forcera gruff för att "få igång" sig själv igen istället för att focusera på att göra mål.

Hade missat att han ropade sådär efter målet, är säkert inte menat som en diss, men är som du säger bara onödigt.
Lägg sedan till det extremt onödiga klippet, som DIF borde satt stopp för, som sportbladet gjorde med Dick i höstas. Där personer i laget störde sig på att han bara tramsade när de skulle träna. Är inte sånt man vill se när man har ett lag som satsar stenhårt. Just nu drar han ner kedjan han befinner sig i, och vi kanske borde låta honom köra fys likt Klasen innan allt drar igång på riktigt. Är för mycket som står på spel för att hans ego ska börja ta plats!
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Wikegård ligger på +

Men minuskontot än så länge!?

- Hantering av slips.

- Efter 1:a perioden igår. Skippa pressläktaren, för att gå ner i båset. Spänna blicken i Dick o co efter varje byte!

Då hade vi avgjort serien på onsdag, samt gubbarna fått ledigt några dagar!
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Detblir3poäng skrev: 2025-03-02 10:09:16
DIF_Soldier skrev: 2025-03-02 02:00:02 Hans brutala poängskörd åsido, Jag tycker mig se ett Djurgården som gör en sämre kollektiv prestation så fort Dick Axelsson är med i laget.

Det är någon form av whatever-attityd som sprids. Vi är spetsigare med Dick, ingen tvekan. Men samtidigt ett mycket sämre jobbande kollektiv. Och jag vet inte vad som är bäst, men jag lutar åt ett trubbigare, men hårt jobbande DIF.

Känslan befästes när jag såg ett klipp när han gjorde mål mot Nybro och gastade "Who the fuck is Colby Sissons now huh?"

Alltså jag vet att han är sarkastisk och vill spela pajas, jag är inte gjord av trä. Men det är något med det som ändå smakar illa, det är nån skev underliggande antydan
om att Dick minsann är viktigast/Colby är inte så viktig som de tror. När sanningen är att Colby är snudd på MVP. Hans medverkan är direkt avgörande.

Känns jävligt unket att riskera att undergräva en lagkamrat och hans betydelse för lagets framgång på det sättet. Dick har ett oskönt behov att vara alfa, ett behov att i stunden smått kasta en lagkamrat under bussen. Hur ska det hjälpa?

Och en grupp ska absolut få lov att sakna en hörnsten i ett kollektiv. Sänder pissiga signaler, vad ska resten av laget göra med den kommentaren?

Det är verkligen ingen jättegrej, men nog fan är det nånting. Och det nånting ger mig dålig känsla.
Då är jag inte den enda som tycker att något varit off med Dick sen han kom tillbaka. När han kom in i höstas så var det ju en Dick 2.0 som många var inne på. En Dick som kändes pigg, var rapp på rören och som backcheckade varje gång som det krävdes. Men framförallt en Dick som kändes lite glad och ödmjuk över att vara tillbaka och få spela hockey igen.
Men efter skadan är det Dick 0.8 istället. Kan knappt åka skridskor, och gör minsta möjliga ansträngning till följd av det. Och har börjat forcera gruff för att "få igång" sig själv igen istället för att focusera på att göra mål.

Hade missat att han ropade sådär efter målet, är säkert inte menat som en diss, men är som du säger bara onödigt.
Lägg sedan till det extremt onödiga klippet, som DIF borde satt stopp för, som sportbladet gjorde med Dick i höstas. Där personer i laget störde sig på att han bara tramsade när de skulle träna. Är inte sånt man vill se när man har ett lag som satsar stenhårt. Just nu drar han ner kedjan han befinner sig i, och vi kanske borde låta honom köra fys likt Klasen innan allt drar igång på riktigt. Är för mycket som står på spel för att hans ego ska börja ta plats!
Det är Dicks och Klasens "mindset", pratar om sig själva. Som dom är Crosby. Då måste man leverera därefter med, nu blixtrar dom till mellan varven. Känns som andra tar ett steg tillbaka.

"Medans dom suger upp det mesta av syret, resultatet blir en ljummen fis"!
Simpan
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Simpan »

Osten östlund skrev: 2025-03-02 10:14:48 Wikegård ligger på +

- Hantering av slips.

- Efter 1:a perioden igår. Skippa pressläktaren, för att gå ner i båset. Spänna blicken i Dick o co efter varje byte!

