Lucas skrev:Blev riktigt glad i morse när jag läste en artikel om Musse Håkansson i DN där han berättar om hur han ser en framtid i DIF! Hittade inte artikeln på internet upplagan (den kanske kommer upp senare), men i varje fall stod det att hans kontrakt går ut efter den här säsongen och han gärna vill tillbaka till DIF, underbart!
Hoppas verkligen att du inte slagit i ditt huvud och drömt detta.
Nej nej, jag lovar! Tycker det är ytterst märkligt att den inte ligger på dn.se, men jag kan svära på att jag läste om det i morse. En halv sida om honom. Sitter på jobbet nu, men så fort jag kommer hem kan jag försöka vaska fram den på något sätt. Finns säkert andra som har tidningen i handen, så andra kan säkert bekräfta det jag läst.
Ur DN idag.
Tiden i Linköping har även satt sina spår hos barnen Oliver, 6 år och Molly, 2 år.
- De pratar östgötska nu, så är det med det. Kusinerna retar dom för det, säger "Musse" med ett skratt.
Kontraktet md linköping går ut efter den här säsongen och Mikael Håkansson öppnar för en hemflytt till Djurgården.
- Man har ju tänkt tanken, det är inget att sticka under stolen med. Jag har en del kompisar i Djurgården, och jag kollar alltid tabellen lite extra när de har spelat.
Efter finalförluster två år i rad satsar Linköping återigen mot SM-guld. Mikael Håkansson beskriver truppen som revanschsugen och anser att laget har förutsättningarna att ta hem guldet. I maj vill stockholmaren arrangera kramkalas i Cloetta Center.
- Jag minns ju när vi vann med Djurgården i Globen. Det kändes som att man hade besegrat världen, och jag ville ta hela Globen i min famn. Vi har blivit blåsta på den känslan två år i rad nu.
Nej tack till "Musse". Ser inte riktigt vad han skulle kunna tillföra nästa år. Det är bättre att DIF fokuserar på Mackan, Thoresen (om han stannar i Europa) och eventuellt Ekman. Han blir dessutom 35 nästa år, knappast snabbare eller bättre för den delen.
Att han sedan lär kräva en hel del i lön gör inte saken bättre direkt..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Remy Lebeau skrev:Nej tack till "Musse". Ser inte riktigt vad han skulle kunna tillföra nästa år. Det är bättre att DIF fokuserar på Mackan, Thoresen (om han stannar i Europa) och eventuellt Ekman. Han blir dessutom 35 nästa år, knappast snabbare eller bättre för den delen.
Att han sedan lär kräva en hel del i lön gör inte saken bättre direkt..
Är nog villig att hålla med.. Känns som att vi behöver dom andra tre du nämner mer. I drömvärlden, där musse kräver en väldigt liten summa för sina tjänster som vi kan skrapa ihop, så skulle jag hemskt gärna vilja se honom i en kejda med Bremberg och Ekman. Skulle likna plastklubbens otroliga (hur mycket jag än hatar dom) första kedja förra året. Men om det skulle stå mellan musse och ekman, thoresen eller mackan skulle jag lätt välja bort musse först.
Musse kan ju, i rätt omgivning och om han är hel, göra en del poäng.
Det mesta hänger väl på vilken prislapp han har och vilka platser som blir lediga till nästa säsong.
Känns av större vikt att ersätta Linkan om han drar iväg på andra äventyr, och då är ju inte Musse den jag tänker på först...
Är dock mer sugen på att återse Rudslätt i Djurgården. Går inte hans kontrakt ut efter den här säsongen?
Musse skulle fungera perfekt med Linkan och Hörnqvist (som tyvärr är borta). En utpräglad målskytt med ett passningsgeni och en som gör grovjobbet och stället sig framför mål. Han fungerade ju extremt bra med Weinhandl och Mårtensson.
Remy Lebeau skrev:Att han sedan lär kräva en hel del i lön gör inte saken bättre direkt..
Om jag inte missminner mig så gick han till Linköping pga. mycket högre lön (ála Fernholm).
Dvs. Skulle hemskt gärna vilja se annan spelare (exempelvis Mackan) som verkligen brinner för Djurgården och inte pengar.
Det jag hörde när Musse gick till LHC var att DIF "tog för givet" att han skulle förnya sitt kontrakt, bla pga att Musse och hans sambo precis fått barn, och "gav i ett skam bud" på det nya kontraktet.
Vet dock inte till 100% om det stämmer, men källan var tydligen en sambo till en annan spelare.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Det som stog i tidningarna vid tidpunkten var att DIF erbjöd Håkanson 70k i månaden. Linköping dubblade detta. Musse tyckte då helt plötsligt att Linköping verkade vara en lagom stor stad för barnen och bla bla bla. LHC kontaktade även Ottosson, som dock mindes vilken klubb som format honom och han stannade.