Att ha han i vårt lag skulle jag gilla men bara tanken av en rak övergång aik-DIF gör det hela mycket mer komplicerat tyvärr.Örebroarn skrev:Vad tror ni om Weigel som tredjecenter till nästa säsong? Gjort det bra hos råttorna.
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spencer Abbott förlänger med Mora. Synd, han hade man velat ha hos oss nästa säsong.
Dem borde höra av sig till Alexander Wennberg han har varit bänkad i 4a matcher nu :p
Vad tror ni chanserna är gällande en förlängning med Dicken?
Lägger han av? Vill DIF ha honom kvar? Skulle han kunna gå till något annat SHL-lag?
Lägger han av? Vill DIF ha honom kvar? Skulle han kunna gå till något annat SHL-lag?
Känns ganska onödigt att sluta vid 31 bast. Är själv 40 något och i ruskigt bra form, så det är bara att köra på i DIF.
Dock har Axelsson dessvärre attityd, storlek och fysik, så det kan bli knepigt med förlängning med Jocke vid rodret.
Dock har Axelsson dessvärre attityd, storlek och fysik, så det kan bli knepigt med förlängning med Jocke vid rodret.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tar för givet att Sensei värvas till kommande säsong. Misstänker dock att det blir en del minuter i snickerboa.sensei skrev:Känns ganska onödigt att sluta vid 31 bast. Är själv 40 något och i ruskigt bra form, så det är bara att köra på i DIF.

För att sluta larva mig så brukar vi inte hålla med varandra men Dick borde vi såklart förlänga med om han vill spela och kroppen håller. Det får inte bli som denna säsong där han missar en tredjedel av matcherna och spelar en tredjedel med känningar.
Alltså hoppet är det sista som överger, men med tanke på att sista tävlingsbytet av Sensei gjordes ca 1989, med riktigt dålig mental status i form av missad tv-puck så känns det avlägset dessvärre.mb81 skrev:Tar för givet att Sensei värvas till kommande säsong. Misstänker dock att det blir en del minuter i snickerboa.sensei skrev:Känns ganska onödigt att sluta vid 31 bast. Är själv 40 något och i ruskigt bra form, så det är bara att köra på i DIF.
Dock har Axelsson dessvärre attityd, storlek och fysik, så det kan bli knepigt med förlängning med Jocke vid rodret.![]()
För att sluta larva mig så brukar vi inte hålla med varandra men Dick borde vi såklart förlänga med om han vill spela och kroppen håller. Det får inte bli som denna säsong där han missar en tredjedel av matcherna och spelar en tredjedel med känningar.
Det som kanske sticker ut lite är väl att jag ibland kan se det positiva med vissa typer av utvisningar, i synnerhet de som gör ont på motståndaren antingen fysiskt eller mentalt.
Så jag är barnsligt förtjust i spelare som Dick, jag tror det är vinnarskallen i kombination av att han har lite storlek bakom handlederna som gör att han resonerar så bra hos många av oss. Hoppas på förlängning om allt klaffar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ingen som tror att Dick spelar med råttorna nästa säsong?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Om dom går upp är det mycket troligt. Mest troligt.gaspo skrev:Ingen som tror att Dick spelar med råttorna nästa säsong?
Avskaffa tre mot tre.
Äh man ska inte ge upp trots missad tv-puck! Många säger det nu för tiden iaf.sensei skrev:Alltså hoppet är det sista som överger, men med tanke på att sista tävlingsbytet av Sensei gjordes ca 1989, med riktigt dålig mental status i form av missad tv-puck så känns det avlägset dessvärre.mb81 skrev:Tar för givet att Sensei värvas till kommande säsong. Misstänker dock att det blir en del minuter i snickerboa.sensei skrev:Känns ganska onödigt att sluta vid 31 bast. Är själv 40 något och i ruskigt bra form, så det är bara att köra på i DIF.
Dock har Axelsson dessvärre attityd, storlek och fysik, så det kan bli knepigt med förlängning med Jocke vid rodret.![]()
Det som kanske sticker ut lite är väl att jag ibland kan se det positiva med vissa typer av utvisningar, i synnerhet de som gör ont på motståndaren antingen fysiskt eller mentalt.
Så jag är barnsligt förtjust i spelare som Dick, jag tror det är vinnarskallen i kombination av att han har lite storlek bakom handlederna som gör att han resonerar så bra hos många av oss. Hoppas på förlängning om allt klaffar.
Mattias_87 skrev:Om dom går upp är det mycket troligt. Mest troligt.gaspo skrev:Ingen som tror att Dick spelar med råttorna nästa säsong?
Precis!
Och där gör han en kanon säsong. Säkert några matchvinnande mål mot oss
- MarcusDaze
För dom förstår kanske med en gång vilken typ av kedjekamrater en lirare som Dick behöver. Inte 40 matcher in.gaspo skrev:Mattias_87 skrev:Om dom går upp är det mycket troligt. Mest troligt.gaspo skrev:Ingen som tror att Dick spelar med råttorna nästa säsong?
Precis!
Pricken på I:et var ju när Robban satte ihop Dicken med Svensson och Hank ett byte. Snacka om att ha 0 känsla.MarcusDaze skrev:För dom förstår kanske med en gång vilken typ av kedjekamrater en lirare som Dick behöver. Inte 40 matcher in.gaspo skrev:Mattias_87 skrev:Om dom går upp är det mycket troligt. Mest troligt.gaspo skrev:Ingen som tror att Dick spelar med råttorna nästa säsong?
Precis!
-
- Säsongskort: Ja
Gnaget har ingen känsla för hockey det visar deras resultat genom åren
Ceterum censeo Solna esse delendam
Då ska vi ju bara lösa den lilla detaljen att han sitter på kontrakt värt knappt 5miljoner dollar / år i ytterligare fyra år!Morwiin skrev:Dem borde höra av sig till Alexander Wennberg han har varit bänkad i 4a matcher nu :p