Jag tror inte att jag hade gillat om Wiken ska ner i omklädningsrummet eller båset i matcher som det går trögt i! Underminerar tränarna lite då kan jag tycka! "Nu kommer Wiken då måste vi verkligen skärpa oss" borde inte krävas, spelarna och tränarna måste själva känna att det är deras ansvar att få sakerna att fungera, blir en konstig dynamik om Wiken är den ultimata kravställaren som dyker upp när laget presterar sämre! Utan att egentligen veta, men känslan är att han själv känner så också!
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Detblir3poäng skrev: 2025-03-02 10:09:16

Håller helt med här.
Känns inte helt friktionsfritt med Dick i laget, inte de senaste veckorna.
Dessutom har han ju varit ganska dålig trots målen. Han kommer ju knappt framåt. Bidrar inte jättemycket i spelet.

Undrar hur stämningen är i vårat omklädningsrum egentligen? Känns inte 100% harmoniskt.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Simpan skrev: 2025-03-02 12:14:27
Osten östlund skrev: 2025-03-02 10:14:48 Wikegård ligger på +

- Hantering av slips.

Jag tror inte att jag hade gillat om Wiken ska ner i omklädningsrummet eller båset i matcher som det går trögt i! Underminerar tränarna lite då kan jag tycka! "Nu kommer Wiken då måste vi verkligen skärpa oss" borde inte krävas, spelarna och tränarna måste själva känna att det är deras ansvar att få sakerna att fungera, blir en konstig dynamik om Wiken är den ultimata kravställaren som dyker upp när laget presterar sämre! Utan att egentligen veta, men känslan är att han själv känner så också!
Kimby var ju borta igår. Uppenbarligen klarar inte spelarna det.

Ett av seriens sämsta lag, samt så kan vi nästan säkra seriesegern.

Det finns liksom inget att skylla på. Spelarna är antingen värdelösa, eller har fel inställning!?

Det är för många ggr, på kort tid nu ( råtta, kebab och östersund )

Om ass tränarna eller Dicken blivit kränkt. Så skit samma. Är max ca 8 veckor kvar.

Om man är ödmjuk, prioriterar laget och spelar för skölden!
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Totaluselt i både hockeyn o fotbollen. Trodde det skulle bli ett plåster o köra över ”fisk” i cupen. Men NEJ, golgatavandringen fortsätter !!!
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Får absolut inte se ut som det gjorde igår, svårt irriterad. Men det syntes tydligt vilket lag som spelade på liv och död, Östersund spelade som om det var sista avgörande matchen för säsongen och vi spelade med en "det löser sig"-inställning. Tror våra herrars skallar redan är inne i slutspelet och att dom är spyless på grundserien. Men får inte se ut som det gjorde igår.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Daven skrev: 2025-03-02 15:01:14 Får absolut inte se ut som det gjorde igår, svårt irriterad. Men det syntes tydligt vilket lag som spelade på liv och död, Östersund spelade som om det var sista avgörande matchen för säsongen och vi spelade med en "det löser sig"-inställning. Tror våra herrars skallar redan är inne i slutspelet och att dom är spyless på grundserien. Men får inte se ut som det gjorde igår.
3 året i HA, samt vinna mot Östersund och på onsdag. Så får dom säkert ledigt några extra dagar.

Betyder så mycket för så många.

Den/dom spelarna som inte förstår det?
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Råtta - Vimmerby 0-1. Skott 46-6. Känns bättre i magen nu.
tadaa123

Säsongen 2024/25

Inlägg av tadaa123 »

Gnägget - Vimmerby var nog den tråkigaste men bästa matchen jag sett. Snacka om att de höll i sitt 1-0 ledning hahahaha
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

tadaa123 skrev: 2025-03-02 16:17:29 Gnägget - Vimmerby var nog den tråkigaste men bästa matchen jag sett. Snacka om att de höll i sitt 1-0 ledning hahahaha
Spelade på ledning i typ två perioder. Sjukt. :lol:
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Fel match Vimmerby. Det här skulle ni göra i sista omgången istället.
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

Manijock skrev: 2025-03-02 16:21:44 Fel match Vimmerby. Det här skulle ni göra i sista omgången istället.
Utmärkt resultat. Ajk har tappat formen och Vimmerby kanske har något att spela för i sista mot BikBok!

En ljusglimt i en annars mörk djurgårdshelg
Skriv svar