Nöjer mig med att stillsamt påpeka den höga nivån på det inlägget.robinDIF skrev:Är du Rocky's bror eller något?Puckey skrev:Sallinen spelade alldeles utmärkt på kanten bredvid Johan Ryno under många matcher, Thoresen har spelat precis lika bra som center som LW och Matt Andersson betraktades som sagt som högervinge av New Jersey Devils, vilka troligen har rätt bra koll på läget de också och fungerar uppenbarligen på båda positioner.robinDIF skrev:Men herregud snälla?! Har du någon som helst koll på vad eller vilka vi värvade?? Sallinen är för i helvete center, matt anderson är center, thoresen är forward. Långt inlägg av dig men du verkar ha absolut noll koll. Suck.Puckey skrev:Är det uttalat att Anderson går in som Center? Följde inte presskonferensen annat än via twitter, vad jag förstått betraktades han som högervinge av Devils. Centerfrossa i all ära efter föregående säsong, men som truppen verkar komma att se ut tror jag att han behövs mer ute på kanten. Flyttar vi in någon spelare från kanten till centern hoppas jag att det blir den eventuelle Patrick Thoresen, så kan vi mönstra en riktig monsterkedja med Sörensen - Thoresen - Anderson. Då kan vi dessutom kosta på oss att lägga Sallinen + Ljungh i samma lina, och därmed eliminera risken för att Ljungh känner sig nedprioriterad trots strålande säsong där han spelade vad som än krävdes.
Sörensen - Thoresen - Anderson, monsterproduktion.
Sallinen - Ljungh - Brodin, varför inte.
Bernhardt - Vejdemo - Fällström, Fällström får agera Tim Eriksson och snurra runt med junisarna.
Hank - Hage - Ahlén
Rundqvist fortsätter jag att hoppas ska hitta en ny klubbadress, säkerligen alla möjligheter att etablera sig som stabil SHL-center, men lär snarast möjligt söka sig till FBK dagen det händer.
Det är klart att det inte är den rakaste lösningen, men vill vi verkligen sära på Thoresen och Sörensen och samtidigt degradera Ljungh till en tredjelina för att harva med typ Alvarez?
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
bastis7 skrev:klintan85 skrev:Hur blir det med Fleury? Han gjorde en helt ok säsong med 10 poäng på 16 matcher.
Thoresen elr han, vad tycker du?
Det finns väl andra spelare i laget att slopa i så fall.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- BlueBrigade
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Hockeybladet är en oseriös sida. Påstog att Melin var klar som sportchef och mårtensson mer eller mindre var klar.
- ALLTID DIF
Anderson grym som just center lika så Salinen !
Även Ljung utvecklas grymt !!!
med dom nya så lär ju befintliga fortsätta sin utveckling nu med 1år i SHL bakom sej
blir en fin Höst o Vinter !
Även Ljung utvecklas grymt !!!
med dom nya så lär ju befintliga fortsätta sin utveckling nu med 1år i SHL bakom sej
blir en fin Höst o Vinter !
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
kan man se presskonferensen i efterhand? och vart dins ytligare intervjuer? har endast hittat en intervju med Hultstöm från expressen
En fågel viskade i mitt öra att en back med DIF anknytning som spelar i lokomotiv jaroslavl e på G? Någon som har hört detsamma?
Kronwall är under kontrakt med Lokomotiv. Vi har inte råd att köpa loss honom precis. Till nästa silly kanske!TheForsa skrev:En fågel viskade i mitt öra att en back med DIF anknytning som spelar i lokomotiv jaroslavl e på G? Någon som har hört detsamma?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
vem är fågeln?TheForsa skrev:En fågel viskade i mitt öra att en back med DIF anknytning som spelar i lokomotiv jaroslavl e på G? Någon som har hört detsamma?
Staffan Kronwall det skulle vara en vår dröm större än Thoresen. En riktig ledare och bra back, en självklar Kapten.TheForsa skrev:En fågel viskade i mitt öra att en back med DIF anknytning som spelar i lokomotiv jaroslavl e på G? Någon som har hört detsamma?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Kronwall vore klockrent, men vi har varken råd att köpa loss han eller betala hans lön denna säsong. Så den värvningen kan man fet glömma.
Fansen får gå och samla in lite pengar igen.Rix skrev:Kronwall vore klockrent, men vi har varken råd att köpa loss han eller betala hans lön denna säsong. Så den värvningen kan man fet glömma.

-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- ALLTID DIF
???TheForsa skrev:En fågel viskade i mitt öra att en back med DIF anknytning som spelar i lokomotiv jaroslavl e på G? Någon som har hört detsamma?
Vilken källa ?
- ALLTID DIF
En sponsor med FET plånbok räcker !Rix skrev:Kronwall vore klockrent, men vi har varken råd att köpa loss han eller betala hans lön denna säsong. Så den värvningen kan man fet glömma.
Jag har faktiskt också hört Kronwall nämnas, men jag tyckte min källa var för tveksam för att nämna.
Dra inga slutsatser av det jag säger. Långt ifrån säkert.
Dra inga slutsatser av det jag säger. Långt ifrån säkert.
Avgå Jocke.
Johan Ryno är ju också aktuell. Ryno och Sallinen tillsammans.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz