Att Hellberg gillar honom är väl det största kvittot man kan få? Att han jobbat mycket med honom tidigare. Bara för man är målvaktstränare så kan man inte trolla fram en vägg i målet. Man kan hjälpa till med detaljer och det mentala. Så har man en världsmålvakt som tycker något så bör man nog lyssna.B.I.B.A skrev: ↑2025-06-14 14:22:11Vad har vi för kvitto på att Micce är så bra tränare? Han har varit här en säsong och ansvarade för vår klart sämsta lagdel, trots att Andrén var "hans" spelare.jsson skrev: ↑2025-06-14 11:59:48 Det är precis det jag menar är tvärtom här. Micce hade inte tagit jobbet om det inte var för Andrén och Wikegård. På samma sätt förlänger han nu tack vare Hellberg och Wikegård.
Nepotism skulle vara att anställa en dålig coach för att Wikegård är polare med honom. Nu fick vi en duktig coach som egentligen inte var ute efter ett jobb som coach, men valde att tacka ja för att han har en bra relation med målvakten och sportchefen.
Andrén blev ju tvärtom ännu sämre när han fick välja tränare själv. Med facit i hand har Mikko levererat bättre (tex Lindbom) än vad Micce gjort hittills. Förstår inte varför argumentet "han är polare med Wikegård" skulle vara till hans fördel när han levererat sämre än tränaren vi sparkade för att ta in honom.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Berätta gärna vem/vilka mina idoler är, du som verkar ha stenkoll.Knickedick skrev: ↑2025-06-14 14:43:32Vissa ser bara det dom vill se och är förblindad av sin dyrkan och idolisering att man inte kan se det som också är dysfunktionellt. De måste slå ned på all kritik mot sina idoler till varje pris oavsett om det finns substans och saklig grund i kritiken. Det kan bli riskabelt i längdenB.I.B.A skrev: ↑2025-06-14 14:30:14Som "Knickedick" skrev så var väl alla ganska överens om att Gidlöf borde kallats in så fort som möjligt. Direkt felaktigt att komma att påstå att Hugo inte gjorde bort sig när han sket ner sig i mängder av viktiga matcher. Otroligt hur fort folk glömmer att vi satt hela säsongen och undrade varför Wikegård struntade i att fixa målvaktssidan när den uppenbarligen inte var bra nog. Tur att våra anfallare stundtals vällde in mål mot Södertälje, annars hade vi inte överlevt den serien.
Silly Season 2025/26
Det jag svarade på var mest argumentet att Micce är en bra coach för att han är vän med Wikegård. Det enda vi har sett hittills är ju att Micce kom hit och fick coacha "sin" gubbe i Andrén. Om man ansåg att Andrén inte var bra nog skulle man ju dumpat honom oavsett vem som var målvaktstränare, men nu satsade man allt på att Andrén och Micce skulle lösa det. Resultatet var att Andrén blev ännu sämre och Hugo lyckades inte etablera sig som en trygg förstamålvakt. Har inte Micce något ansvar i det? Jag tror många lag hade övervägt att göra en förändring på den tränarpositionen.Nypovich skrev: ↑2025-06-14 19:17:13Att Hellberg gillar honom är väl det största kvittot man kan få? Att han jobbat mycket med honom tidigare. Bara för man är målvaktstränare så kan man inte trolla fram en vägg i målet. Man kan hjälpa till med detaljer och det mentala. Så har man en världsmålvakt som tycker något så bör man nog lyssna.B.I.B.A skrev: ↑2025-06-14 14:22:11Vad har vi för kvitto på att Micce är så bra tränare? Han har varit här en säsong och ansvarade för vår klart sämsta lagdel, trots att Andrén var "hans" spelare.jsson skrev: ↑2025-06-14 11:59:48 Det är precis det jag menar är tvärtom här. Micce hade inte tagit jobbet om det inte var för Andrén och Wikegård. På samma sätt förlänger han nu tack vare Hellberg och Wikegård.
Nepotism skulle vara att anställa en dålig coach för att Wikegård är polare med honom. Nu fick vi en duktig coach som egentligen inte var ute efter ett jobb som coach, men valde att tacka ja för att han har en bra relation med målvakten och sportchefen.
Andrén blev ju tvärtom ännu sämre när han fick välja tränare själv. Med facit i hand har Mikko levererat bättre (tex Lindbom) än vad Micce gjort hittills. Förstår inte varför argumentet "han är polare med Wikegård" skulle vara till hans fördel när han levererat sämre än tränaren vi sparkade för att ta in honom.
Historiskt har vi ju haft problem med nepotism, tex när Jocke värvade och förlängde med sin polare Musse Håkansson som helt saknade tränarerfarenhet och ändå fick förtroende trots att alla lagdelar han ansvarade för underpresterade varenda säsong. Dock har jag mycket större förtroende för att Wiken sköter saker professionellt, så full fart framåt.
Sen tycker jag nog att du (och många andra) ska dämpa sina förväntningar på Hellberg. Han är troligtvis en bra SHL-målvakt men absolut ingen "världsmålvakt". Då hade han etablerat sig i NHL.
Avgå Jocke.
Silly Season 2025/26
Finns en anledning att Hellberg har dom meriterna han har. Är ju samma som när Enroth kom till Örebro och var överlägsen. Sen har det på senaste blivit någon mer dal mer även höga toppar. Okej ”världsmålvakt” var fel ordval, men en målvakt av högsta shl-klass är långt ifrån överdrivet.B.I.B.A skrev: ↑2025-06-14 19:55:35Det jag svarade på var mest argumentet att Micce är en bra coach för att han är vän med Wikegård. Det enda vi har sett hittills är ju att Micce kom hit och fick coacha "sin" gubbe i Andrén. Om man ansåg att Andrén inte var bra nog skulle man ju dumpat honom oavsett vem som var målvaktstränare, men nu satsade man allt på att Andrén och Micce skulle lösa det. Resultatet var att Andrén blev ännu sämre och Hugo lyckades inte etablera sig som en trygg förstamålvakt. Har inte Micce något ansvar i det? Jag tror många lag hade övervägt att göra en förändring på den tränarpositionen.Nypovich skrev: ↑2025-06-14 19:17:13Att Hellberg gillar honom är väl det största kvittot man kan få? Att han jobbat mycket med honom tidigare. Bara för man är målvaktstränare så kan man inte trolla fram en vägg i målet. Man kan hjälpa till med detaljer och det mentala. Så har man en världsmålvakt som tycker något så bör man nog lyssna.B.I.B.A skrev: ↑2025-06-14 14:22:11Vad har vi för kvitto på att Micce är så bra tränare? Han har varit här en säsong och ansvarade för vår klart sämsta lagdel, trots att Andrén var "hans" spelare.jsson skrev: ↑2025-06-14 11:59:48 Det är precis det jag menar är tvärtom här. Micce hade inte tagit jobbet om det inte var för Andrén och Wikegård. På samma sätt förlänger han nu tack vare Hellberg och Wikegård.
Historiskt har vi ju haft problem med nepotism, tex när Jocke värvade och förlängde med sin polare Musse Håkansson som helt saknade tränarerfarenhet och ändå fick förtroende trots att alla lagdelar han ansvarade för underpresterade varenda säsong. Dock har jag mycket större förtroende för att Wiken sköter saker professionellt, så full fart framåt.
Sen tycker jag nog att du (och många andra) ska dämpa sina förväntningar på Hellberg. Han är troligtvis en bra SHL-målvakt men absolut ingen "världsmålvakt". Då hade han etablerat sig i NHL.
Jag säger inget om nepotismen och vad som varit. Att Wikegård använder den till att få hit en målvakt av den klassen ser jag inte som något problem. Är ju som alla bra spelare som kommer hem till en förening av någon speciell anledning.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Det var inget personligt mot just dig, ditt inlägg råkade bara komma med i citeringen.daaviid skrev: ↑2025-06-14 19:54:37Berätta gärna vem/vilka mina idoler är, du som verkar ha stenkoll.Knickedick skrev: ↑2025-06-14 14:43:32Vissa ser bara det dom vill se och är förblindad av sin dyrkan och idolisering att man inte kan se det som också är dysfunktionellt. De måste slå ned på all kritik mot sina idoler till varje pris oavsett om det finns substans och saklig grund i kritiken. Det kan bli riskabelt i längdenB.I.B.A skrev: ↑2025-06-14 14:30:14Som "Knickedick" skrev så var väl alla ganska överens om att Gidlöf borde kallats in så fort som möjligt. Direkt felaktigt att komma att påstå att Hugo inte gjorde bort sig när han sket ner sig i mängder av viktiga matcher. Otroligt hur fort folk glömmer att vi satt hela säsongen och undrade varför Wikegård struntade i att fixa målvaktssidan när den uppenbarligen inte var bra nog. Tur att våra anfallare stundtals vällde in mål mot Södertälje, annars hade vi inte överlevt den serien.
Silly Season 2025/26
Ok, då hänger jag med och ber om ursäkt för mitt lilla hets.Knickedick skrev: ↑2025-06-14 20:05:03Det var inget personligt mot just dig, ditt inlägg råkade bara komma med i citeringen.daaviid skrev: ↑2025-06-14 19:54:37Berätta gärna vem/vilka mina idoler är, du som verkar ha stenkoll.Knickedick skrev: ↑2025-06-14 14:43:32Vissa ser bara det dom vill se och är förblindad av sin dyrkan och idolisering att man inte kan se det som också är dysfunktionellt. De måste slå ned på all kritik mot sina idoler till varje pris oavsett om det finns substans och saklig grund i kritiken. Det kan bli riskabelt i längdenB.I.B.A skrev: ↑2025-06-14 14:30:14Som "Knickedick" skrev så var väl alla ganska överens om att Gidlöf borde kallats in så fort som möjligt. Direkt felaktigt att komma att påstå att Hugo inte gjorde bort sig när han sket ner sig i mängder av viktiga matcher. Otroligt hur fort folk glömmer att vi satt hela säsongen och undrade varför Wikegård struntade i att fixa målvaktssidan när den uppenbarligen inte var bra nog. Tur att våra anfallare stundtals vällde in mål mot Södertälje, annars hade vi inte överlevt den serien.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
No Worries. Det är naturligt på detta forum. Jag är ju inte alltid världens mest ohetsige själv!daaviid skrev: ↑2025-06-14 20:07:57Ok, då hänger jag med och ber om ursäkt för mitt lilla hets.Knickedick skrev: ↑2025-06-14 20:05:03Det var inget personligt mot just dig, ditt inlägg råkade bara komma med i citeringen.daaviid skrev: ↑2025-06-14 19:54:37Berätta gärna vem/vilka mina idoler är, du som verkar ha stenkoll.Knickedick skrev: ↑2025-06-14 14:43:32Vissa ser bara det dom vill se och är förblindad av sin dyrkan och idolisering att man inte kan se det som också är dysfunktionellt. De måste slå ned på all kritik mot sina idoler till varje pris oavsett om det finns substans och saklig grund i kritiken. Det kan bli riskabelt i längdenB.I.B.A skrev: ↑2025-06-14 14:30:14
Som "Knickedick" skrev så var väl alla ganska överens om att Gidlöf borde kallats in så fort som möjligt. Direkt felaktigt att komma att påstå att Hugo inte gjorde bort sig när han sket ner sig i mängder av viktiga matcher. Otroligt hur fort folk glömmer att vi satt hela säsongen och undrade varför Wikegård struntade i att fixa målvaktssidan när den uppenbarligen inte var bra nog. Tur att våra anfallare stundtals vällde in mål mot Södertälje, annars hade vi inte överlevt den serien.![]()

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Ok Silly !
Ang. C . FW
Finns det något ryckte ?
Då menar jag utöver våra önskningar
Fins nått vettigt från HN eller Höken och dom andra
Om vad vi ligger på ???
Sedan är det utköp o utlåningar
Krogdal