jensa öhling skrev:Nej inte Fernholm. Lat och på nedgång. Behöver bra ledargestalter på de etablerade spelarna.
Har svårt att se kombinationen lat tillsammans med hans uppnådda karriär.
Sedan har vi ledare i laget så det räcker. Har svårt att se någon komma undan med Jocke, Honken och Hank i laget.
Är väl i en helt okey ålder också, han vill säkert spela 5-6 säsonger till.
Sedan finns såklart bättre backar. Men vi ska kunna värva dem också.
Det är väl just det folk gärna glömmer, bara för att det finns spelare betyder det inte att vi kan värva dessa, speciellt inte nu med ytterligare 7 miljoner i "böter".
Kommer det bra spelare som är villiga att spela för mindre pengar så..
jensa öhling skrev:Nej inte Fernholm. Lat och på nedgång. Behöver bra ledargestalter på de etablerade spelarna.
Har svårt att se kombinationen lat tillsammans med hans uppnådda karriär.
Sedan har vi ledare i laget så det räcker. Har svårt att se någon komma undan med Jocke, Honken och Hank i laget.
Är väl i en helt okey ålder också, han vill säkert spela 5-6 säsonger till.
Sedan finns såklart bättre backar. Men vi ska kunna värva dem också.
Rädd för att Fernholm i så fall kommer hit för att spela av sina sista år....., nej tack till han!
Ragge kom också för att spela sista åren hos oss. Inga andra jämförelser med Fernholm. Men att avsluta med oss är inte alltid något dåligt. Det är väl samma om Tellan kommer?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Fernholm är 31, knappast lastgammal så att säga. Om vi signar honom på ett säg 2 år långt kontrakt så är det inte hans sista kontrakt, knappast. 4-5 år däremot.. Men Fernholm på typ 2, max 3 år, vore en nyttig värvning, om han inte är alltför dyr.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Jag tror många här har en lite för optimistisk syn på vilka spelare som vi kan räkna med att få in. Det är mycket som ska klaffa för att vi ska ro i hamn en stor affär. Tellan tror jag blir klar men annars tror jag det blir tunt med vad många här anser som ren klass och spets. Om vi har tur så kanske ante kan slingra sig ur sitt kontrakt men annars tror jag inte det blir någon "stjärna".
Vi kommer ha överlägset lägst budget i shl och har ärligt talat inte mycket annat att locka med (dålig arena och träningsanläggning bland annat) förutom sveriges bästa publik.
Kan vi få hit Fernholm för en rimlig peng så är det nog det bästa och säkraste vi kan få bakåt (alternativen känns som chansningar från ahl eller liknande).
Framåt tror jag Jakobs kommer in, och det känns helt okej. Verkar fungera bra i gruppen och i rätt roll tror jag man kan få ut 30-35 poäng. Inte omöjligt att Kempe blir den sista fw värvningen och att vi lägger lite mer cash på en starkare center.
Men vad vet jag...
Allvarligt talat, Daniel Fernholm har precis kommit över 30-strecket och folk börjar snacka om att han är slut? Han borde vara i sin prime!!! Det finns ju massvis med spelare som är äldre i SHL. Mark Recchi var 43 när han vann Stanley Cup efter att ha gjort massor med poäng i slutspelet. 31 är ingen ålder!
Ni som har koll på NHL/AHL. En spelare som Tim Erixon, skulle det vara rimligt att plocka tillbaka honom till Sverige igen? Var ju helt ok i Saik och verkar producera skapligt i AHL. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6051
android skrev:Ni som har koll på NHL/AHL. En spelare som Tim Erixon, skulle det vara rimligt att plocka tillbaka honom till Sverige igen? Var ju helt ok i Saik och verkar producera skapligt i AHL. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6051
Jo, han skulle nog vara riktigt bra på SHL-nivå. Kanske för bra till och med. Luktar väl lite väl mycket KHL/NLA över honom, om han inte fortsätter försöka slå sig in. Men alltid dominant i AHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sjöwall skrev:Fernholm är ännu en sarg-ut back. Hellre Sam isåfall.
Ganska så korkad syn på en defensiv s.k. "sarg-ut back". De bättre backarna av den här typen, t.ex. Frögren, ligger alltid rätt i banan och gör sällan misstag. Det, är någonting som kära Sam aldrig skulle klara av under en hel SHL-säsong.
Alla lag behöver en stabil defensiv back att luta sig mot när det blåser...