Brome till Örebro enligt någon kvällstidning. Honom hade jag nog räknat in till nästa år. Riktigt orolig för vilket lag vi står med nästa år. Jobba Jocke!
EspenK skrev:Brome till Örebro enligt någon kvällstidning. Honom hade jag nog räknat in till nästa år. Riktigt orolig för vilket lag vi står med nästa år. Jobba Jocke!
Tänk om det vore så väl att vi är på väg att förlänga med Brodin, och därmed fick backa på Bromé.. Annars är det oroväckande om vi inte kan knyta till oss en Stockholmskille över ett bottenlag från Närke.
ciirree skrev:Varför går så många "intressanta" namn dit? Och hur har de ekonomi till alla såna värvningar egentligen. Är det kommunen där också eller?
Fattar helt ärligt inte varför man vill dit av alla ställen. Vilken håla!
Örebro betalar löjligt höga löner ibland. That's it.
ciirree skrev:Varför går så många "intressanta" namn dit? Och hur har de ekonomi till alla såna värvningar egentligen. Är det kommunen där också eller?
Kommunen ger väl ett bidrag på 14-15 miljoner per år i sponsring. Gjort det tidigare i alla fall. Vilket är intressant eftersom man vill spara in 100 miljoner inom skolan. Jävla fiffel alltså...
Highwind skrev:Vad tror ni om en eventuell återkomst för Marcus Krüger? Komma hem och lira med Josefsson och eventuellt Brodin?
Hans kontrakt går ut efter denna säsong.
Någon med inblick i Chicago, får han förtroende? Hur ser man på han nästa säsong?
Det har ju spekulerats lite om det här och det är ju ingen omöjlighet att han hamnar här hos oss för att börja om och kanske försöka ta sig tillbaka till högre ligor. Men jag tror ändå risken att något annat NHL lag plockar in honom på en säsong.
ciirree skrev:
Nåja, landets sjunde största stad är väl närmast en metropol jämfört med vart han håller hus nu
Ser man det sen rent krasst så är boendet så att säga och allt runt omkring väldigt viktigt för många spelare och även om det rimmar illa med många stockholmares självbild så är ju vår huvudstad inte första prio för allt och alla Sen antar jag att Örebro presenterar något intressant paket som lockar spelare där en bra lön säkert är en del av det.
Så att vi inte kan ”konkurrera” med en bottenklubb från Närke ser jag inte som så väldans märkligt ändå om man väger in flera aspekter som väl de flesta spelare utan koppling till DIF tar hänsyn till vid val av ny klubbadress.
TheForsa skrev:Cehlin borde ju vara någon vi kan räkna med till nästa säsong. Om han blir återställd dvs.
Först Fälllström sedan Ante, har vi inte nog med chansvärvningar?
Sålänge vi inte tar in honom på bekostnad av någon annans lönepost. Vore en fantastisk joker att ha med i laget. Sen får helt enkelt dom 13 bästa lira.
ciirree skrev:
Nåja, landets sjunde största stad är väl närmast en metropol jämfört med vart han håller hus nu
Ser man det sen rent krasst så är boendet så att säga och allt runt omkring väldigt viktigt för många spelare och även om det rimmar illa med många stockholmares självbild så är ju vår huvudstad inte första prio för allt och alla Sen antar jag att Örebro presenterar något intressant paket som lockar spelare där en bra lön säkert är en del av det.
Så att vi inte kan ”konkurrera” med en bottenklubb från Närke ser jag inte som så väldans märkligt ändå om man väger in flera aspekter som väl de flesta spelare utan koppling till DIF tar hänsyn till vid val av ny klubbadress.
Sen ska man tänka på att i princip alla lag i serien lär varit ute efter Bromé.
Jocke håller hårt i stålarna och går sällan all-in när lönerna trissas upp. Om det är en bra eller dålig strategi kan man ha olika åsikter om.
Örebro kör väl precis tvärtom där de går all-in på ett fåtal spelare.