Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
williams
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av williams »

Han har tydligen gjort det förr men inte blivit avstängd det aset. Mot ben youds. Då valde leksand att anmäla honom till disciplinnämnden men dom friade. Kanske är dags att stänga av och ge böter så han inte fortsätter.. kan någon anmäla han? Ingen armbåge men en ful satsning och huvudtackling.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Som djurgårdare så hoppas jag verkligen att han sätts på plats rejält så fort det ges tillfälle.

Ska man försöka se händelsen objektivt så ser det mer olyckligt ut. Det ser lite ut som att AE inte riktigt förväntar sig att tacklingen skall komma så kratfigt och dessutom träffar huvudet en sargstolpe. Fan!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

sensei skrev:Som djurgårdare så hoppas jag verkligen att han sätts på plats rejält så fort det ges tillfälle.

Ska man försöka se händelsen objektivt så ser det mer olyckligt ut. Det ser lite ut som att AE inte riktigt förväntar sig att tacklingen skall komma så kratfigt och dessutom träffar huvudet en sargstolpe. Fan!
Som enskild händelse, absolut. Som en del i att han bara ett par minuter senare försöker klippa Lundhs knän helt och hållet - ja då börjar det lukta annat om detta.
25/4-2025
gaspo

Inlägg av gaspo »

Man undrar vad som hade hänt om det va en Djurgådare som tacklat. Avstängning 7 matcher?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Usch och fy!
Mår fysiskt illa.
10 dagar... Stackars Ante med familj som ska behöva uppleva det här igen. Ligga i ett rum, ljud och ljuskänslig till max och bara vänta och hoppas på att hjärnan klarar av att läka. Att veta att förra gången höll det på i månader.

Kämpa Ante! Det viktigaste är att personen Ante blir frisk. Det hoppas jag på.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

"Han kommer inte att spela några fler matcher det här året, säger Robert Ohlsson."

Jag läste säsongen direkt och trodde det var kört. Men jag hoppas ändå att han kan lira till slutspelet och mår bra till dess. Krya Ante.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Krya på dig Ante, just nu handlar d inte om hockey, bli bara symtomfri.
clowns to the left of me, jokers to the right
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tacksam att klubben inte mörkar i det här läget. Bra med info.

Håller alla tummar som finns.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Otroligt att den här skadan kan bli överhuvudtaget då Robin"jag kan köra bil med sprit i kroppen" Johansson bromsar in och bara nuddar honom med armen i bröstet enligt egen utsago.

Återfallsförbrytare dessutom:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-leksand

Tänk om han skadat Lundh också.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vågar satsa stora pengar på att rattfyllot kommer stå som skadad nästa gång vi möts. Han kommer ALDRIG våga stå på isen. Litet jävla kräk.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

EspenK skrev:Usch och fy!
Mår fysiskt illa.
10 dagar... Stackars Ante med familj som ska behöva uppleva det här igen. Ligga i ett rum, ljud och ljuskänslig till max och bara vänta och hoppas på att hjärnan klarar av att läka. Att veta att förra gången höll det på i månader.

Kämpa Ante! Det viktigaste är att personen Ante blir frisk. Det hoppas jag på.
Håller med till fullo. Inte en Fernholmsituation förvisso, så jag tror inte att det ska bli lika illa med Engqvist som det blev med Ferna, men faktum kvarstår: hur mycket jag än älskar Djurgården så är det människan som går före spelaren.

Hoppas på snabb tillfriskning och att Andreas får möjligheten att lira OS - sätter detta käppar i hjulet för honom är det oerhört tråkigt.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

gaspo skrev:Vågar satsa stora pengar på att rattfyllot kommer stå som skadad nästa gång vi möts. Han kommer ALDRIG våga stå på isen. Litet jävla kräk.
Äh, det där är bara "tufft" grabbsnack, känns säkert skönt att skriva det, men det finns ingen i DIF som skrämmer motståndarna (mer än vårat sammanhållna lagspel).
Möjligen Urbom eller Burken, men bägge dessa behövs på isen

Ahlén och Hank framstår ju som mer som nallebjörnar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:
gaspo skrev:Vågar satsa stora pengar på att rattfyllot kommer stå som skadad nästa gång vi möts. Han kommer ALDRIG våga stå på isen. Litet jävla kräk.
Äh, det där är bara "tufft" grabbsnack, känns säkert skönt att skriva det, men det finns ingen i DIF som skrämmer motståndarna (mer än vårat sammanhållna lagspel).

Det är tyvärr det jag konstaterat oxå, Borqen skulle naturligtvis om han ville skicka den där Robin i ett paket till SÖS alla dar i veckan om han velat men han har ju en viktigare funktion i laget att fylla än att behöva sänka random Neandertalare - rattfyllot spelar ändå i någon korpserie inom en snar framtid och det är kanske straff nog
Ceterum censeo Solna esse delendam
gaspo

Inlägg av gaspo »

Lee Harvey Oswald skrev:

Vi får väl se!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

gaspo skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Vi får väl se!
Jag skulle nog lägga till Ahlén till skaran av hårdingar men självklart så har Urbom och Boork vevat mest på riktigt i sina karriärer. Men jag får känslan att Ahlén gärna hade gått mer ronder om reglerna inte hade vart så facistitoida och anti-manliga i SHL.

Hank är däremot ett lost cause. Han är snäll som en björn och inget kan ändra på det vad det verkar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar