Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
coolacrille
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av coolacrille »

Morwin skrev:
coolacrille skrev:
Enbom skrev:09:28
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
Trio återvänder till Djurgården - Engqvist, Bremberg och Fernholm är klara för klubben!

11:13
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
Efter triobomben - nu ansluter Tellqvist!

16:19
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
SM-GULDET 2014 TILL DJURGÅRDEN - ÖVRIGT BONDEPACK LÄMNAR W.O EN SÄSONG I FÖRTID
17:43
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
DIF-flykt från NHL - alla vill hjälpa hjärtat upp från HA; Murray, Kronwall, Josefsson och Krüger vänder hem!
Glömde du inte Odoya och hörnqvist med :O?
19:26
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
DIF-flykten från NHL och KHL fortsätter - Kronwall Jr, Oduya och H-qvist har skrivit på
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

20:14
EXPRESSEN AVSLÖJAR:
SillyTweetarn hackade tidigare idag aftonbladet och började sprida falska rykten.
Jag är inte arg, och inte besviken.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Ja nu börjar det ju droppas lite småintressanta namn onekligen :) Fast om nu folk på allvar skulle bli besvikna för att Linkan, Hannula, Fleury, Fernholm osv inte kommer - så får man väl helt enkelt skylla sig själv för någon måtta får det väl ändå vara på optimismen/förhoppningarna/fantasierna :D

Hur som helst och lite mer allvarligt så tror jag tror dock att vi mycket väl kan landa en och annan spelare i stil med ovan då jag tror att vi på kort sikt, dvs kommande säsong, fortfarande kan "spela på" att vi är just Djurgården med allt vad det innebär. Fine, vi kommer från en pissigt usel säsong men vi är en klassisk och anrik storklubb, Stockholm lockar säkert somliga, vi har fans och stämning på våra matcher som saknar motstycke och sist men inte minst så satsar vi uppenbarligen på att studsa tillbaka direkt.

Vad som är realistiskt eller ej det återstår väl att se men nog fan är det spännande alltid!!
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Glöm inte att det mest effektiva sätt för en organisation som har problem med läckor är att uppge olika falska rykten till olika personer.. Man vet aldrig.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Ut med Kempe!
Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

Kempe ut för att han är en duttare med puck. Mkt dribblingar som aldrig blir nått. Ingen avslutare förutom på straffar. Sedan pratar mkt med pressen om vilka som är intresserade av han o inte. Mkt dåligt!

Printz:Fruktansvärt långsam på rören o då menar jag FRUKTANSVÄRT! Han har suttit i Wesslaus knä i varenda match!

Holmqvist:Väldigt långsam o tacklingsrädd!
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Fan, hamnar Waltin i Gnaget blir man lite ledsen i ögat. Han var ju oerhört betydelsefull när han var i Dif senast.. Hade gärna sett han hos oss igen.. :-(
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Dusinator skrev:Fan, hamnar Waltin i Gnaget blir man lite ledsen i ögat. Han var ju oerhört betydelsefull när han var i Dif senast.. Hade gärna sett han hos oss igen.. :-(
Bara en tidsfråga innan dom tar Hardy också. Waltin har ju egentligen bara varit riktigt betydelsefull de åren han tränade med Hardy, då han var huvudtränare själv gick det inte så bra och som sportchef gjorde han värvningar som får Järlan att framstå som ett geni, tänker mest på Ignatovitch och Osten. Det är väl dessa missöden som petat han från tränarroll i DIF efter guldåren eller snarare det faktum att Waltin vill vara huvudtränare, trist att se han i Ajk dock.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
gaspo

Inlägg av gaspo »

Dusinator skrev:Fan, hamnar Waltin i Gnaget blir man lite ledsen i ögat. Han var ju oerhört betydelsefull när han var i Dif senast.. Hade gärna sett han hos oss igen.. :-(
Han gör ju bort sig helt totalt om han går dit! En riktig svikare som ens pratar med ajk fy fan! Men samhället har ju blivit som det har blivit. pengar pengar pengar.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

gaspo skrev:Ut med Kempe!
Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

Kempe ut för att han är en duttare med puck. Mkt dribblingar som aldrig blir nått. Ingen avslutare förutom på straffar. Sedan pratar mkt med pressen om vilka som är intresserade av han o inte. Mkt dåligt!

