Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Dom flesta spelarna är knektar Hank det stora undantaget så jag är inte överdrivet förvånad över Ågrens vägval
Ceterum censeo Solna esse delendam
Bajsmackorna duggar tätt och lär tyvärr fortsätta att göra det.
Det lag som vi ställer på isen till hösten( om inga nya pengar finns) blir med lätthet nånstans plats 11-14.
Utan Dick och Berglund, Ågren och Hulta... Var finns kvaliteten offensivt då? Kan inte lita på att juniorerna blommar allihopa.
Fattar att cash is king men vill inte ner i allsvenskan igen. Absolut inte.
Det lag som vi ställer på isen till hösten( om inga nya pengar finns) blir med lätthet nånstans plats 11-14.
Utan Dick och Berglund, Ågren och Hulta... Var finns kvaliteten offensivt då? Kan inte lita på att juniorerna blommar allihopa.
Fattar att cash is king men vill inte ner i allsvenskan igen. Absolut inte.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi kan inte vara den enda SHL-klubb som tar ekonomiskt ansvar?
Avskaffa tre mot tre.
[Mattias_87 skrev:Vi kan inte vara den enda SHL-klubb som tar ekonomiskt ansvar?
Tydligen. De andra shoppar ju spelare som om det vore rea.
Skulle vilja ha reportage om Örebro till exempel som verkar sitta på en sprängfylld kassakista helt plötsligt.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas att vår strategi är vägvinnande då jag är högst osäker till spel i höst och framförallt spel med publik och då får vi se hur bra klubbar som köper spelare till höger och vänster klarar sigEspenK skrev:[Mattias_87 skrev:Vi kan inte vara den enda SHL-klubb som tar ekonomiskt ansvar?
Tydligen. De andra shoppar ju spelare som om det vore rea.
Skulle vilja ha reportage om Örebro till exempel som verkar sitta på en sprängfylld kassakista helt plötsligt.
Ceterum censeo Solna esse delendam
Borde vara förbjudet för alla lag som permitterat spelare att värva nya spelare/löneposter. Det är inte till det statens pengar ska gå till.
Verkligen. Och det kan till och med vara så att deras permitteringar inte godkänns om det görs kotroller. För som jag fattat det får man inte dra på sig onödiga kostnader under perioden för permitteringarna.gojken skrev:Borde vara förbjudet för alla lag som permitterat spelare att värva nya spelare/löneposter. Det är inte till det statens pengar ska gå till.
Är ju väldigt få grejer som gjorts helt offentligt dock.mb81 skrev:Verkligen. Och det kan till och med vara så att deras permitteringar inte godkänns om det görs kotroller. För som jag fattat det får man inte dra på sig onödiga kostnader under perioden för permitteringarna.gojken skrev:Borde vara förbjudet för alla lag som permitterat spelare att värva nya spelare/löneposter. Det är inte till det statens pengar ska gå till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Precis. Men ändå en hel spelare som är klara officiellt också.Praetori skrev:Är ju väldigt få grejer som gjorts helt offentligt dock.mb81 skrev:Verkligen. Och det kan till och med vara så att deras permitteringar inte godkänns om det görs kotroller. För som jag fattat det får man inte dra på sig onödiga kostnader under perioden för permitteringarna.gojken skrev:Borde vara förbjudet för alla lag som permitterat spelare att värva nya spelare/löneposter. Det är inte till det statens pengar ska gå till.
Klubbarna runt om i landet vet att dom blir räddade av sina kommuner om det skiter, med skattepengar som vi är med och finansierar..
Nä inte denna gång. Bolagiserade föreningar kommer få ett helvete. Men är mer orolig för fotbollsvärlden än hockeyn på grund av säsongsbetoningen just nu.Glory1 skrev:Klubbarna runt om i landet vet att dom blir räddade av sina kommuner om det skiter, med skattepengar som vi är med och finansierar..
När tom klubbar som Barca tvingas lägga ut nästan hela spelartruppen skall man dra öronen åt sig.
Räkna med att Kina kommer shoppa gräddan till reapris och Europeisk fotboll riskerar att bli andrafiol det kommande decenniet.
Om inte situationen förbättras genom ett trollslag kommer hockeyn i Europa få liknande problem till hösten och då kommer inga kommunala plånböcker att vara tillräckliga.
Just nu känns det som att ett antal klubbar tror att det är business så usual i höst medan ett fåtal andra tar höjd för att det blir värre innan det blir bättre. Tyvärr finns inget facit och de som sparar riskerar att bli kvar på perrongen om det blir åka av medan de som satsar riskerar allt om det inte blir det.
Fortsätter det knasa blir det lönedumpning och utslagning samt spelarflykt till de länder som har någorlunda fungerande verksamheter och hyggliga löner.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
rätta mig om jag har fel då jag inte är tokinsatt i permitteringar men har för mig jag har läst att nyanställningar inte går in direkt i pågående permittering utan det ska gå ett par månader innan dom kan räknas in samt att det är väl ett tak på ca 40 000 där staten går in med X% och allt utöver det får arbetsgivaren stå för.
Bra skrivet! Det fetade här är verkligen så det känns som det är. Men jag tror ändå att det kommer finnas ovanligt mycket spelare på marknaden i sommar och då till ett lägre pris. Det är fortfarande väldigt lång tid till säsongsstart.Praetori skrev:Nä inte denna gång. Bolagiserade föreningar kommer få ett helvete. Men är mer orolig för fotbollsvärlden än hockeyn på grund av säsongsbetoningen just nu.Glory1 skrev:Klubbarna runt om i landet vet att dom blir räddade av sina kommuner om det skiter, med skattepengar som vi är med och finansierar..
När tom klubbar som Barca tvingas lägga ut nästan hela spelartruppen skall man dra öronen åt sig.
Räkna med att Kina kommer shoppa gräddan till reapris och Europeisk fotboll riskerar att bli andrafiol det kommande decenniet.
Om inte situationen förbättras genom ett trollslag kommer hockeyn i Europa få liknande problem till hösten och då kommer inga kommunala plånböcker att vara tillräckliga.
Just nu känns det som att ett antal klubbar tror att det är business så usual i höst medan ett fåtal andra tar höjd för att det blir värre innan det blir bättre. Tyvärr finns inget facit och de som sparar riskerar att bli kvar på perrongen om det blir åka av medan de som satsar riskerar allt om det inte blir det.
Fortsätter det knasa blir det lönedumpning och utslagning samt spelarflykt till de länder som har någorlunda fungerande verksamheter och hyggliga löner.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Du har helt rätt på allt.m0ng00se skrev:rätta mig om jag har fel då jag inte är tokinsatt i permitteringar men har för mig jag har läst att nyanställningar inte går in direkt i pågående permittering utan det ska gå ett par månader innan dom kan räknas in samt att det är väl ett tak på ca 40 000 där staten går in med X% och allt utöver det får arbetsgivaren stå för.
Avskaffa tre mot tre.
Inte vår silly men fint med spelare som Jonathan Dahlén som stannar i Timrå och visar klubbkänsla. Extra bra med tanke att det försvårar för Kolsäckarna att gå upp.