Skadetråden
Re: Skadetråden
Ang Ante från 100% källa nära ( mycket nära ) känningarna i huvudet är att jämföra mot dom känningarna han hadde efter hjärnskakningen i KHL
Så är läget. Vad sen tränare försöker mörka eller journalister gissar är rena förhoppningar resp sagor
Kämpa Ante !
Så är läget. Vad sen tränare försöker mörka eller journalister gissar är rena förhoppningar resp sagor
Kämpa Ante !
Stämmer överens med vad Robban sa innan match, dvs att det är högst osäkert om han spelar mer det här året.BIX skrev:Ang Ante från 100% källa nära ( mycket nära ) känningarna i huvudet är att jämföra mot dom känningarna han hadde efter hjärnskakningen i KHL
Kämpa Ante !
Så det är nog bara att hitta en permanent ersättare.
Fy fan. Varför ska alltid vi ha en sån jävla otur med långtidsskador
hade gärna bytt ut många i laget mot Engqvist och brodin :$
Skickat från min F8331 via Tapatalk

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Morwin skrev:Fy fan. Varför ska alltid vi ha en sån jävla otur med långtidsskadorhade gärna bytt ut många i laget mot Engqvist och brodin :$
Ja Och vad det gäller Brodin så kommer han inte att hinna komma upp i närheten av full kapacitet Vad det gäller just den typ av skada så hadde han behövt va tillbaks senast i slutet av November för att vara helt återställd på alla sätt till slutspelet
Så tyvärr där ha inga förväntningar på honom i år
Brodin är annars en krigare som hadde behövts 100% ig till ett tufft slutspel
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skadetråden
Att ha de symptom Ante verkar sitta på nu betyder nog att elitkarriären är över. Om det går över och man tittar framåt så är det idioti att utsätta sig för risken att få en smäll till. Många års ständig huvudvärk väntar då. Det är inte värt risken.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Vakna upp nu ur koman Jocke! Eller ska vi vänta tills vi når botten?
Ni inser att vi redan spräckte budgeten när vi tog in Hultström?
Vi kommer inte värva något nytt. I så fall blir det en Haga-typ som bara ska fylla ut 4:e linan.
Vi kommer inte värva något nytt. I så fall blir det en Haga-typ som bara ska fylla ut 4:e linan.
Vem ska man värva?gaspo skrev:Vakna upp nu ur koman Jocke! Eller ska vi vänta tills vi når botten?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
typ denna kommer aldrig att lira i NHL men håller hög klass år efter årAndspe skrev:Vem ska man värva?gaspo skrev:Vakna upp nu ur koman Jocke! Eller ska vi vänta tills vi når botten?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15485
-
Om Engqvist inte kan spela mer denna säsong så måste väl det frigöra en del pengar eller har jag fel?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har för mig att klubben tar första 90 dagarna inom hockeyn, dock inte säker.DanielRauti skrev:Om Engqvist inte kan spela mer denna säsong så måste väl det frigöra en del pengar eller har jag fel?
-
Puckey skrev:Har för mig att klubben tar första 90 dagarna inom hockeyn, dock inte säker.DanielRauti skrev:Om Engqvist inte kan spela mer denna säsong så måste väl det frigöra en del pengar eller har jag fel?
FAKTA
✓ FAKTA: Det gäller enligt kollektivavtalet vid arbetsskada:
■ Dag 1–14: Klubben betalar full ersättning (dag 1 100% arbetsskadeersättning, dag 2-14 20% arbetsskadeersättning och sjuklön).
■ Dag 15–90: Försäkringskassan kliver in och betalar 80 procent av 27 000 kronor vilket blir 22 500. Sedan fyller klubben på upp till 90 procent av lönen som ett komplement till sjukpenningen.
■ Dag 91 och framåt: Fortfarande betalar Försäkringskassan den första delen, men sedan kliver Folksam in enligt kollektivavtalet och betalar upp till 70 procent av lönen samtidigt som SEB fyller på resten, upp till 90 procent – men med ett maxtak på 142 250 kronor i månaden. Spelare kan bli beviljad ersättning i 60 månader om de är oförmögen att spela hockey.
■ SHL-klubbarna har också en sjukvårdsförsäkring som exempelvis möjliggör snabbare operatoner och röntgen. Spelaren behöver därför inte vänta på remisser från sjukhus.
■ Dessutom har Svenska ishockeyförbundet en så kallad licensförsäkring som träder i kraft för skador på tänder.
Det verkar stämma det du säger.
Med andra ord kommer det bli riktigt dyrt att värva spets då Antes lön lär vara skapligt hög.
-
Vi får helt enkelt tulla på aktiekapitalet annars så blir det en till play-inn säsongDanielRauti skrev:Puckey skrev:Har för mig att klubben tar första 90 dagarna inom hockeyn, dock inte säker.DanielRauti skrev:Om Engqvist inte kan spela mer denna säsong så måste väl det frigöra en del pengar eller har jag fel?
FAKTA
■ Dag 1–14: Klubben betalar full ersättning (dag 1 100% arbetsskadeersättning, dag 2-14 20% arbetsskadeersättning och sjuklön).
■ Dag 15–90: Försäkringskassan kliver in och betalar 80 procent av 27 000 kronor vilket blir 22 500. Sedan fyller klubben på upp till 90 procent av lönen som ett komplement till sjukpenningen.
■ Dag 91 och framåt: Fortfarande betalar Försäkringskassan den första delen, men sedan kliver Folksam in enligt kollektivavtalet och betalar upp till 70 procent av lönen samtidigt som SEB fyller på resten, upp till 90 procent – men med ett maxtak på 142 250 kronor i månaden. Spelare kan bli beviljad ersättning i 60 månader om de är oförmögen att spela hockey.
■ SHL-klubbarna har också en sjukvårdsförsäkring som exempelvis möjliggör snabbare operatoner och röntgen. Spelaren behöver därför inte vänta på remisser från sjukhus.
■ Dessutom har Svenska ishockeyförbundet en så kallad licensförsäkring som träder i kraft för skador på tänder.
Med andra ord kommer det bli riktigt dyrt att värva spets då Antes lön lär vara skapligt hög.
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
Ja nåt måste ju till om inte Ante kommer tillbaka. Laget känns alldeles för trubbigt just nu.Donkels-2.0 skrev:Vi får helt enkelt tulla på aktiekapitalet annars så blir det en till play-inn säsongDanielRauti skrev:Puckey skrev:Har för mig att klubben tar första 90 dagarna inom hockeyn, dock inte säker.DanielRauti skrev:Om Engqvist inte kan spela mer denna säsong så måste väl det frigöra en del pengar eller har jag fel?
FAKTA
Men visst, med junisarna tillbaka samt Nilsson istället för Falk på backen kanske vi kan studsa tillbaka lite.
Ante är saknad!