Printz:Fruktansvärt långsam på rören o då menar jag FRUKTANSVÄRT! Han har suttit i Wesslaus knä i varenda match!

Låt Kempe och Printz stanna. Kempe har haft det tufft ja, men skulle han bli en trogen DIF:are skulle inte jag säga nej! Tror det lossnar snart för kämparviljan är det inget fel på.
Holmqvist orkar jag dock inte försvara, han ser jag gärna att han lämnar.

Var det inte du som ville ha kvar Klubertanz också? Märkliga åsikter du har.
gaspo

Inlägg av gaspo »

jokohanho skrev:
Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

Låt Kempe och Printz stanna. Kempe har haft det tufft ja, men skulle han bli en trogen DIF:are skulle inte jag säga nej! Tror det lossnar snart för kämparviljan är det inget fel på.
Holmqvist orkar jag dock inte försvara, han ser jag gärna att han lämnar.

Var det inte du som ville ha kvar Klubertanz också? Märkliga åsikter du har.
Vad e det för märkliga åsikter? Skall vi ha en back som sitter i knäet på målisen varje match. Printz är oerhört orörlig! Förklara för mig hur det skall funka i HA? Det funkade ju inte i Elitserien! yle spelade upp sig oerhört under kvalserien. Tyvärr lyckades han göra ett misstag. Men han var lätt bästa backen i kvalserien.
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Bäste back i Kvalserien va nog Lenhammer..... Vilket säger kanske en del om de övriga.

Att anse att kempe ska bort känns som en märklig åsikt men alla har rätt till sin egen åsikt.
Personligen anser jag att Kempe var våran bäste spelare under kvalserien då han gjorde vad han skulle och mer därtill.

Visst även jag skulle vilja se att han fick ut lite mera av sitt spel men trots detta så tycker jag att om man kan få honom att stanna så ska man verkligen försöka få till det så.

I övrigt så känns det lite för bra med alla de namnen som florerar här för stunden så jag går nog på -daniel- linje och håller det lite nedtonat.

Jag skulle tycka att en förstakedja bestånde av Fleury-Johner-Linkan skulle vara en fantastisk kedja där Johner verkar jobba i båda riktningarna och Linkan kan servera passningar medan Fleury skjuter på allt som rör sig...

Om det sen är så att det skulle bli än bättre än detta så känns det bara som en bonus men jag tror att detta skulle kunna vara en realistisk förstakedja.

//Henke
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

Kempe kan stanna, men ut med de andra två!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Staten

Inlägg av Staten »

Än så länge finns det två säkra spelare i Djurgårn, Adam Reideborn och Dustin Johner. Folk slänger sig med namn här inne som känns totalt orealistiska. Det är inte sm-guld vi ska vara med och slåss om nästa säsong, utan avancemang till Elitserien.

Två spelare klara. Allt annat är bara trams än så länge.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

Vad fan säger du ?`Kempe och printz har varit våra 2 bästa spelare denna S !!!!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Morwin skrev:
Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

Vad fan säger du ?`Kempe och printz har varit våra 2 bästa spelare denna S !!!!
Två utav de bästa, helt klart. Men vi får knappast behålla någon av dem.

Sedan diggar jag Magnutz positiva inställning. Låt bara inte tråden spamma ur fullständigt nu bara för att det dyker upp positiva rykten.

Kom ihåg att det är hyffsat många miljoner vi behöver spara in i och med att vi inte får några Elitseriepengar (var väl 25 miljoner va?)
Det är grunden i en hyffsad elitserietrupp vi tappar i ekonomi.

Men ska vi tillbaka finns det bara två scenarier.

1. Satsa stenhårt på kvalité i laget till nästa år. Försök få loss så mycket pengar det bara går.
2. Se det långsiktigt. Bygg på yngre och billigare spelare. Behåll några äldre rutinerade för att i bästa fall nå en placering på övre halvan. Kan ta några år innan vi hittat rätt och är redo att ta steget upp.

I båda fallen gäller det självklart att värva rätt spelare utifrån målbild.

Hoppas och tror mest på scenario 1, vilket även Magnutz verkar vara helt inne på. Man vet aldrig hur många år scenario 2 tar.

Ps, Magnutz, stämmer dina källor är du på väg att bli forumets nya Sillykung. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst